K
kokemuksia kaivataan
Vieras
Lapsi on kohta 10kk. Nukkuu täysiä öitä pääasiassa. Nyt kuitenkin on mun unet heikenteny, niin että en tahdo jaksaa päiviä. Nukahdan illalla kymmenen aikaan tai vähän sen jälkeen aika heposti koska olen väsynyt. Yöllä kuitenkin heräilen 1,5 tunnin välein. Herään aina ihan outoihin uniin jotka on tosi levottomia ja joskus ihan painajaisia. Sitten meneekin tovi ennen kuin uni tulee uudestaan. Monesti joudun käymään vessassakin, koska unen odotteluun menee aikaa ja tuntuu että ei voi nukahtaa jos vähänkin hätä. Aamuyöllä herään miehen herätyskelloon ja en saa enään unta. Lapsi alkaa heräillä 6.30 ja pitää sen tunnin ajan unihöpinää jota kuuntelen ja samalla toivon että vielä voisin nukahtaa. Alkaa jo uni painaa päivälläkin kun lapsi on virkku ja hyvän tuulinen eikä itse jaksa millään olla touhuissas mukana. Päikkäreitä en osaa nukkua. Oon yrittäny, mutta en nukahda vaikka kaksikin tuntia makaan peiton alla. Yöllä saan unta ihan liian vähän. Netistä lueskelin, että muutamista huonoista öistä voi tulla kierre joka pitäs saada katkastua..mitenköhän se sit onnistuu? Unilääkkeet tuntuu vähän vieraalta.. Onko joku keksinyt ratkaisua samaan ongelmaan.. Tympeetä kun vauva nukkuis nyt niin sitten en ite nuku..