Ä
Äiti huvituttina
Vieras
Meillä lähti imetys hyvin käyntiin, vauva oli heti alusta hanakas imijä ja maitoa on riittänyt mielestäni ihan hyvin. Heti alusta alkaen vauva on vain viihtynyt turhankin hyvin rinnalla. Ensimmäisinä viikkoina/kuukausina se tuntui ihan ok:lta, pitäähän lapsen saada syödä niin paljon kuin haluaa jotta kasvaa. Nyt (vauva 3kk) pikku hiljaa se on kuitenkin alkanut tuntua rasitteelta, kun olen huomannut että vauva on alkanut pitämään minua huvituttinaan. Etenkin yöt on nyt todella levottomia. Vauva nukkuu vain n. 1,5-2 tunnin pätkiä ja herää sitten itkemään rintaa. Usein käy niin että hän ei edes syö juurikaan maitoa vaan nukahtaa rinta suussaan. Jos koetan siirtää hänet omaan sänkyynsä, niin ei mene kuin hetki kun hän tajuaa tilanteen ja alkaa huutamaan. Ja rauhoittuu vasta kun pääsee vierelleni. Omat yöunet jää näin aika laihoiksi ja sekin vähä mitä tulee nukuttua, nukun huonossa asennossa kyljelläni jolloin kaikki paikat puutuu ja tulee kipeäksi.
Olen yrittänyt opettaa hänelle tutin syömistä kun kerran imemistarve on noin kova, mutta hän ei huoli sitä vaan lähes oksentaa. Eri malleja ja materiaalejakin on kokeiltu, mutta mikään ei tunnu kelpaavan. Tällä hetkellä vauva on niin ihastunut rintaan, ettei huoli edes tuttipulloa.
Onko mitään keinoa opettaa vauva pois rintahuvitutista muuta kuin radikaalisti vierottaa rinnasta - mitä en tietenkään haluaisi tehdä, mutta jos yöunet pysyy näin onnettomina vielä pitkään niin jossain vaiheessa sekin on pakko tehdä oman jaksamisen takia.
Olen yrittänyt opettaa hänelle tutin syömistä kun kerran imemistarve on noin kova, mutta hän ei huoli sitä vaan lähes oksentaa. Eri malleja ja materiaalejakin on kokeiltu, mutta mikään ei tunnu kelpaavan. Tällä hetkellä vauva on niin ihastunut rintaan, ettei huoli edes tuttipulloa.
Onko mitään keinoa opettaa vauva pois rintahuvitutista muuta kuin radikaalisti vierottaa rinnasta - mitä en tietenkään haluaisi tehdä, mutta jos yöunet pysyy näin onnettomina vielä pitkään niin jossain vaiheessa sekin on pakko tehdä oman jaksamisen takia.