Uneton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti huvituttina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti huvituttina

Vieras
Meillä lähti imetys hyvin käyntiin, vauva oli heti alusta hanakas imijä ja maitoa on riittänyt mielestäni ihan hyvin. Heti alusta alkaen vauva on vain viihtynyt turhankin hyvin rinnalla. Ensimmäisinä viikkoina/kuukausina se tuntui ihan ok:lta, pitäähän lapsen saada syödä niin paljon kuin haluaa jotta kasvaa. Nyt (vauva 3kk) pikku hiljaa se on kuitenkin alkanut tuntua rasitteelta, kun olen huomannut että vauva on alkanut pitämään minua huvituttinaan. Etenkin yöt on nyt todella levottomia. Vauva nukkuu vain n. 1,5-2 tunnin pätkiä ja herää sitten itkemään rintaa. Usein käy niin että hän ei edes syö juurikaan maitoa vaan nukahtaa rinta suussaan. Jos koetan siirtää hänet omaan sänkyynsä, niin ei mene kuin hetki kun hän tajuaa tilanteen ja alkaa huutamaan. Ja rauhoittuu vasta kun pääsee vierelleni. Omat yöunet jää näin aika laihoiksi ja sekin vähä mitä tulee nukuttua, nukun huonossa asennossa kyljelläni jolloin kaikki paikat puutuu ja tulee kipeäksi.

Olen yrittänyt opettaa hänelle tutin syömistä kun kerran imemistarve on noin kova, mutta hän ei huoli sitä vaan lähes oksentaa. Eri malleja ja materiaalejakin on kokeiltu, mutta mikään ei tunnu kelpaavan. Tällä hetkellä vauva on niin ihastunut rintaan, ettei huoli edes tuttipulloa.

Onko mitään keinoa opettaa vauva pois rintahuvitutista muuta kuin radikaalisti vierottaa rinnasta - mitä en tietenkään haluaisi tehdä, mutta jos yöunet pysyy näin onnettomina vielä pitkään niin jossain vaiheessa sekin on pakko tehdä oman jaksamisen takia.

Meillä sama tilanne. Poika ei kylläkään ole koskaan suostunut nukkumaan omassa sängyssä vaan ainoastaan vieressäni (mielellään tissi suussa tai ainakin naama kiinni tississä) Aluksi tosiaan söi vain kaksi kertaa yössä, mutta nyt 3 kk yöt tosi levottomia ja vaatii tissiä parin tunnin välein. Itse olen aivan kuitti. Tuttia ei suostu syömään, mutta tuttipullo kyllä vielä maistuu. Pakko tehdä jotain radikaalia, koska en jaksa enää päivisin tätä, mutta mitä?

Ole kuule hanakka sen tutin kanssa,ainakun sylkee pois uudestaan vaan ja laitappa vaikka harsomytty tutin eteen niin kestää suussa!
Lapsi oppii kyllä ja nythän on oppinut saamaan rintaa joka inhdukseen ,eli tuti kuurille vaan!
Älä hätäile pullon kanssa!

Täytyy koettaa tuttia vielä vaikka varsin sinnikäs meidän vauva on sitä vastustelemaan. Tänään kun taas yritimme niin ihan mielellään tuntui sitä pitävän hetken suussaan mutta ihan kuin ei olisi ymmärtänyt mitä sillä pitää tehdä - pyöritteli hetken kielellään ja sitten tyrkkäsi pihalle. Joskus meinaa kakoakin ja oksentaa kun harjoitellaan tuttia (en pakota tuttia pysymään suussa tai työnnä liian syvälle).

mulla on sama tilanne 3kk ikäisen vauvan kanssa,alussa nukkui 3h pätkiä nyt vaan lyhenee kokoajan,nyt päätin että aloitan rytmityksen ,koska en todellakaan jaksa enää yhtä yökukkujaa...eka lapseni oli 7kuukautta vain tissi suussa yöt:( ja toinen nukkui vauvana hyvin mutta isompana huuteli yöpulloa...kolmas valvoi muutenvaan yöt eikä päivisinkää nukkunu paljoa...joten nyt en aio sortua imetyskierteeseen..sain hyviä neuvoja juuri tänään ja aion niitä yrittää... valvotan nyt illasta ja viihdytän ja seurustelen,sitten ennen yhdeksää annan korviketta pullosta,kokeilen paljonko vauva juo ja pitääkö nälän pidempään sillä. sit sänkyyn ja tuttia vaan suuhun ,enkä nosta kuin kolmen-neljän tunnin päästä syömään..silitän ja työnnän tuttia,tiedän että kysyy jaksamista,koska olen nytkin aivan puhki,mutta en anna periksi,tämänkin ikäinen oppii rytmit ja nukkumistavat kun itse niitä luo ja opettaa.itsehän olen opettanut viereen tissillekin:) sit kun on yöllä syönyt nostan takaisn omaan sänkyyn ...pidän itselleni peukkuja että onnistun! ja myös muille jotka taistelee saman asian kanssa...voimia

Voi ei minäkin olen tietämättäni opettanut vauvan tissille nukkumaan..Alussa syötiin aina tuttia ja nukuttiin omassa sängyssä ja sit kun nyt ollaan isompia n.2,5 kk niin olen tehnyt väsyneenä niin että vauva on nukahtanut aina tissi suussa koska olen itsekin aina nukahtanut..Kun ei ole aina jaksanut kymmentä kertaa yrittää sänkyyn nukkumaan..Sen siitä saa!!
Ei mikään ihme että ei enää tutti kelpaa.Mutta nyt loppui tissin luputtaminen ja tänäänkin tyrkkään heti omaan sänkyyn kun on syönyt enkä nukahda!!! :)

Tuohon tutti hommaan. Siskoni kertoi, että he aina ostivat heidän tyttärelleen isompia tutteja kuin mikä sen hetkinen tutti ikäsuositus olisi ollut. Muuten ei tutti kelvannut.

Yhteistyössä