N
Neena
Vieras
Rv 35 + Olen heräillyt kohta kuukauden päivät öisin. Nukahdan hyvin noin klo 22 illalla, mutta ensimmäinen herääminen tapahtuu yleensä 2 jälkeen ja toinen aamuyöstä noin 4-5 aikoihin. Herään lopullisesti viimeistään klo 7-8 riippumatta siitä, että nyt äitiyslomalla saisin nukkua vaikka puolille päivin jos nukuttaisi. Hyvinä öinä saan unen päästä kiinni noin puolessa tunnissa, mutta olen usein valvonut 1 1/2 -3h ennen kuin uni on tullut uudestaan (yleensä tuossa 2-5 välillä ja sitten nukkunut vielä pari tuntia). Nyt tämä alkaa olla jo jokaöistä. Päivisin olen virkeä, mutta itku on herkässä, varmaankin jonkinasteisesta tiedostamattomasta väsymyksestä johtuen. Muutama päivä sitten sain lisäksi migreenin, pitkästä pitkästä aikaa.
Raskaus on edennyt muuten hyvin. Mihinkään ei koske, vauvan liikkeet eivät häiritse. Joskus harvoin säpsähdän suonenvetoon, mutta ei sekään varsinaisesti valvomista aiheuta. Ei vain yksinkertaisesti enää nukuta, kun herään ja kaiken maailman asiat alkavat pyöriä mielessä. Ei siis varsinaisesti edes huolet, mutta päivän tapahtumat, seuraavan päivän ohjelma tms. arkiset jutut.
Neuvolassa sanottiin, että joillekin vaan käy näin, että hormonit laittaa äidin valvomaan. Tavallaan harjoittelua yöheräilyä ja valvomista varten, mutta eipä tuo paljo lohduta. Kohta varmaan sekoan, jos ei ala unta löytyä.
Kohtalotovereita? Menikö ohi lapsen synnyttyä? Kun lapsi valvottaa väsyksiin, saako sitten nukuttua paremmin?
Raskaus on edennyt muuten hyvin. Mihinkään ei koske, vauvan liikkeet eivät häiritse. Joskus harvoin säpsähdän suonenvetoon, mutta ei sekään varsinaisesti valvomista aiheuta. Ei vain yksinkertaisesti enää nukuta, kun herään ja kaiken maailman asiat alkavat pyöriä mielessä. Ei siis varsinaisesti edes huolet, mutta päivän tapahtumat, seuraavan päivän ohjelma tms. arkiset jutut.
Neuvolassa sanottiin, että joillekin vaan käy näin, että hormonit laittaa äidin valvomaan. Tavallaan harjoittelua yöheräilyä ja valvomista varten, mutta eipä tuo paljo lohduta. Kohta varmaan sekoan, jos ei ala unta löytyä.
Kohtalotovereita? Menikö ohi lapsen synnyttyä? Kun lapsi valvottaa väsyksiin, saako sitten nukuttua paremmin?