unettomuus sairastuttaa minut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja monnikissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

monnikissa

Vieras
mitä tehdä.... ongelma on se, että en kertakaikkiaan saa unta vauvan ekan syömisen jälkeen, eli 00-01.30 välisen ajan jälkeen,. voin valvoa 4-5 asti, ja aamut ovat yhtä #&%?$!*ä. illalla jo pelkään nukkumaan menoa. joskus uni tulee vasta 00 jälkeen, eli uni jää ihan minimiin koska vauva herää sitten syömään jo.miehen kuorsaus häiritsee, mutta se nukkuu kuin tukki, ja uhkaa avioerolla aina kun pyydän, että menisi toiseen huoneeseen nukkumaan.. en todellakaan tiedä mitä tekisin, kun ei tätä jaksais enää.n korvatulpat on olleet jo kauan käytössä, eivät auta ja korvakäytävät ovat kipeytyneet jo.
imetän, onko joku turvallinen lääke olemassa?? tuntuu, että olen ihan tyhmä ja hullu, kun valvon vaikka vauva nukkuu.
yhtään katkotonta yötä ei ole ollut viiteen vuoteen, eli esikoisen raskausaikana valvominen alkoi. esikoinen oli sitten vielä erittäin vaikea lapsi sairasteluiden jagioiden vuoksi. valvoin ihan kauheasti. nyt tuntuu, että ongelma hajoaa käsiin. miestä ei kiinnosta yhtään, hänelle on pääasia oma hyvinvointi ja yöunet. kertaakaan ei ole näiden 2 lapsen yötouhujen takia noussut.
silmät kirvelee, ja masentaa. en tiedä mistä asiaan hakisi apua. kiitos jos joku jaksoi lukea tämän sekavan kirjoituksen.

Ihan ensiksi otat asian puheeksi neuvolassa, josta sinut kyllä ohjataan lääkärille (tai sitten otat suoraan yhteyttä lääkäriin). Unen puute saa ihan oikeasti voimaan huonosti.

Yritä jutella miehesi kanssa väsymyksestäsi ja kerro, että haluaisit kokeilla, voitko nukkua paremmin, jos hän ei ole vieressä kuorsaamassa. Mene vaikka itse toiseen huoneeseen ja jos pelkäät, ettet kuule vauvan itkua, niin ota itkuhäly avuksi. Voithan pyytää miestäsi huolehtimaan lapsista töistä tullessaan, jos vaikak veisi ulos, jolloin sinä saisit ottaa tirsat.

apua lääkäriltä. Tarvitset sitä. Minullakin ollut unettomuutta varsinkin esikoisen vauva-aikana ja toisen lapsen raskaus-aikana. Olen saanut apua lääkäristä sitten.

Yhteistyössä