unettomuus synnytyksen jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi äippä

Vieras
eli miulla synnytyksestä viikon verran ja mulla on jotenkin koko ajan kauhean levoton olo ja en oikein pysty asettumaan aloilleen ja nukkuminen on tosi vaikeaa... sama oli viime synnytyksen jälkeen, mut sillon syynä oli masennus/ahdistus.... nyt en koe olevani lainkaan masentunut/ahdistunut vaan oikein onnellinen ja iloinen uudesta vauvasta, ainut mikä ahdistaa ku yrittää nukkua niin sydän vaan hakkaa ja on kauhean jännittynyt olo... teikisikö hormonit tepposiaan vai mistähän tää johtuu ? onko muilla kokemusta?

joo siis välillä saan ja jotenkin jos se nukkuu viereisessä sängyssä olen jotenki varuillaan koko ajan.... esikoisen kanssa tilanne oli niin vaikea etten pystynyt edes nukkumaan samassa huoneessa miehen ja vauvan kanssa kun koin sen niin ahdistavana (olin todella masentunut silloin) nyt on ihan päinvastoin ja koen iloa ja halua hoitaa vauvaa... diagnoosina mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö mihin minulla on lääkitys ja söin sitä koko raskauden ajan.

kokeile nyttenki et mies nukkuu vauvan kans ja sä erihuoneessa (mies tuo sit yöllä vauvan syömään). Ja puhu neuvolassa kun menette (Tai tulevat teille eka käynnille)

Ihan samaa täälläkin jokaisesta kolmesta ollut. Tyhmintä tässä kuopuksen tapauksessa oli, kun se alkoi nukkua koko yönsä hyvin putkeen niin mä en saanutkaan unta. Pikkasen turhauttavaa. Mä sain avuksi melatoniinin, mutta en tiedä saako sitä käyttää jos imettää.

Ja vielä, mulla menee yliväsymyksen puolelle jos tuollaista jatkuu pidempään. Tulee siis noidankehä että väsyttäis ihan hirveesti mutta ei jotenkin uskalla nukahtaa. Silloin on paras tehdä pieni katkaisu, eli vauva tai itse muuhun huoneeseen nukkumaan. Anna isän vaikka hoitaa vauva muutama yö ja koita sinä rentoutua ja päästä taas nukkumiseen kiinni. Voimia :hug:

silläpä mie veikkaisinkin et tää on hormonaalista koska mulla on käytössä tosi vahva ahdistuksen lievittäjä lääke mikä auttaa unettomuuteen, mut nyt ei senkään syönti auta..eli elimistön hormonitoiminta olis niin voimakas ettei siihen kemikaalit auta :) onneks mulla on jo aika mun psykiatrille varattu ja tarvittaessa lääkeannosta nostetaan. kävin myös koko raskauden ajan terapiasssa puhumassa mm. pelosta sairastua synnytyksen jälkeiseen masennukseen...

Uusimmat

Yhteistyössä