Unikoulu ei auta. Mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksi unettomistä äideistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksi unettomistä äideistä

Vieras
Poika on nyt 11kk. Reilu 2 viikkoa on noudatettu ns. unikoulua. Jätettiin yösyöminen pois (söi 1-2 krt/yö pullollisen maitoa).

Alkuun huusi hysteerisesti 1-2 kertaa yössä noin tunnin kerrallaan. Itse olin samassa huoneessa. Laskin takaisin makuulle, kun nousi ylös. Annoin kyllä jonkun aikaa huutaa ennen laskua. Tassuttelu ei oikein auttanut. Nukkui sitten ne väliajat kunnolla.

Vieläkään ei nuku. Siis kunnolla. Nyt on alkanut heräilemään, itkeskelemään jopa tunnin välien. Enään ei huuda hysteerisesti, mutta herättää minut itkullaan. Välillä nousen, laitan tutin ja pidän vähän aikaa kättä selän päällä. Nukahtaa, mutta herää taas vähän ajan päästä.

Mitä vielä voisi kokeilla?

Sitäkin olen kokeillut. Siis viereen ottamista. Ei nuku siinäkään. Itkee, kiemurtelee ja yrittää pois sängystä.

Itselläni ei olisi mitään perhepetiä vastaan, mutta kun ei nuku siinäkään.

Voi. Meillä ihan sama tilanne. Poika 10 kk ja heräilee useasti yöllä itkemään. Muutama viikko sitten vierotettu yösyömisestä. Meillä helposti nukahtaa kun menee tutittelemaan. Mut rankkaahan se on rampata huoneessa 4-6 kertaa yössä. Vieressä ei suostu nukkumaan. Sitäkin kokeiltu.

oiskohan poika tottunut siihen että nukahtaa sun tassuteluun ja kun herää niin vaatii taas sinua lähelleen...olen lukenut että lapsi ei saisi nukahtaa tassutteluun vaan lapsi ainoastaan rauhoitetaan tassulla eli lapsen pitäisi oppia nukahtamaan itsekseen

Kokeilkaa jättää tuuti pois. Meidän lapsi on aina nukkunut hyvin, mutta 10 kk iässä alkoi heräilemään yössä tunnin välein kun tutti oli tipahtanut suusta. Kun tutti heitettiin pois palasi yöunet takaisin.

En siis tassuttele uneen asti. Vaan sen verran, että rauhoittuu. Nukahtaa itsekseen, kun "hankaa" kädellään patjaa.

Tutista luopuminen tuntuu kyllä todella vaikealta tässä vaiheessa. Ehkä siihen on sitten pakko ryhtyä, jos muu ei auta.

Mä kokeilisin kuitenkin siitä tutuista luopumista. Se on kuitenkin kohta edessä, joten miksi ei yrittäisi jo nyt? Se on kuitenkin vaikeampaa, kun lapsi vanhenee.

Ei muutakuin tsemppiä!

Meillä ei auttanut mikään muu kuin se, että minä poistuin vauvan lähettyviltä. Ei mennyt montaa yötä niin vauva alkoi nukkumaan paremmin. Nyt osaa rauhoittuakin ihan yksikseen. :xmas:

Meillä on nuo vanhemmat vieroitettu tutista vasta n. 1,5 -2 -vuotiaana, ja silloin kävi todella helposti. Leikkasin vaan tuttiosat rikki. Sen ikäinen jo ymmärtää, että tuttia ei voi enää syödä. Tuo 11 kuukatinen on siihen vähän pieni...

Eikä hänellä ole mitään unilelua tms. lohtuesinettä mihin voisi turvautua tutin asemasta...

Siitä tulee kyllä todella hankalaa.

Tuota olen miettinyt, että jos jättäisin vaan yksin huutamaan. Onkohan kuitenkin liian rajua? Lapsethan tietysti ovat persoonia, niinkuin aikuisetkin. Toiselle sopii toinen, toiselle toinen.

Yhteistyössä