unikoulu ja eroahdistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nasu29
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nasu29

Jäsen
27.08.2008
186
0
16
minä taas täällä kyselen mut oon tässä jo pari viikkoa miettinyt että aloittaisinko unikoulun tytöllemme (11kk)...ennen nukahti syliin eikä herännyt kun laskettiin sänkyyn nukkumaan mut nykyään herää joka kerta ja jos ei heti niin ainakin 5-15minuutin päästä ja tätä jatkuu niin kauan kunnes hän on niin väsynyt ettei enää herää. Tänäiltanakin tätä jatkui 3tuntia :(

eli siis ollaan kyllä kokeiltu kolme viikkoa sitten unikoulua mutta menee ihan mahdottomaksi huudoksi ni mä sitten luovutin mut nyt ajattelin etten luovuta vaan haluan että nämä illat rauhoittuisi ja tyttö nukahtaisi omaan sänkyyn. Oisko teillä mitään hyviä ideoita unikouluun eli annanko lapsen vain huutaa esim. 5min.täyttä kurkkua ja sitten menen taas rauhoittelemaan ja lähden pois ja taas huutoa 5min. jne? Ja kuinka kauan tätä kokeillaan yhden illan aikana....onko puolituntia vai tunti? Olen kokeillut sitäkin että jään viereen hyräilemään tuutulaulua mutta neiti innostuu vaan juttelemaan.

Sori ku tuli vähän sekavasti mutta annettakoon anteeksi ku väsynyt äiti tätä kirjoittaa.

kokeile laittaa vauva omaan sänkyyn ja mene huoneen toiselle puolelle, äläkä tee mitään. Kaikkein paras olisi jos itse makaisit esim patjalla. Et puhu tai mitään. Annat sitten tytön tehdä mitä lystää sängyssä, lopulta se rauhoittuu nukkumaan vaikka siinä saattaa kestää, joka ilta helpottaa pikkasen. Pointti tässä on että olet huoneessa, lapsi ei koe oloansa turvattomaksi tai hylätyksi, mutta hänen kanssaan ei myöskään seurustella.

Yhteistyössä