unikoulu uudestaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenniferi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jenniferi

Jäsen
21.05.2005
102
0
16
Löytyisikö täältä vastausta. Pidimme 7,5 kk unikoulun pojalle, joka heräili monta kertaa yössä, vaikka yösyömiset oli jäänyt jo aikaa sitten historiaan. Kuukauden verran yöt menivät loistavasti, mutta nyt poika oppi seisomaan ja kävelemään puita pitkin. Yöheräämisiä n alkanut olemaan säännöllisesti kaksi jolloin poika vääntäytyy seisomaan ja itkemään.

Tätä on jatkunut nyt kaksi viikkoa (poika nyt 9 kk) ja pelkään pahoin, että tästä pystyyn nousemisesta muodostuu tapa niin kuin niistä aikaisemmistakin yöheräämisistä. Minkä ikäisenä uudelleen unikoulutamme? Nyt poika on noustava laittamaan takaisin makuuasentoon, sillä itse ei osaa sitä tehdä. Vai pitäisikö antaa pojan yölläkin itkeskellä seisoallaan? Kertokaa hyviä kokemuksia.

Lapsethan tekevät oppimiaan uusia asioita unissaan eli toi yöllä seisomaan nouseminen on perin tuttua meilläkin. Kärsivällisyyttä tosiaan tarvitaan! Homma helpottaa, kun lapsi osaa itse laskeutua takaisin nukkuma-asentoon. En muista kauan meillä meni, mut jossain vaiheessa yöt taas rauhoittuivat, kunnes poika oppi kävelemään...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2005 klo 10:11 kokemusta omaa kirjoitti:
Lapsethan tekevät oppimiaan uusia asioita unissaan eli toi yöllä seisomaan nouseminen on perin tuttua meilläkin. Kärsivällisyyttä tosiaan tarvitaan! Homma helpottaa, kun lapsi osaa itse laskeutua takaisin nukkuma-asentoon. En muista kauan meillä meni, mut jossain vaiheessa yöt taas rauhoittuivat, kunnes poika oppi kävelemään...

Peesaan! Ei kannata jättää tosiaan seisaalleen huutamaan, sillä lapsi voi satuttaa itsensä kun väsyneenä kaatuu sänkyyn. Eli käyt laittamassa pitkälleen mahd. vähäeleisesti ja hiljaa ja poistut. Kyllä se ohi menee.

Kävelyikäänhän meidän on varmaan odotettava, että tuo innostus nousta seisomaan tasoittuu. Kaikki pojan geenit viittaavat siihen suuntaan, että eipä nuo yöunet oikein koskaan tule olemaan "helppo nakki". Isänsä ja minä olemme molemmat olleet vaikeasti nukahtavia. Myö jäähään odottelemaan rauhallisempia yöunia.

Yhteistyössä