Unikoulu vinkkejä vauva 6,5kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kitilii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23101537]Siis miksi pitää nousta erikseen katsomaan? Missä vauva nukkuu? Vanhempien jaksamisenkin kannalta esim. sivuvaunu on hyvä. Suosittelen sitä lämpimästi.[/QUOTE]

Vauva nukkuu pinnasängyssä meidän makuuhuoneessa, mutta ei sivuvaunussa. Huonekalujen sijoittelu ei onnistunut muuten kuin niin, että vauvan sänky ja hoitopöytä on miehen puolella huonetta. Minun puolellani on vaatehuoneen ja wc:n ovet. Harkitsimme toki puolien vaihtoa, mutta minä tarvitsen yöpöydän (lukulamppu, vesilasi, kelloradio) ja se taas ei mahtuisi pinnasängyn ja hoitopöydän kanssa samalle puolelle sänkyä. Sitä paitsi pinnasängyn laitaa ei saa alas.

Mä en näe tuossa ongelmaa tai syytä unikouluun. Ihan törkeen pitkät unet eikä herätyksiäkään kovin montaa ole. :) Ymmärrän kyllä, että varsinkin kun olet töihin palaamassa, niin haluaisit nukkua yöt heräämättä.

Olen myös sitä mieltä, että puolivuotias voi todellakin tarvita maitoa yölläkin. Oma lapsi on kohta 10kk ja uskon hänenkin tarvitsevan. Sen verran ahnaasti hän yöllä rintaa imee. :)

Jos haluatte unikoulua kokeilla, niin ei missään nimessä mitään huudatusunikoulua, vaan esim. tassuhoitoa. Tässä tietoa

Unikoulu kotona eli tassuhoito, Vanhempainnetti - MLL

Viimeksi muokattu:
Vauvahan nukkuu hyvin. Nukuttuja tunteja tulee paljon! Meillä samanikäisinä lapset nukahtivat lähempänä puolta yötä :D

Ukko sohvalle jos vauvaa ei voi siirtää, siinä putoaa yksi herätys pois. Sanoi oppaat mitä hyvänsä, minusta 6kk on liian pieni unikouluun. Jossain 8-10kk kohdalla voisin vetää pehmeän unikoulun.

Minä en tunne yhtään lasta joka olisi noin pienenä nukkunut heräämättä. Kyllä se on mahdolista, muttei mitenkään tolkuttoman yleistä. Voi olla vielä ihan oikea nälkäkin tai tarve olla lähellä.

Ei mitään unikouluja vauvallesi, joka nukkuu täysin normaalisti ja tyytyväisenä ja herää vain muutaman kerran ja senkin ihan aiheesta - eli syömään!!

Unikoululla aiheutatte vain suurempia ongelmia. Ja siihen ongelmaan, että vauva huutaa herättyään, on sellainen ratkaisu, että te otatte siitä pinnasängystä laidan pois ja laitatte sivuvaunuksi. Silloin varmaan ehdit herätä jo vauvan varhaisiin nälänmerkkeihin ennen itkua. niitä on mm. pään hamuaminen sivulle ja suun aukominen.

Yhteistyössä