H
huudatuksesta tarkennuksia
Vieras
Meillä on 2,5-vuotias, joka on aina nukkunut huonosti. Pahimmillaan heräili n. 1-vuotiaana 5-20 kertaa yössä. Varsinaista huudatusta ei ole kokeiltu missään vaiheessa, käydään vaan aina kerta toisensa jälkeen rauhoittelemassa lapsi sänkyynsä.
Voin vain todeta, että äärimmäisen raskaita on nämä pari vuotta olleet. Olen varmaan saanut jonkun pysyvän aivovaurion univajeesta
Olen paljon miettinyt tätä unikouluasiaa ja myös huudatusta. Keskustelin asiasta myös parin unikoulutyöntekijän kanssa ja neuvolassa myös. Kaikki olivat huudatusta vastaan. Näin isolle unikoulusta ei enää ole mitään hyötyä. Lapsi kun vaeltaa pois sängystään.
Jäin vielä pohtimaan, että miten huudatus käytännössä hoidetaan. Oletteko antaneet lapsen huutaa ihan yksin huoneessaan, välillä siellä käymättä? Lähinnä pohdin näitä asioita siltä kannalta, että uskallanko lapsia enää tehdäkään. Ei tämä parin vuoden valvominenkaan mitään herkkua ole vanhemmille ja parisuhteelle...
Voin vain todeta, että äärimmäisen raskaita on nämä pari vuotta olleet. Olen varmaan saanut jonkun pysyvän aivovaurion univajeesta
Jäin vielä pohtimaan, että miten huudatus käytännössä hoidetaan. Oletteko antaneet lapsen huutaa ihan yksin huoneessaan, välillä siellä käymättä? Lähinnä pohdin näitä asioita siltä kannalta, että uskallanko lapsia enää tehdäkään. Ei tämä parin vuoden valvominenkaan mitään herkkua ole vanhemmille ja parisuhteelle...