unipropleemia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Heippa, kyselisin vähän muilta noista unisysteemeistä 1,8v tyttömme nukkumisen suhteen. meillä on jo isompikin tyttö (kohta 7v) mutta hän on aina nukkunut suhtkoht hyvin ilman pulmia.

Tämä nuorimmainen siirtyi puolen vuoden iässä nukkumaan lastenhuoneeseen siskon kanssa.(iosko ollu liian aikaista?) Koitan kiteyttää ongelman muutamiin pääkohtiin seuraavasti:
-tyttö ei meinaa nukkua millään päikkäreitä enää,jos saan kolme varttia nukkumaan niin hyvä
-nukkuu yöunet noin "kellon ympäri" klo 19.30-08.00 suurinpiirtein
- Nukahtaa omaan sänkyyn hyvin kun minä istun vieressä
- herää 2 tunnin päästä huutamaan ihan hirveesti,ei meinaa saada millään rauhoittumaan,simahtaa ihan yhtäkkiä takaisin
-heräilee ennen puoltayötä noin 4-5 kertaa, yleensä riittää kun näkee minut ovella
-Puolenyön jälkeen kun herää seuraavan kerran ei yleensä suostu jäämään omaan sänkyyn,pistää hirveesti vastaan otan sitten meidän sänkyyn nukkumaan
-nukkuu sitten aamuun asti ja kaikki saadaan nukkua suurinpiirtein heräilemättä tosin unen laatu sängynreunalla nukkuessa ei ole paras mahdollinen

Mä voisin laskea kahden käden sormilla ne yöt kun on vuoden aikana nukkunut koko yön omassa sängyssään,kerrankin oli näin ja mä en saanut nukuttua kun piti sill9in tällöin käydä kattomassa että kaikki on kunnossa.
Olenko tehnyt missä perustavan laatuisen virheen, yritystä korjata tilannetta ei ole puuttunut??? Mieskin sanoi yhden kerran että on varmaan parempi muuttaa olkkarin sohvalle nukkumaan niin saa nukuttua rennommin. Kuitenkin on mietitty että kyllä se siskosnsa ikäisenä jo nukkuu omassa sängyssään.

kiitos etukäteen jos ottaisitte kantaa asiaan, onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Itse en nukuttaisi lasta enään päiväunille ja kun teidän tapauksessa ei mikään huudattiminen käy koska siskon on saatava nukkua myös niin siirtäisin lapsen sängyn teidän makkariin tai sitten patja teidän sängyn viereen ja sanoisin lapselle illalla että jos yöllä heräät voit tulla nukkumaan meidän makkariin mutta nukut patjalla

Yhteistyössä