UNIRÄTTI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LEVOTON vauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LEVOTON vauva

Vieras
Millaisia kokemuksia teillä on uniräteistä, siis että nukahtaisiko vauva paremmin omaan sänkynsä jonkun rätin kanssa? Auttaiskohan sellainen tähän mun ongelmaan vai oisko mitään muita keinoja?

Mulla 6 kk vauva joka on ennen nukkunut hyvin mutta nykyisin on alkanut olla öisin aika levoton, varsinkin alkuyöstä. Nukahtaa illalla klo 22-01 välillä tissille ja nostan siitä omaan sänkyyn. Joskus herää heti samantien siihen ja joskus ½-1 tunnin päästä. Sit kun menen itse nukkumaan niin herää taas ja otan tissille ja viereen loppuyöksi kun en sit meinaa millään jaksaa enää nostella takaisin omaan sänkyyn. Siinä hän sitten pyörii ja kiehnää vieressä koko yön ja välillä tissitellään. Ei taida tällä menolla kohta enää suostua jäämään omaan sänkyyn? Pelottaa että hän putoaa meidän sängystä kun osaa jo vähän ryömiäkin. Olen kyllä laittanut tyynyjä patjan alle korokkeeksi toiselle puolelle sänkyä jos isä on siirtynyt toiseen huoneeseen nukkumaan että ei ainakaan ihan helposti pääse putoamaan. Pläääh, aika ihmeellistä touhua on. Kertokaa pliis jos kokemuksia tai tietoa mikä auttais vauvaa jäämään rauhallisesti omaan sänkyyn??!! En viitsisi millään itketyttää häntä kun on tähänkin asti ollut aika itkuton tapaus.

Kuulostaa varsin tutulta; meillä eikoisen kanssa oli tuollaista. Nyt tämän kakkosen kanssa ollaan tehty niin, että vauva laitettiin 1 kk:n ikäisenä omaan huoneeseen. Koskaan en ole ottanut viereeni samaan sänkyyn. Vauva nukahtaa tosi hyvin ilman itkuja lähes aina. Siirrosta lähtien neiti on nukkunut 6-7 tunnin pätkän ennen syömistä, jonka jälkeen unet jatkuvat noin 3 tuntia. Meillä vauvan siirtäminen omaan huoneeseen oli kaikille todi mahtava juttu. Huone on ihan meidän huoneen vieressä, joten kuulen kyllä hyvin, mutta pienimmät kähinät ei kuulu siten ihan korvan juuressa. Muuten, olen joskus yrittänyt syöttää vauvaa makuultaan, mutta hän ei tykkää. Hyvä niin. Itse ainakin koen pääseväni 100 kertaa helpommalla mitä esikoisen kanssa, joka roikkui koko yön tissillä. Tsemppiä!!!

Meidän poika, nyt 11kk, on ottanut alusta asti ihan kun automaattisesti ""harsoliinan"" unirätikseen. Siis kun illalla saa maitopullonsa ja harsoliina on kaulan suojana, ei enää siitä luovu... Sillä on aina ollut levottomat kädet ja nukahtaessaankin nyplää liinan reunaa. Luulen, että yölläkin rauhoittaa kun liina on hyppysissä...

Juu kiitos kokemuksista. Meillä ei onnistu toiseen huoneeseen nukuttaminen kun se on niin kaukana. Taidan kokeilla sitä rättiä/riepua josko rauhoittais. Ois niin kiva kun nukkuis omassa sängyssään että sais näitä univelkojaan maksettua. Eiku uinumaan, että ehtii edes vähän torkahtaa ennekuin..

Yhteistyössä