Unissa kouriminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avovaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Avovaimo

Vieras
Heräsin viime yönä taas kerran siihen, että mieheni kourii minua rinnoista ja jalkovälistä. Olin niin väsynyt, etten heti edes herännyt, vaan hänen toimintansa sekoittui uneeni. Luulin että minut yritettiin raiskata enkä pystynyt vastustamaan. Sittten havahduin enkä tajunnut, kenen kädet ovat alapäässäni. Ehdin jo nähdä unta, jossa lähin esimieheni ahdistelee minua enkä osaa päättää tinttaanko suoraan turpiin vai missä vaiheessa sanon, että nyt ne kädet heti pois.

Tosi ahdistava olo oli yöllä ja nytkin. Itkin yöllä ja sydän hakkasi tuhatta. Mies sanoi itsekin heränneensä vasta kun hänen kätensä olivat jo alapäässäni. Hän oli pahoillaan. Jotenkin tunnen itseni loukatuksi, kun minuun käydään kiinni nukkuessani. Ja toisaalta on huono omatunto siitä, etten jaksanut rakastella hänen kanssaan. Ilmeisesti emme rakastele tarpeeksi, kun hän kopeloi minua unissaan?

Älä ota liian vakavasti. Tuollainen käyttäytyminen kuuluu unihäiriöihin, eikä miehesi tuollaista tahallaan tee. Herään minäkin joskus yöllä siihen, että kumppanini on lähestynyt minua - ei kylläkään noin rajusti. Hän on täydessä unessa. MInä olen vain stoppuutellut, koska olen halunnut nukkua.

Ei tuo mistään mikään merkki ole. Googlaa unihäiriöistä tietoa.

Eikä tuollaisesta tarvitse loukkaantua. Ei se ollut mikään tahallinen teko.

Eihän tuo ole kummempaa kuin unissa puhuminen tai jopa huutaminen, kuten minä teen painajaisia nähdessäni. Ihminen on sellaisessa unen vaiheessa, ettei ole syyntakeinen, muistelenpa opiskeluaikoinani lukeneeni Honkasalon Rikosoikeuden perusteet -teoksesta, että unenpöpperö on yksi syyntakeettomuuden tila, jolloin ihminen ei ole vastuussa tekemisistään eikä sanomisistaan. Ja ihan oma miehesihän sinua kosketteli eikä kukaan ventovieras, niin kuin ei hän olisi ennen koskenut.

Älä huutele asioista, joista et näytä mitään tietävän. Tuosta aiheesta oli kerran eräässä lehdessä iso artikkeli, ja siinä selitettiin mistä se johtuu. Olivat haastatelleet ihmisiä, joiden kumppanit lähestyivät yön aikana ja halusivat harrastaa seksiä.

Et sitten vissiin ole kuullut edes unissa kävelemisestä tai muusta. Niin että kamaan vaan itsellesi.

No kyllähän toi vaikuttaisi siltä, että miehesi on puutteessa enemmän tai vähemmän. Vaikka olenkin nainen, niin tiedän itsestäni sen, että jos en saa tarpeeksi seksiä, alan näkemään seksiunia ja uni on tosi levotonta. Tosin minä koskettelen itseäni enkä ala miestä hiplaamaan.

Ex-mieheni kouri rintojani unissaan pari kertaa, mutta vetäisin häntä kuonoon automaattisesti ensireaktiona, joten miehen hipellys loppui nopeasti. Tosin niihin aikoihin seksiä oli aika vähän (vauva oli pieni), joten rupesin sitten antamaan miehelle oikeuden pikapanoihin, kun en väsyneenä olisi jaksanut edes puolen tunnin sessioita. Mies pysyi tyytyväisenä sillä tavoin.

Riittävä unensaanti on kyllä tosi tärkeää. Minä en halunnut siirtyä eri huoneeseen nukkumaan, vaan aloin käyttää korvatulppia. Laitoin myös tyynyn välillemme, niin kuorsaus ei haittaa ja mies pysyy tyynyn ansiosta omalla puoliskollaan eikä lähentele minua niin, että nukkumatilaa on noin 30 cm!

Voi pyhä sylvi, onko tuo todella sinun ainut ongelma? Voi hyvät hyssykät !! Jos saisin tuon sinun "ongelman" ja pääsisin eroon omistani, niin vaihtaisin välittömästi. Miten kehtaat edes kirjoittaa tänne? Toisilla on ongelmana kuolemaa,työttömyyttä, sairauksia, pettämistä, rahahuolia, lapsettomuutta yms, ja sinä KEHTAAT kirjoittaa siitä, kun miehesi kourii haarojasi!!! Naura ensin itsellesi ja sitten häpeä oikein kunnolla.

Eikös toi ole aika tekopyhä asenne? Koska maailmassa on sotaa, nälänhätää, raiskauksia ja ihmisoikeuksetonta elämää, niin tuota asennetta vasten voisi ajatella, ettei koko Ellit-palstaa kannattaisi pitää.

Tämä on loistava palsta, jossa on hyvä tuoda esille ihan pieniäkin juttuja. Nää on just sellaisia, joista ei ehkä kehtaa kavereille puhua, vaan täällä voi jutut tuoda julki.

Vaikka SINUN elämässäsi olisi kuolemaa, työttömyyttä jne, niin AP:n ongelmat ovat ehkä vähän pienemmässä mittakaavassa. Kunkin tuntemuksia pitää arvostaa. Ei se sinulta ole millään tavalla pois.

En ole palstaa moittinutkaan. Harmittaa vain, että tyhjänpäiväiset ämmät kirjoittelee ns. ongelmistaan. Milloin mies haluaa liikaa ja milloin liian vähän. Arvosta sinäkin minun tuntemuksia!!!
Mies pistää kädet haaroihin ja heti siitä vaivaudutaan kertomaan, voi perkele suoraan sanottuna. Ehkäpä SINULLAKIN on joku päivä kuolemaa ja työttömyyttä, niin näet eron ongelmien välillä. Toivotaan ainakin niin, että ehkä sitten opit erottamaan todelliset ongelmat, eikös juu:)))))))))???!

Jospa asia on niin että ap:n mies ei ilkeä panna käsiään valveilla ollessa hänen haaroihin, niin tekee sen nukkuessaan. Koitahan pestä jalkovälisi, niin ehkä miehesi seikkailee siellä hereillä ollessa.

Meillä mies kourii unissaan ja saa kouriakkin.. Yleensä hän sitten herää itse tekosiinsa ja kun kerran on näppärä käsistään hoitelee naisen käsillä tai suullaan, ettei tarvitse jäädä vaan odottelemaan aamua, tai aamulla sitten ollaan molemmat taas myöhässä ;)

En tiedä, mutta voihan se olla aika pelottavaakin herätä yhtäkkiä kesken unien siihen, että joku kourii. Minulla ainakin on niin herkät rinnat, etten kestä kovaa käsittelyä muutenkaan.

Minulla on elämässäni ollut avioero, omaa työttömyyttä, naimisissa ollessa miehen työttömyyttä, lapsen pitkäaikainen sairaus jne, joten ei tässä ole pelkästään ruusun terälehdillä tanssahdeltu, vaan ihan on elämä avokämmenellä läpsinyt naamaan. Siitä huolimatta (tai ikäänkuin pisteenä iin päälle kaiken muun lisäksi) voisi olla inhottavaa, jos mies unissaan kourisi.

Hyvää aurinkoista syksyä sinulle kumminkin:)

Ettekös työ naeset tiiä, että miehet saa nukkuissaan niitä potensseja? Nöpö torottaa pystössä jopa monta kertoo yössä nuorella miehellä. Mitä ahkerampi naemaan, sitä reippaampi on nöpö.

Mittee se sinuva loukkoo, jos kotona pyssyy? Sitä oon kuullu vanahoin viisain sanovan, jotta sama missä se näläkö tulloo, kuhan kotona syö.

Kokkeileppa mieluummin, miltä tuntuu puoliunessa leppuutella sitä nöpöstä oikiassa paikassa, suatat yllättyä. Se on makiaa!

Huh huh, lue omat kirjoituksesi ja lähes sinun omin sanoin, itke ja häpeä! Nousi ihan karvat pystyyn, kun muutaman rivin perusteella haukut ihmistä "tyhjänpäiväiseksi ämmäksi".

Ei tässä ollut kyse ongelmien suuruudesta tai niiden laittamisesta arvojärjestykseen, eikä siitä, kenen tuntemuksia pitäisi arvostaa enemmän. Tuntuu, että sinä olet niin itsekeskeinen, että kaiken pitäisi pyöriä sinun ympärilläsi. Jos joku toinen saa huomiota, niin heti ollaan osoittelemassa omaa napaa "minä, minä" huudoin tehostettuna.

Jos sinua Huhhuh yhtään helpottaa, niin voin kertoa, että kyllä minuakin on elämä heitellyt monilla vaikeuksillaEn nyt viitsi ruveta luettelemaan enkä paljoudella pröystäilemään, mutta raskasta sattunutta ja tapahtunutta on taustalla ja tälläkin hetkellä meneillään monenlaista. Otin tämän esille, kun kerran parisuhdepalstalla ollaan, ja hyvinhän tästä keskustelua on tullutkin.

Ei minua toisten murheet te iloiseksi ei todellakaan, mutta tuo sinun kirjoitus "kourivasta" miehestä on jotenkin niin naurettava. Jos sinulla on ap ollut todellakin murheita, niin ikäväkseni täytyy sanoa, että etpä ole niistä mitään oppinut. Jos on todellisia ongelmia, niin ei paskaa viitsi täällä kirjoitella. Taitaa olla niin, että koko juttu on mielikuvituksesi tuotetta tai sitten elät haavemaailmassa ja toivot, että miehesi edes nukkuessaan koskisi sinuun. Tai jos tuo juttu on totta, niin puhu asiasta miehesi kanssa, vaihda makuuhuonetta tai laita siveysvyö. Naurettavaa paskaa tuo sinun kirjoitus. Taas on "Barbara Cartland" tehnyt tehtävänsä.

Tosi rakentavia näkemyksiä sinulla "huh huh". Ensimmäinen viestisi oli sentään vielä melko järkevä, mutta sitten sorruit jo lapselliseen tuntemattoman ihmisen haukkumiseen. Voi teitä.

Ei tämä tietääkseni ole mikään ongelmanratkaisupaikka, vaan keskustelupalsta, missä on tarkoitus vaihtaa ajatuksia muistakin asioista kun suurista ongelmista. Ap kyllä minukin mielestäni reagoi ehkä vähän turha voimakkaasti asiaan, mutta onhan hänellä siihen oikeus.

Tämä näyttää olevan aihe, josta monikaan ei tiedä yhtikäs mitään. Toistan yhä, että tästä on ollut eräässä lehdessäkin juttu. Kuuluu unihäiriöihin. Muita unihäiriöitä ovat mm. unissa käveleminen tai sängystä ylös poukkoilu ja tavallaan tapahtumien näkeminen - vaikka ei mitään tapahtuisikaan. Ihminen vaikuttaa silloin kuin olisi hereillä, vaan ei ole.

Huh huhille:
Tavallisten ihmisten parisuhdeongelmille tämä palsta on tarkoitettu, eikä huonot yöunet ole mikään pieni ongelma, jos meinaa arkielämää normaalisti pyörittää.

Miksiköhän sinä ylipäätään näin turhalla palstalla palloilet ja ehdit vielä kommentoimaankin, eiköhän sulle oikea paikka olisi esim. Amnestyn tai vaikka MLL:n keskustelupalstat.. :)

PS: Ihan vakavasti ottaen, joko olet provoilija tai sitten sulla on henkisiä ongelmia. Täyspäinen ihminen ei raivostu näinkin harmittomasta aiheesta tuohon tyyliin.

Alkuperäinen kirjoittaja meilläkin:
Älä huutele asioista, joista et näytä mitään tietävän. Tuosta aiheesta oli kerran eräässä lehdessä iso artikkeli, ja siinä selitettiin mistä se johtuu. Olivat haastatelleet ihmisiä, joiden kumppanit lähestyivät yön aikana ja halusivat harrastaa seksiä.

Et sitten vissiin ole kuullut edes unissa kävelemisestä tai muusta. Niin että kamaan vaan itsellesi.

Eipä uskonut raastuvanoikeuden tuomarikaan sitä unijuttua, vaan tuomistsi kaverin vankeuteen raiskauksesta. Ei vaikka naikkonen myönsi nähneensä eroottisista unta itsekin ja sen takia kiemurrelleensa riettaasti, kunnes tajusi itseään pantavan oikeasti.
Eli ei unissaan kourita, eikä paneksita. Pelkkää lihan himoa kaikki tyynni.

Alkuperäinen kirjoittaja meilläkin:
Tämä näyttää olevan aihe, josta monikaan ei tiedä yhtikäs mitään. Toistan yhä, että tästä on ollut eräässä lehdessäkin juttu. Kuuluu unihäiriöihin. Muita unihäiriöitä ovat mm. unissa käveleminen tai sängystä ylös poukkoilu ja tavallaan tapahtumien näkeminen - vaikka ei mitään tapahtuisikaan. Ihminen vaikuttaa silloin kuin olisi hereillä, vaan ei ole.

Missä lehdessä ? Oliko se näitä Juhan af Grahnin lehtiä ?

Oletko ajatellut, että se uni teki asiasta inhottavan?! Eli jos olisit heti tiennyt, että oma miehesihän sinua hyväilee (vai kouriko?!) olisitko kokenut eri tavalla. Koettakaa puhua asia niin, ettei siitä tule tyhmää kireyttä välillenne. Pistäkää vaikka vähän leikiksi jos pystytte ja miettikää olisiko mahdollista rakastella enemmän. Minä olen muutaman kerran herännyt mieheni unissaan tekemiin hyväilyihin ja jonkun kerran se on johtanut ihanaan rakasteluun ja joskus taas oma lataus on puuttunut joten on jatkettu unia, vaikka on tosiaan tullu vähän paha mieli kun toinen ei ole saanut ihanaa untaan toivomanlaiseen päätökseen :)

Tuli tästä alkuperäisen ongelmasta omia yökokemuksia mieleen. Minuun ei sentään ole käyty käsiksi unissaan, vaikka joskus alkuaikoina miehen käsi "lennähti" suoraan päälleni, kun mies käänsi kylkeä. :) Onneksi se loppui nopeasti.
Yleisempää meillä on, että mies hukkaa yöllä oman peittonsa ja sitten hänelle tulee kylmä ja sitten "pöllii" minun peittoni. Ja hän siis nukkuu koko ajan. Ensimmäisillä kerroilla kun heräsin siihen, että peitto kaikkoaa päältäni, niin suutuin. Sitten kun sitä tapahtui useammin niin enää ei suututa. Nykyään saatan kopauttaa miestä selkään, että luovutapa peitto suosiolla takaisin. Kerran jopa etsin hänelle hänen oman peittonsa. :D
Yksi yökohellus, joka onneksi on sattunut vain kerran, niin nukuin ihan rauhassa tyyny pään alla ja yhtäkkiä herään siihen kun toinen unissaan kiskaisee minun tyynyni pääni alta. Siinä oli kyllä pöllämystynyt olo hetken.
Aamulla näille jutuille on aina hauska naureskella ja kiusoitella miestä yön kolttosista. :) Turha unissa tapahtuvaa toimintaa on liian vakavasti ottaa. Eihän toinen kuitenkaan hereillä ollessaan semmoista tekisi.

Yhteistyössä