Unohtuiko teidän uuspeerheestä joku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhe naapurista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perhe naapurista

Vieras
Onnittelut Teille uuden ihan tyttövauvan johdosta ja Onnea Sinulle uudesta ihanasta miehestä! Mutta unohtuiko teiltä joku aivan ulkopuolelle? Ehei, ei se ole teidän kissa, vaan teidän tai oikeammin sinun teini-ikäinen poika, joka on asunut nyt viimeiset neljä kuukautta meillä!
Ei sillä, etteikö meille mahtuisi ja etteikö sinun poikasi olisi aivan valloittava persoonallinen väriläiskä meidän tuikitavalliseen 5 hengen perheeseen, VAAN sillä, että sinun pojallasi on ikävä sinua!
Miten minä selitän sinun 14-vuotiaalle pojallesi, että kyllä se äiti sinua rakastaa, kun et edes kysele lapsesi perään? Ja lapsi se on tämäkin nuoren miehen alku.
Olen yrittänyt keskustella asiasta kanssasi, muttet tunnu ymmärtävän ollenkaan. Jätin tänä aamuna sinulle viestin, että otamme yhteyttä sosiaaliviranomaisiin poikasi suostumuksella. Ollaan mielummin virallisia sijaisvanhempia.

hyvä että todellakin löytyy tällaisia ihmisiä kuin ap!! pistää vaan miettimään, että millaiset patoutumat tästä jää pojalle?! se, että oma äiti 'unohtaa' on todella vakava asia ja pojan täytyisi saada ammattiapua nyt ja tulevaisuudessa.

Mä olen ollut naiivi. Tekeekö jotkut "äidit" noin lapsilleen kun uusi onni tulee miehineen ja vauvoineen perheeseen, että edellisen liiton lapset hylätään :( Voi nuorta poikaparkaa!
Varsinki kun oeltte naapurit. Miten poika sinne teille päätyi asumaan? Vai yhteistuuminko sovitte niin?

Onneksi sinä välität! :)

Surullista, mutta kyllä ne äiditkin unohtaa tai haluaa unohtaa. Omassa lähipiirissä oli myös tapaus, jossa perheen lasten kaveri asui jonkin aikaa heillä kun isä oli lyönyt tyttöä (15v).
Tyttö yritti kyllä mennä takaisin kotiin, mutta silloin isä oli vielä kuristanut.
Äidin luokse tyttö ei saanut mennä kun äidin uusperheessä ei ollut tilaa, heillä kun oli 2 lasta. :(
Tyttö sai olla sukulaisteni luona siihen asti kun sosku löysi tytölle paikan nuorisokodista. Todella surullista.
Sukulaiseni olisivat oikein mielellään pitänyt työn heillä, mutta kun heillä on omia lapsia 6, niin tilaa ei oikeasti ole. (toisaalta käsitin että soskun mukaan ei olis silti saanu jäädä, sillä sijoitus pitää tehdä virallista tietä? )
Äidin käytös on minusta käsittämätöntä, nyt tyttöparalla ei ole ketään!

:'(

Mun ex-poikakaverilla oli samantyylinen kohtalo. Asui isänsä kanssa ja aiemmin sohvalla nukkunut isä tarvitsikin poikansa makuuhuoneen uuden naisystävänsä kanssa käytettäväksi, joten poika luuhasi kavereiden luona ja tuli sitten meille. Isäänsä ei kiinnostanut..

Onneksi sinunlaisiasi ihmisiä löytyy....
Mulla on kans omakohtainen kokemus tämmösestä ns. unohtamisesta. Oma äitini ei paljoo perääni kysellyt. Asuin kummini luona todella suuren osan teiniajastani. Kiitos hänelle välittämisestä, ilman heidän perhettään en tiedä missä olisin...

Yhteistyössä