UPM:n Pesonen 123 kertaa tuottavampi kuin duunari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"Pesosen saama korvaus UPM:ltä oli vime vuonna 6 488 000 euroa ja keskimääräisen työntekijän 52 940 euroa, selviää yhtiön palkitsemisraportista. Pesosen saama kokonaiskorvaus nousi 31,5 prosenttia, kun rivityöntekijän tilipussi kasvoi 1,3 prosenttia vuodesta 2021."

Että kuka se ahne on, duunari (sdp/vas) vai porvari (kok/pers)?

Kannattaa muistaa vaaliuurnilla.

Se on osakkeenomistajien asia kuinka monta miljoonaa maksavar Pedoselle.

Montako UPM:n osaketta ap omistaa?
Se on myös osakkeenomistajien asia kuinka paljon maksavat duunareille. Toki ovat ulkoistaneet päätäntävallan yhtiön johdolle. Mutta on turha esittää että paperimiehen liksa olisi oleellisesti eri asia kuin toimitusjohtajan liksa. Eivät ne ole. Jokaisella on tietenkin neuvotteluasema kun palkoista neuvotellaan ja parhaassa asemassa oleva saa parhaat korvaukset. Mutta on puhdasta vittuilua korottaa johdon palkkoja 31 prosenttia ja samaan aikaan selittää, ettei työntekijöiden palkkoja voi korottaa edes inflaatioprosentin verran.

Se on myös osakkeenomistajien asia kuinka paljon maksavat duunareille. Toki ovat ulkoistaneet päätäntävallan yhtiön johdolle. Mutta on turha esittää että paperimiehen liksa olisi oleellisesti eri asia kuin toimitusjohtajan liksa. Eivät ne ole. Jokaisella on tietenkin neuvotteluasema kun palkoista neuvotellaan ja parhaassa asemassa oleva saa parhaat korvaukset. Mutta on puhdasta vittuilua korottaa johdon palkkoja 31 prosenttia ja samaan aikaan selittää, ettei työntekijöiden palkkoja voi korottaa edes inflaatioprosentin verran.
Herrana on hyvä olla.

:)

Mä ostin muutama vuosi sitten UPM:n osakkeita seitsemän euron kappalehintaan ja nyt UPM:stä saa maksaa 35 euroa. Kurssinousua on tullut 400% ja osinkoja olen saanut enemmän kuin oli osakkeista maksamani hinta.

Kiitos Jussi Pesonen, olet tehnyt hyvää työtä ja ansannut palkkasi.

Vasemmiston geneettinen erityispiirre on kateus.
Minä en ole kateellinen kenellekään (en kyllä ole vasurikaan), mutta ärsyttää suunnattomasti se, että samat ihmiset jeesustelevat siitä miten pomojen palkat ovat kohdallaan, mutta kun duunari menee vaikka lakkoon, niin siltä ollaan perusoikeudetkin viemässä. Kyllä se menee sillä tavalla, että ihan jokainen on oikeutettu hyvään palkkaan ja oikeutettu lypsämään itselleen etuja mikäli sellainen mahdollisuus on. Sopimusasioitahan nämä ovat.

Minä en ole kateellinen kenellekään (en kyllä ole vasurikaan), mutta ärsyttää suunnattomasti se, että samat ihmiset jeesustelevat siitä miten pomojen palkat ovat kohdallaan, mutta kun duunari menee vaikka lakkoon, niin siltä ollaan perusoikeudetkin viemässä. Kyllä se menee sillä tavalla, että ihan jokainen on oikeutettu hyvään palkkaan ja oikeutettu lypsämään itselleen etuja mikäli sellainen mahdollisuus on. Sopimusasioitahan nämä ovat.
Ay-liikkeet ovat kartelleja ja kartellit estävät vapaan kilpailun joka on länsimaisen yhteiskunnan ajuri.

Yhteistyössä