Useamman lapsen vanhemmat..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huvitutti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huvitutti

Jäsen
01.01.2006
525
0
16
Minkälainen auto teillä on ja montako lasta? Mahtuuko istuimet hyvin? Missä ite istutte? Meillä ongelma jo kahden kanssa ja autona Opel vectra. Mies on 190cm pitkä ja hänen taakseen ei tahdo turvakaukaloa suosiolla saada. Keskellä ei kaukaloa myöskään saa kunnolla laitettua, koska turvaistuin vie siitä hieman tilaa. Nyt on mies jo useamman päivän autoliikkeitä kiertänyt, eikä hyvää tahdo löytyä. Erityisesti kaipaisin vinkkiä kolmilapsisen perheen autosta, koska todennäköisesti ainakin yksi lapsi vielä tehdään.

mulla ihan perus auto eli mazda 323 f eli ei todellaka tila ihme..ja lapsia 4 :) tosin autoon ei tarvika mahtuu muut ku mä ja muksut..tiukkaatekee mut kyl just mahutaan.

Tällä hetkellä kaksi lasta :whistle: ;) ..ja meillä siis autona Seat Alhambra-tila-auto (7hlön). Penkkien paikkoja saa muunneltua hyvin,ja hyvin mahtuu kaikki kyytiin(tavarat ja ihmiset:D)...ihan ykkönen pitkää matkaa matkustaessa!Takaa on siis tällä hetkellä otettu penkit pois(siis takimmainen rivi,joskn silloin tällöin jätkäkin siellä istuu)keskirivillä on sitten tarvittaessa 2-3 penkkiä,tyttö istuu yleensä aina keskirivillä,ja silloin tällöin poikaki. Itse siis istun sitten etupenkillä.

Pitkää matkaa mentäessä poika on ihan takana,tyttö keskellä,ja minä tarvittaessa keskirivillä kanssa.

Meillä 3 lasta... Toyota corolla verso 7 paikkainen... kaikki 3 istuinta mahtuu takapenkille... mutta pojat usein tuolla "sikaosastolla" :D kahdestaan ja tyty valtaa keskirivin :wave: Riitojen mukaan istumajärjestys muuttuu..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meilläkin on iso mies (189cm) ja vectra ja hyvin mahtui kaukalo kuskin taakse (myös miehen ajaessa). oliskohan kyse asenneongelmasta tai autokuumeesta??

Uudempi vectra on isompi. Meillä 2001 vuoden vectra. Voihan sinulla olla lyhyempi jalkainen mies kun meillä vai olisko kaukalossa eroa. Meillä kaukalon joutuupi ahtaan mieheen taakse.

Alkuperäinen kirjoittaja ViikinkiHelga:
Tällä hetkellä kaksi lasta :whistle: ;) ..ja meillä siis autona Seat Alhambra-tila-auto (7hlön). Penkkien paikkoja saa muunneltua hyvin,ja hyvin mahtuu kaikki kyytiin(tavarat ja ihmiset:D)...ihan ykkönen pitkää matkaa matkustaessa!Takaa on siis tällä hetkellä otettu penkit pois(siis takimmainen rivi,joskn silloin tällöin jätkäkin siellä istuu)keskirivillä on sitten tarvittaessa 2-3 penkkiä,tyttö istuu yleensä aina keskirivillä,ja silloin tällöin poikaki. Itse siis istun sitten etupenkillä.

Pitkää matkaa mentäessä poika on ihan takana,tyttö keskellä,ja minä tarvittaessa keskirivillä kanssa.

en oikeesti haluais haastaa riitaa.. mutta eikö teillä ole yhtään huono omatunto ympäristön kannalta, kun ajatte noin isolla autolla, noin pienellä porukalla..?

ja alkuperäisen kysymykseen... miksi sitä toista istuinta ei siis voi laittaa kuskin taakse?

lapsia kolme: yks turvakaukalo, yks turvaistuin. astrassa ei saanut etupenkiltä airbagia poiskytkettyä, eli ei käytännössä mahduttu matkustamaan ilman että joko mulla tai vanhimmalta lapsella oli erittäin tukalat olot takapenkillä kuskin (mieheni) takana, jolla taas pituudesta johtuen penkki ihan taka-asennossa. meni siis auto vaihtoon, ja nyt renault grand scenic (7hlö). meillä myös koira ja usein myös mun mutsi matkassa mukana.
meillä myös kakkosauto, tavallinen "pikkuauto", jota käytetään aina kun matkustajia max 4 eikä koiraa mukana.

Yhteistyössä