T
"tiituska"
Vieras
Miehen kanssa oltu yhdessä 11 vuotta ja muistan, että jo ihan ensimmäisillä tapaamiskerroilla sai minut itkemään (olen herkkä mutta on ainut ihminen joka saa ilkeillä kommenteilla minut reagoimaan itkemällä) kommentoimalla olemustani (olen liian laiha, minulla on väärän väriset hiukset yms.) ja käytöstäni: Erhdyin ottamaan toisen palan leipää ruokapöydässä, olin liian hiljainen yms. en muista enää tarkasti mikä sai minut totaalisesti pahoittamaan mieleni ja en enää kestänyt vaan purskahdin itkuun. Sen jälkeenkin on usein saanut minut itkemään ja lähtemään välittömästi pois kommenteillaan. On sitä ihmistyyppiä joka jankuttaa asiaa niin kauan, että saa tahtonsa lävitse kun minä en ainakaan jaksa jankuttaa asiaa jos toinen sanoo ei. Esim. kerran ennen kun meillä oli lapsia vänkäsi niin kauan läheiseen räkälään lähtemistä, että lopulta suostuin kun en jaksanut jankuttaa. Tällöinkin muistan, ettei anoppi välittänyt vaikka lopulta itkin kuinka en jaksa lähteä vaan tästä huolimatta jatkoi jankutusta. Olin silloin raskaana ja väsyttävin vaihe menossa sekä seuraavana päivänä töitä, mutta nämä eivät olleet mitään oikeita syitä anopin mielestä vaan olin vain tylsä enkä kuulemma välittänyt hänen seurastaan vaikka juuri olin istunut hänen luonaan useamman tunnin.
Kuitenkin sitten soittelee ja laittaa minulle viestiä välillä ja koittaa muutenkin olla ystävällinen, mutta kyläilyt ovat aina yhtä painajaista. Arvostelee minua kokoajan esim. siitä, että puhun joko liikaa tai liianvähän. Toistelee kommenttejani pilkkaavaan sävyyn yms. Olemme siis täysin erilaisia luonteiltamme ja minua vaivaa kun käymme siellä haukkuu ja arvostelee yhteisiä ja omia tuttujaan, työpaikaansa yms. melkein kokoajan eli ei osaa oikein puhua kuin "ilkeään sävyyn".
Miten hänen poikansa voikin olla niin erilainen. Ei juuri puhu pahaa tai arvostele ihmisiä heidän selkänsä takana, sanoo kyllä mielipiteensä mutta nätisti ja kasvotusten. Tulee toimeen kaikkien kanssa vaikka ei kaikista pidäkkään yhtäpaljoa ja kuuntelee toistenkin mielipiteitä, viihtyy työpaikallaan ja on pysynyt samassa työpaikassa pitkään (tosin kuin anoppini vaihtaa työpaikkaa vähänväliä kun kaikissa paikoissa on niin sietämättömiä työkaverita) yms. Eli mieheni on täysin vastakkainen persoona äitinsä kanssa.
Mitenköhän oppisin jotenkin pitämään anopista ja edes jotenkin viihtymään hänen seurassaan? Asumme samassa kaupungissa ja kutsuu usein kyllään tai ilmoittaa tulevansa meille kylään joten noin 1-2 kuukauden välein tulee nähtyä vaikka mielummin näkisin harvemmin.
Kuitenkin sitten soittelee ja laittaa minulle viestiä välillä ja koittaa muutenkin olla ystävällinen, mutta kyläilyt ovat aina yhtä painajaista. Arvostelee minua kokoajan esim. siitä, että puhun joko liikaa tai liianvähän. Toistelee kommenttejani pilkkaavaan sävyyn yms. Olemme siis täysin erilaisia luonteiltamme ja minua vaivaa kun käymme siellä haukkuu ja arvostelee yhteisiä ja omia tuttujaan, työpaikaansa yms. melkein kokoajan eli ei osaa oikein puhua kuin "ilkeään sävyyn".
Miten hänen poikansa voikin olla niin erilainen. Ei juuri puhu pahaa tai arvostele ihmisiä heidän selkänsä takana, sanoo kyllä mielipiteensä mutta nätisti ja kasvotusten. Tulee toimeen kaikkien kanssa vaikka ei kaikista pidäkkään yhtäpaljoa ja kuuntelee toistenkin mielipiteitä, viihtyy työpaikallaan ja on pysynyt samassa työpaikassa pitkään (tosin kuin anoppini vaihtaa työpaikkaa vähänväliä kun kaikissa paikoissa on niin sietämättömiä työkaverita) yms. Eli mieheni on täysin vastakkainen persoona äitinsä kanssa.
Mitenköhän oppisin jotenkin pitämään anopista ja edes jotenkin viihtymään hänen seurassaan? Asumme samassa kaupungissa ja kutsuu usein kyllään tai ilmoittaa tulevansa meille kylään joten noin 1-2 kuukauden välein tulee nähtyä vaikka mielummin näkisin harvemmin.