Uskallanko luottaa lääkärin sanaan, vai stressaanko hulluna seuraavat 5 viikkoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
Mulla toinen rinta kipuillut jo 1,5vuotta, lisäksi nännistä tulee välillä kirkasta nestettä. Kävin keväällä 2011 mammossa ja ultrassa, lisäksi tehtiin varjoainekuvaus. Lääkäri ei kuitenkaan saanut näitä tuloksia ja kuvia koneeltaan näkyville vastaanotolla ja kyseli vieläkö kipuilu jatkuu, siinä vaiheessa kun ei kipuja ollut pyysi tänä keväänä kontrollikäynnille.
Toukokuussa olin sit taas mammossa ja ultrassa ja tällä kertaa rinnassa oli 2 pahkuraa ja lääkäri laittoi lähetteen magneettikuvaukseen. Magneetissä näkyi myös nämä kasvaimet ja sieltä lähete paksuneulanäytteeseen.
Perjantaina kävin rintakirurgin vastaanotolla kuulemassa tuloksia, toinen kasvain hyvänlaatuinen, mutta toisesta oli neulanäyte epäonnistunut ja nyt oon menossa leikkaukseen 3viikon päästä ja siitä 2viikkoa niin selviää onko kasvain hyvänlaatuinen vaiko syöpää.
Tää kirurgi ja samoin röntgenlääkäri, joka neulanäytteen otti olivat sitä mieltä että kasvain hyvänlaatuinen heidän mielestään.
Edelleen kuitenkin panikoin ja asia pyörii mielessäni yötä päivää. Nyt ihmetyttää sekin, miten äkkiä pääsen kuitenkin leikkaukseen, jos olettavat kasvaimen olevan hyvänlaatuinen.
Niin ja rinta edelleen kipuillut koko ajan, välillä enemmän välillä vähemmän ja nestettä nännistä tulee edelleen. Nyt tällä hetkellä verta, mutta luultavasti johtuu tosta viikko sitten otetusta paksuneulanäytteestä. Silloin vuos sitten otetuissa kuvissa ei kasvainta kuitenkaan sitten lopulta näkynyt, eli on ilmestynyt vuoden sisällä.

koita luottaa ,vaikka se on vaikeaa.

multa on kans poistettu kolme kasvainta rinnasta. ne oli hyvälaatuisia - ohutneulanäytteet otettiin. ja ne leikattiin pois kuitenkin. muistan kyl kuinka panikoin kokoajan tuolloin.

rintasyöpähän se pahin skenaario,mutta koita miettiä,että se on "helpoin" syöpä ja hoito on meillä suomessa loistavaa! tsemppiä sulle!

koita luottaa ,vaikka se on vaikeaa.

multa on kans poistettu kolme kasvainta rinnasta. ne oli hyvälaatuisia - ohutneulanäytteet otettiin. ja ne leikattiin pois kuitenkin. muistan kyl kuinka panikoin kokoajan tuolloin.

rintasyöpähän se pahin skenaario,mutta koita miettiä,että se on "helpoin" syöpä ja hoito on meillä suomessa loistavaa! tsemppiä sulle!

mitä kasvaimia sulla siellä oli ja miten oireili? Mulle lääkäri veikkasi papillooma, koska toi kasvain on rintatiehyeissä.

[QUOTE="pelokas";26690718]mitä kasvaimia sulla siellä oli ja miten oireili? Mulle lääkäri veikkasi papillooma, koska toi kasvain on rintatiehyeissä.[/QUOTE]

mulla ei ollut mitään oireita - tai en ainakaan ollut huomannut. sit vaan yhtäkkiä mies löys mun tissitä ISON muljuvan mötikän ( oli 3cmx5cm lopulliselta kooltaan toi isoin ).
sit kun toi oli löytynyt, mä hipelöin sitä tietty ja tuli kipeeksi .
ultrattiin ja ohutneulanäyte tosiaan otettiin.lääkäri sano siin et "ei näytä pahalta" ja noi mötikät paljastuikin sitten sidekudoskasvaimiksi.olikohan hienompi nimi firbroadenooma. en ollut koskaan kuullutkaan moisista.

nyt on tosta aikaa 5vuotta ja muistona arpi vain.

mulla ei ollut mitään oireita - tai en ainakaan ollut huomannut. sit vaan yhtäkkiä mies löys mun tissitä ISON muljuvan mötikän ( oli 3cmx5cm lopulliselta kooltaan toi isoin ).
sit kun toi oli löytynyt, mä hipelöin sitä tietty ja tuli kipeeksi .
ultrattiin ja ohutneulanäyte tosiaan otettiin.lääkäri sano siin et "ei näytä pahalta" ja noi mötikät paljastuikin sitten sidekudoskasvaimiksi.olikohan hienompi nimi firbroadenooma. en ollut koskaan kuullutkaan moisista.

nyt on tosta aikaa 5vuotta ja muistona arpi vain.

saa nähdä mitä mun tisseistäni jää jäljelle kun noi kasvaimet poistetaan.
Mulla hädin tuskin A-kupit, joten eipä taida enää tissiä jäljelle jäädä ton toimenpiteen jälkeen. No, sama se....eipä se haittaa kunhan ei vaan olis mitään pahanlaatuista.

Mitä sä hyödyt siitä, että stressaat hulluna nuo viikot? Ei se asiaa kuitenkaan auta tai muuta lopputulosta, mutta sä oot ihan loppu ennen kuin saat tulokset. Niin kuin vanhassa sanonnassa sanotaan: "älä hyppää ojan yli ennen kuin oja tulee vastaan, muuten joudut hyppäämään kahdesti.". Tsemppiä sinulle!

Mun äidillä todettiin viime keväänä rintasyöpä. Hänelle ei missään vaiheessa sanottukaan mitään että on hyvänlaatuista, vaan rivien välistä sai koko ajan "lukea" että syöpää se on ja diagnoosi ei tullut yllätyksenä.

Vaikka olisikin syöpä, se ei heti ole kuolemantuomio. Ennen äidin sairastumista syöpä oli mulle sellanen peikko ja merkitsi varmaa kuolemaa; kuolihan kaverinikin syöpään vain 19-vuotiaana. Mutta rinnanpoistoista ja sytostaattihoidoista (jotka on nyt puolessa välissä) huolimatta äitini on sama ihminen kuin ennenkin. Ennusteet on hyviä ja en oikeastaan enää edes usko etteikö hän paranisi :)

[QUOTE="pelokas";26690662]Mulla toinen rinta kipuillut jo 1,5vuotta, lisäksi nännistä tulee välillä kirkasta nestettä. Kävin keväällä 2011 mammossa ja ultrassa, lisäksi tehtiin varjoainekuvaus. Lääkäri ei kuitenkaan saanut näitä tuloksia ja kuvia koneeltaan näkyville vastaanotolla ja kyseli vieläkö kipuilu jatkuu, siinä vaiheessa kun ei kipuja ollut pyysi tänä keväänä kontrollikäynnille.
Toukokuussa olin sit taas mammossa ja ultrassa ja tällä kertaa rinnassa oli 2 pahkuraa ja lääkäri laittoi lähetteen magneettikuvaukseen. Magneetissä näkyi myös nämä kasvaimet ja sieltä lähete paksuneulanäytteeseen.
Perjantaina kävin rintakirurgin vastaanotolla kuulemassa tuloksia, toinen kasvain hyvänlaatuinen, mutta toisesta oli neulanäyte epäonnistunut ja nyt oon menossa leikkaukseen 3viikon päästä ja siitä 2viikkoa niin selviää onko kasvain hyvänlaatuinen vaiko syöpää.
Tää kirurgi ja samoin röntgenlääkäri, joka neulanäytteen otti olivat sitä mieltä että kasvain hyvänlaatuinen heidän mielestään.
Edelleen kuitenkin panikoin ja asia pyörii mielessäni yötä päivää. Nyt ihmetyttää sekin, miten äkkiä pääsen kuitenkin leikkaukseen, jos olettavat kasvaimen olevan hyvänlaatuinen.
Niin ja rinta edelleen kipuillut koko ajan, välillä enemmän välillä vähemmän ja nestettä nännistä tulee edelleen. Nyt tällä hetkellä verta, mutta luultavasti johtuu tosta viikko sitten otetusta paksuneulanäytteestä. Silloin vuos sitten otetuissa kuvissa ei kasvainta kuitenkaan sitten lopulta näkynyt, eli on ilmestynyt vuoden sisällä.[/QUOTE]
up

Yhteistyössä