Uskallanko ostaa nyt alesta lapselle ensi talven haalarin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei voi tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ei voi tietää;25310915:
Eli teillä on aika lailla yhtä kokoa suurempi haalari ollut käytössä eli meillä se 92 voisi riittää. Tämä on sikäli hankalaa arvioida, että tällä hetkellä tosiaan se 80 cm menee hyvin päälle mutta tuskin poika 86 kokoonkaan hukkuisi = vaikea sanoa kumpi olisi "oikea" haalarikoko nyt.

Minkä kokoinen lapsesi oli 1-vuotiaana? Meillä poika oli 78 cm ja 10,3 kg.

1-vuotiaana on ollut 11,4kg/79,5cm. Mun mielestä tuo cupcaken haalari on aika kapeaa mallia, meillä siis tumman harmaa jossa sydän keskellä ja tyttö siis kyseessä. Itse oon töissä päiväkodissa ja aika monilla 2-vuotiailla tuntuu olevan viime talviset 86cm haalarit käytössä et en tiedä onko meidän lapsi ottanut vaan jonkun extra kasvuspurtin...

Minä olen uskaltanut. Ensi vuoden pituutta voi arvioida katsomalla verkkoklinikan kasvukäyriä oman lapsesi kasvuvauhdin suhteen ja sen mukaan sitten ostetaan vaatteet huomioiden eri merkkien erot. Unohda se, mitä joku toinen on ollut - ei sillä mitään merkitystä ole. Enemmän kannattaa luottaa siihen miten tasaisesti lapsi on mennyt omaa käyräänsä.

Ok, pitääpä käydä verkkoklinikan sivuilla.

[QUOTE="äitix4";25311074]No joo, oletinkin sun aloitusviestin perusteella, että tänä talvena käytätte 86cm haalaria jos kerta on siinä ja siinä, että pari kk vielä mahtuu ;) Eli siitä laskien se 1 koko eteenpäin, joten 92cm. Tällä kaavalla mentäis MEILLÄ ;)[/QUOTE]

Ok :)

[QUOTE="vieras";25311079] Itse oon töissä päiväkodissa ja aika monilla 2-vuotiailla tuntuu olevan viime talviset 86cm haalarit käytössä et en tiedä onko meidän lapsi ottanut vaan jonkun extra kasvuspurtin...[/QUOTE]

Oho, aika reilua mitoitusta on haalarit ja/tai pienikokoisia lapsia :)

meill 3v tyttö käyttää 92 centtistä reiman haalaria samoin viime talvena samaa haalaria kun oli 2v joten meni kahtena vuonna peräkkäin. nyt ostettiin ens talveksi remun 98 haalari ja näyttää tosi isolta kaipa tuo tuosta kasvaa

No meillä on elokuussa 2v täyttäneellä uusi 98 haalari ja on toki reilu, mutta ei liian. Menis 92kin jos ei halua varman päälle ottaa. Viime talvena meillä oli kaks 86senttistä haalaria ja ois se toinen (Jonathan) mennyt vielä alkutalven, mutta en tykkää jos vähäänkää pepusta kinnaa.

Voi herranen aika sentään tätä palstaa! Osassa Suomea ei ole vielä tämäkään talvi alkanut, niin nyt puhutaan jo ensi talvesta. Sama meno siis jatkuu kuin mitä tällä palstalla oli jo kesällä, eli talvihaalareista puhuttiin kesähelteillä. Jos talvet lämpenevät tätä tahtia, niin ensi talvena on +30 astetta varjossa.

Hei ap, muistathan että ihmimsillä on eri maku. Jotkut pitävät juuri sopivaa haalaria, toiset ostavat aina vähän reilumman kokoisen. Itse ostan mielummin reilua, minusta juuri oikean kokoinen ottaa jo haarasta kiinni,eikä siinä voi olla mukava leikkiä. En myöskään näe että liian pitkät lahkeet hankaloittavat lapsen oloa, joten joka vuosi on seuraavan koon haalari päällä,(eli jos lapsi 2v,päällä 3vuotiaan koko eli98.)
ja koot vaihtelevat merkeittäin,cupcake taitaa olla niukkaa kokoa. Minusta hyvä kasvunvara talven haalariin on 10cm haaroissa, ja se menee seuraavana alkutalvenakin.Mutta tosiaan jokainen tavallaan.

Meillä molemmat syntyneet kesällä, kesä- ja elokuussa. 2,5-vuotistalvena ovat käyttäneet 98-kokoa, tosin pojalla otettiin silloin lopputalvesta jo 104 käyttöön. Ja 1,5-vuotiaina oli 86-koko käytössä molemmilla, tosin olivat sen 86cm silloin pitkiäkin. Me ollaan ostettu alesta kaikki talvipuvut, toistaiseksi oikein osattu ennustaa:)

Kyllä mäkin ostaisin seuraavaksi talveksi jo 98:n. Meillä toukokuun lopussa syntynyt, nyt 2,5v. (on tosin pitkä ja hoikka), käyttää rasavilin haalaria kokoa 100cm (tai Remua 98cm) ja esikoinenkin käytti samaa kokoa ollessaan saman ikäinen, vaikkakin on kyllä syntynyt aiemmin talvella. Cupcakesta ei kokemusta, et minkälaista mitoitusta. Mutta, tää on just tää lapsen malli ja haalarin malli, mikä siihen vaikuttaa, et mitä kokoa sit loppupeleissä tulis olla.

Kiitoksia edelleen vastauksista. Uskon että se 98 on oikea(mpi) koko, nyt vaan näyttää siltä ettei sitä haalaria ole saatavana 98 koossa. Täytyy katsella joku muu haalari joko nyt alesta tai sitten täyteen hintaan syksyllä uusista malleista.

Mä oon aina ostanu vk- ja talvihaalarit hyvissä ajoin alesta. Yhtenä talvena meni ReimaTecin 80 senttiset haalarit, seuraavana 86 senttiset, tänä talvena 92 senttiset. Ja jos hyvästä alesta löytää nättiä laatuvaatetta, saa todennäkösesti mahdollisesta virheostoksesta omat pois kun myy käyttämättömän haalarin eteenpäin.

Ostin nyt haalarin -40% ja tein mielestäni hyvät kaupat :) Valitettavasti sitä haluamaani Cupcaken Baby Snowsuit-mallia (harmaa tähti, iso turkoosi tähti edessä) on saatavana vain 92 kokoon saakka, mutta tilasin vastaavalla kuosilla "isojen" mallin ja kokoa 98 :)

Yhteistyössä