Uskallanko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käyttää?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käyttää?

Vieras
Viikkoja on 34 ja närästys on ollut todella paha parin viime viikon ajan. Olen ottanut Rennietä, mutta se ei enää auta ja alkaa oksettamaan. Sain lääkäriltä uuden lääkkeen reseptin nimeltä Zantac. Nyt kun luin käyttöohjeet, niin siellä sanottiin että lääkkeen käyttöä raskauden aikana on vältettävä turvallisuussyistä. Mitäs nyt teen?

Mä kääntyisin apteekin puoleen tuossa tilanteessa ja kysyisin sieltä miksi tuotetta pitäisi välttää. Luulisin että tilapäisesti tuota voi käyttää koska lääkäri on sitä sulle määränny, mutta kysäsepä apteekista mitä ne siellä sanovat.

Kannattaa kysyä apteekista tai sitten soittaa sille lääkärille ja kysäistä asiaa.

Itse käytin Gaviscone (en varma kirjoitetaanko noin) närästyslääkkeitä ja auttoivat ainakin minulla.

Mutta kysy oikeesti jos mietityttää. Varmaan voi tilapäisesti käyttää, mutta sisuna ottaisin selvää

Kiitos vastauksistanne! Soitin juuri apteekkin ja sanoivat, että sitä on etenkin näin raskauden loppuvaiheessa käytetty. Neuvolaan kun soitin, niin sanoivat, ettet missään tapauksessa ota ko. lääkettä, lääkäriä en saa kiinni. En taida uskaltaa ottaa...

Kysäiseppä teratologisesta palvelusta.
tuo zantac on muistaakseni ranitidiini eli voi käyttää raskauden aikana.
Itse olen alusta asti syönyt ranilia närästykseen, olen varmistanut asian monta kertaa teratologisesta palvelusta ja saa käyttää. Ranitidiini on vanha lääke ja kokemusta kertynyt vaikka pakkausohjeessa ei annetakaan lupaa käyttää.
MUTTA TARKISTA asia vielä tuolta palvelusta.