Uskallatteko antaa vauvalle/lapsille muovisia leluja (bisfenoli A/PVC)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä en luota, mutta koetan olla ajattelematta asiaa. Kaiken kun laittaa kuitenkin suuhunsa, niin mukana on väistämättä jos jonkinlaista kökköä, josta kaikkea ei ole vielä tutkittukaan vaaralliseksi. Annan siis myös muovisia leluja.

No ehkä tuo luottaminen oli vähän väärin sanottu. Kuitenkin joka vuosi löytyy niitä leluja jotka todetaan myrkylliseksi. Mutta tosiaan, itsekin koitan olla ajattelematta.

Meillä on lapsi vasta alle 2-vuotias, joten aika vähän ollaan hankittu leluja. Pienenä vauvana lapsen lemppareita olivat puukauhat ja Pba-vapaa purulelu. Nyt lemppareita ovat Mörkö- ja hauvapehmolelu, kattilakaapin antimet (erityisesti termoskannu ja silikoniset muffinivuoat), Brion junarata ja puupalikat. Oikeastaan ainoat muovilelut meillä on Legot, niillä alettiin leikkimään vasta silloin kun tavaroiden maisteluvaihe oli jo ohi.

Mä tykkään itse perinteisistä leluista, ja siks meillä onkin enimmäkseen puisia ja kankaisia leluja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt lemppareita ovat Mörkö- ja hauvapehmolelu, kattilakaapin antimet (erityisesti termoskannu ja silikoniset muffinivuoat), Brion junarata ja puupalikat.

Oletko kokeillut kostutetulla kankaalla / paperilla hieraista sitä puupalikkaa? Ainakin Kids Woodeista lähti ihan kauheasti maalia pienellä hieraisulla.