R
raskaana
Vieras
Itse en aio taaperoni ja vatsani kanssa mennä perhekerhoon enkä muskariin, vaikka olin niin aikonut. En myöskään käytä julkisia liikennevälineitä, enkä mene massatapahtumiin. Taaperon ei myöskään tarvitse tulla kanssani kauppakeskuksiin. Sikainfluenssan vakavuutta raskaana olevalle ei kannata vähätellä ja Tamiflu voi todellakin aiheuttaa sikiölle vakavia kehityshäiriöitä, epämuodostumia ym. Ei-raskaana olevan ei tarvitse tehdä valintaa lääkkeen (eli oman terveyden) ja sikiön terveyden välillä, joten he voivat puolestani liikkua ihan vapaasti joka paikassa ja vaikka nuoleskella kaupan kassat, jos haluavat. Itse aion yrittää sikapöpöiltä välttyä. Ja käsidesiä kuluu.