Uskaltaako käyttää unilääkkeenä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin

Vieras
melatoniinia ja valeriaanaa sisältäviä "unitabletteja"?

Ostettiin nuo lomalta Keski-Euroopasta, mutta tuo melatoniin määrä mietityttää kun sitä on tableteissa peräti 5 mg ja täällä melatoniinin määrä tableteissa on vain 2 mg.

Olen vain ollut hieman huono nukkuja ennen lomaa ja tuntuu, että sama vaiva vain jatkuu nyt kun töihin palasin. Siksi ajattelin, että jospa nuo tabletit toisivat paremman unen ja en olisi töissä niin väsyksissä.

No ei todellakaan! Hankkiudu suomalaiselle lääkäriasemalle lekurin vastaanotolle keskustelemaan univaikeuksista, äläkä yritä hoitaa itse, kun se ei mihinkään positiiviseen johda. Tsemppiä jatkoon!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26533911:
Tutkin juuri, että tuossa sekoituksessa on mukana myös kärsimyskukkaa ja sekin on ammoisina aikoina ollut nukahtamista auttava / edistävä rohtokasvi.

Siis oletko nyt ihan idiootti, miksi vielä jatkat?? Kuka hullu uskaltaa tänä päivänä hommata ulkomailta tabuja ylipäänsä? Mistä tiedät, mitä siellä muuta on käytetty?

Kyllä mä uskaltaisin, mutta mulla ainakaan noi "yrttitabletit" eivät ole koskaan auttaneet, mutta jo 1mg melatoniini toimii. Mielummin söisin siis pelkkää melatoniinia. Ja jostain luin, että melatoniinin olisi todettu auttavan useimpia unettomuuteen parhaiten hyvin pieninä(!) annoksina, siis reippaasti jo alle sen 1mg. Nykyäänhän melatoniinia saa ilman reseptiä, mutta jos menet lääkäriin ja saat reseptin, saat paljon halvemmalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26533963:
Nämä on ostettu Italiasta tavallisesta supermarketista. Myydäänhän täälläkin luontaistuotteita tavisruokakaupoissa

No miksi sitten kyselet, jos ei askarruta? Itse en luota ylipäänsä mihinkään lääkeainevalmisteeseen tai luontaistuotteeseen, jota ei ole solutasolla tutkittu, mutta tapansa kullakin.

Ja tiedoksi vaan, että unettomuuden syy olis varmaankin aiheellista tutkia, vai onko se jo tiedossa? Ihan hullua alkaa itse diagnosoida ja "lääkitä" itseään jollain rohdosvalmisteilla ilman minkäänlaista lääketieteen koulutusta, sori nyt vaan.

Uskaltaisin, mutta ei kyllä vaikuttaisi minuun mitenkään. Minäkin olen vähän huono lomanukkuja, ja joskus muutenkin. Tarvitsen tosi tujuja aineita, että nukahdan silloin kun on unettomuutta.

Mä syöm 3mg melatoniinia. Yliopiston apteekilla taitaa olla 1, 3, ja 6mg pillereitä. Valeriaanaa, eli rohtovirmajuurta on muistaakseni suomessakin jossain apteekin pillereissä (kissat on ihan hulluna niihin) niin jos googlaat ja varmistat niin tuskin siinä mitään vikaa jos ei ole hillittömiä pitoisuuksia. Melatoniinin puolesta ottaisin kyllä puolikkaan. Niitä ei muuten saa tuoda maahan edes purkillista matkalaukussa tai tilaamalla ulkomailta. Siitä erikoinen aine kun ei ole edes lääke.

Mä käytin juuri tuolla kombolla briteistä tilattuja pillereitä, en muista nimeä kyllä, olisikohan ollut joku melatonix tms. Ja hyvin toimivat, ostaisin heti lisää jos löytäisin jostain :)

Yhteistyössä