V
"Vieras"
Vieras
Miksi ei puhuta siitä rasismista, jota me suomalaiset täällä Suomessa kohtaamme päivittäisessä arjessamme tiettyjen (en tarkoita nyt mitään yksittäistä, yleensäkin) etnisten ryhmien edustajien tahoilta?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Olen roturealisti. Tämän populistit ovat leimanneet rasistiksi, jota se ei todellakaan ole.
Se on positiivista syrjintää eikä raSSismia. =)
En ole varsinaisesti rasisti, koska hyväksyn eri ihonvärit. Minulla on mukavia ulkomaalaisia työtovereita. En kuitenkaan toivo, että lapseni seurustelee tai menee naimisiin eri rotuisen tai eri uskontoisen ihmisen kanssa, koska kulttuurierot hankaloittavat elämää.
Missä tuollaisia nimityksiä kuulee? Ikinä en ole kuullut muuta kuin esim. tällä palstalla??
Alkuperäinen kirjoittaja No kyllä täällä kuulee!;24156556:Täällä päin asuvat romanit (Suomen) sekä myöhemmin tänne muuttaneet tummaihoiset (täällä siis asuu myös muutamia vuosia sitten tänne muuttaneita, joista ei ole mitään häiriötä/haittaa) viljelevät noita ilmaisuja suunnilleen jokaiselle ohikulkijalle... On se kivaa, kun kahdeksankymppisille mummeleille ja papparaisillekin huudellaan valkonaamaa, valkoturpaa, jauhoturpaa ja vaihdokkia..
Asutte nähtävästi jossain korvessa? Ihmisillä ei ole muuta tekemistä kuin vetelehtiä kylällä ja vetää viinaa? Eiköhän se ole selvä, ettei kukaan normaali, täysijärkinen tuollaista tee, joten aika monella taitaa teillä päin olla elämä hukassa.
Täällä päin asuu paljon ulkomaalaisia ja kyllä välillä pelottaa. En ole mielestäni rasisti, mutta pelkään tietyn alueen ihmisiä (varsinkin jos liikkuvat isommassa ryhmässä). Siinä vaiheessa vaihdan kyllä puolta. Lisäksi minua inhottaa se, että jotkut tummat miehet tuijottavat pitkään. Tulee todella epämiellyttävä olo.
No kerro
En tiedä, mikä lasketaan korveksi, mutta pääkaupunkiseudulla emme asu... Kyseessä on kaupunki, ei kuitenkaan pienimmästä eikä suurimmastakaan päästä. "Tavis" viinanvetelijöistä ei ole itse asiassa ollut harmia itselleni ollenkaan, sen sijaan näistä em. ihmisistä kyllä. Tiedän toki, ettei täysjärkinen tuollaista tee, ja tiedän toki senkin, että ihmisiä on monenlaisia. Silti harmittaa, että juuri täällä on niin paljon juuri tällaisia mainitsemanilaisia tapauksia, eikä asialle tehdä mitään... Hyssytellään vain ja silitellään päätä. En toki tarkoita, että mihinkään fyysisesti radikaaliin pitäisi ryhtyä, mutta toivoisin niin vain sen saman lain löytyvän meille kaikille. Haluaisin, että kaikilla meillä täällä Suomessa olisi yhtäläläiset oikeudet, mutta myös velvollisuudet.
Mutta tosiaan, nämä huutelijat ovat pääsääntöisesti 14-30-vuotiaita ihmisiä, ikänsä puolesta siis nuoria, nuo listan lopussakin olevat ihmiset. Nuorimmat käyvät ilmeisesti yläastetta, kuten muutkin, mutta muilla tuntuukin sitten olevan aikaa vetelehtimiseen.Itse tämän olen tullut huomanneeksi, kun äitiyslomalla nyt nuorimmaisen kanssa...