Uskaltaako laittaa 4-veen ja 1-veen nukkumaan samaan huoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????

Vieras
Ollaan harkittu, mut mietityttää,jos 1-vee herättää esikoisen,kun joskus heräilee öisin.Ja miten nukuttaminen illalla onnistuu...ja jos esikoinen saa päähänsä tehdä jotain jäynää,kun ovat heränneet keskenään ja me vaikka nukutaan vielä

No mulla on aina ollut tapana siirtää nuorimmainen lastenhuoneeseen siinä vaiheessa kun ei syö enää öisin, n. 6-8kk iässä.

Tosin en nukuta lapsiani vaan olen opettanut nukahtamaan itsekseen. Iltasadut jne. luetaan sohvalla tai minun sängyssäni ja sitten omaan sänkyyn. Tottuvat nopeasti toisiinsa samassa huoneessa.

Mitä jäynää 4-vuotiaasi keksisi? Ennakoi vaaratilanteet, kuten muutenkin 4-vuotiaan kanssa tekisit. Miten se tähän samaan huoneeseen liittyy..?

Sisaruksista on turvaa ja seuraa toisilleen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mulla on aina ollut tapana siirtää nuorimmainen lastenhuoneeseen siinä vaiheessa kun ei syö enää öisin, n. 6-8kk iässä.

Tosin en nukuta lapsiani vaan olen opettanut nukahtamaan itsekseen. Iltasadut jne. luetaan sohvalla tai minun sängyssäni ja sitten omaan sänkyyn. Tottuvat nopeasti toisiinsa samassa huoneessa.

Mitä jäynää 4-vuotiaasi keksisi? Ennakoi vaaratilanteet, kuten muutenkin 4-vuotiaan kanssa tekisit. Miten se tähän samaan huoneeseen liittyy..?

Sisaruksista on turvaa ja seuraa toisilleen :)

No,lähinnä sellaista jäynää tai vaaraa pelkään,että antaa pikkuesineitään 1-veelle tai vaikka hyppää pinnasänkyyn

Kokeilemalla se selviää =) Meilläkin esikoinen nukkui tosi hyvin ennen kuin pikkusisarus tuli samaan huoneeseen. Toisaalta taas huono pikkuveli alkoi nukkumaan hyvin :D Nyt tilanne on se että kuopus nukkuu hyvin omassa huoneessaan ja esikoinen joka ei koskaan tullut viereen, on melkein joka yö meidän välissä.

En omaa 3,5v:tä uskaltaisi, mutta toisalta en ole uskaltanut laittaa edes omaan huoneeseen kun pelkään mitä se keksii yöllä puuhata. Koko taloa ei millään saa pomminvarmasti lapsiturvalliseksi, kun tuo osaa avata kaappien lapsilukot, hakea tuolia avuksi että saa ovien säpit auki jne. On muutaman kerran yöllä ollu puuhastelemassa omiaan kun makkarin ovi on unohtunut auki. Touhuaa niin hiljaa ettei herätä mua/miestä |O

Herääkö se 4v useinkin ennen teitä,ja oleskelee yksinään sillä aikaa kun te vanhemmat nukutte?
Jos ei niin miksi olisi tuollonkaan yksin hereillä.

meidän 3,5v käyttää aauisin heti tilaisuuden hyväkseen jos vaan pääsee makkarista ulos meitä herättämättä :whistle:

Herääkö se 4v useinkin ennen teitä,ja oleskelee yksinään sillä aikaa kun te vanhemmat nukutte?
Jos ei niin miksi olisi tuollonkaan yksin hereillä.

Ei herää,eikä oleskele yksinään, mut ajattelin vain sellasta poikkeustilannetta,että heräisivät keskenään ja ehtisivät hölmöillä siellä jotakin,ennen kuin huomattais. Mut mietin varmaan turhaan liikaa... Nyt tilanne muuten sellainen että taapero herää meidän kanssa ennen kukonlaulua ja esikoinen nukkuu useimmiten kasin pintaan omassa rauhassaan

Voisko ajatella jättävänsä esim. oven auki, että helpommin kuulisitte? Kai toikin on asia, mitä on vaan pakko uskaltaa jossain kohtaa kokeilla. Itse pistän 2,5 ja 1v:n vielä eri huoneisiin ihan siksi, että vetävät molemmat nukkumaan mennessään sellasta sirkusta ettei kumpikaan varmasti nukahtaisi itsekseen. Mutta ajattelin kyllä, että kunhan alkaa puhe mennä perille edes jompaan kumpaan, niin samaan siirtäisin.. saataisiin makuuhuone takaisin meille! :)

Yhteistyössä