Uskaltaako sohvan ostaa koeistumatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ani"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ani"

Vieras
Olen katsellut netistä sohvaa, joka miellyttää ulkoisesti ja hintakin on sopiva, mutta mietityttää, uskaltaako niin isoa tavaraa tilata kotiin kokeilematta sitä. Sohva on Kodin1:stä, joten käytännössä voisin odottaa, että pääsen katsomaan sitä paikan päälle, mutta lähin liike on 400 km:n päässä, joten noin vaan sinne ei tule lähdettyä.

En tiedä, auttaako kenenkään mielipiteet tässä asiassa, kun se on vain siitä sohvasta kiinni, mutta hyviä kokemuksia on kiva kuulla.

Minä tilasin sohvat netistä. Tulee parin viikon päästä että en tiedä vielä miten kävi. noita samoja sohvia olis saanu stemmasta tilaamalla joten olisin joutunut joka tapauksessa ostamaan ne ilman koe istumista. Ulkonäkö ratkaisi. Ei ole noita 2000 luvun laatikoita muttei niitä 90 luvun hirvityksiäkään jotka tuntuu nykyään olevan ne ainoat vaihtoehdot ainakin jos aikoo alle kymppitonnilla jotain saada.

Toisaalta ärsyttää, kun haluaisin sohvan pian enkä vasta muutamien kuukausien päästä, mutta ehkä todellakin odotus ja sohvan kokeilu on sen muutaman kuukauden odottelun arvoisia. Huoh.

Onneks kylläkin löysin juuri tollasen, jota voi oikeasti kokeilla, kun tuntuu että tosi monissa nettikaupoissa myydään sohvia ja nojatuoleja, joiden kokeiluun ei ole mitään mahdollisuuksia. Palautusoikeus tietysti on, mutta sekin on sitten oma projektinsa.

En ostaisi. Vajaa vuosi sitten uusittiin sohvat ja kierrettiin kokeilemassa kaikki mahdolliset. Eri sohvissa on paljon eroa ja päältä ei näe, miltä ne tuntuu istua. Kalliissakin sohvissa oli tosi huonon tuntuisia joukossa. Halvat olivat yleensä myös surkeita.

Me ollaan tilattu sohva netistä ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu. Kyllähän netistä tilatun sohvan saa palauttaa jos ei ole tyytyväinen, soitat vaan sitten kodin ykköseen ja ne lähettää miehet hakemaan sohvan pois. Itse en malttaisi tuossa tapauksessa odottaa muutaman kuukauden päähän vaan tilaisin kotiin.

Mahdollisesta palauttamisesta koituva vaiva ja kulut on jokataoauksessa pienemmät kuin mitä
Kustantaa 400km päähän matkustaaminen. Sinun tilanteessasi tilaisin hyvillä mielin netistä.

Suurimmat erot sohvissa on istuinsyvyydessä ja selkä ojan napakuudessa. Sun pitää siis tietää haluatko sellaisen sohvan missä istutaan ryhdikkäästi vai lökösohvan ja vertaile sitten mittoja.

En minä ainakaan. Kyllä sohvasta pitää ottaa kunnon perstuntuma ja hivellä vähän kangasta. Juuri myytiin pois sohva, jota oli kaunis katselae, mutta älyttömän huono istua. Uusi ostaja teki kaupat istumatta.

Mahdollisesta palauttamisesta koituva vaiva ja kulut on jokataoauksessa pienemmät kuin mitä
Kustantaa 400km päähän matkustaaminen. Sinun tilanteessasi tilaisin hyvillä mielin netistä.

Hyvä yrittää saada ajatuksensa järkeviksi, kun joka toinen on puolesta ja joka toinen vastaan (omalta kannaltaan) :D

Ihan totta kyllä, että tilaus ja palautus tulisi halvemmaksi. Yritän saada kaupunkireissun suunniteltua siten, ettei se ole pelkkää sohvan koeistumista. Se sohva näyttää kuvassa ehkä hiukan tönköltä, ja vaikka haluankin ryhdikkään sohvan, niin en kuitenkaan mitään kivilinnaa.

En minä ainakaan. Kyllä sohvasta pitää ottaa kunnon perstuntuma ja hivellä vähän kangasta. Juuri myytiin pois sohva, jota oli kaunis katselae, mutta älyttömän huono istua. Uusi ostaja teki kaupat istumatta.

Mullekin on kerran käynyt näin: Myin huonon (=kovan) sohvan henkilölle, joka ei koettanut sitä ennen päätöstään, vakka annoin siihen mahdollisuuden. Tosin kuvasin sohvaa täysin realistisesti huutonetissä, ja kuvasta näkyi, millainen se on. Itse kyllä kokeilin sitä ennen ostamista, mutten silloin uskonut, että takapuoli puutuu siinä parissa tunnissa.

En uskaltaisi.
Myö kun oltiin viimeksi sohvakierroksella, niin tosiaan se istumismukavuus ei näkynyt ulkonäöstä tai hinnasta.
Muutaman kerran rojahin sohvalle, kun luulin sitä pehmeämmäksi kuin oli. Saakeli, olikin melkein kivikova. Hirveitä eroja laadussa ja mukavuudessa.

Yhteistyössä