Uskaltaako tästä lähteä vanhempainiltaan, kun....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jelppiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jelppiä

Vieras
lapsi haluaisi jäädä kotiin ja kun jututin häntä tarkemmin tässä kotimatkalla, niin hän sanoi, että on hieman kipeä olotila + ilttiksessä oli ollut huono olotila, ei kuuleman mukaan enää?

Kyse olisi siis vain iltapäiväkerhon vanhempainillasta.

Lasta en myöskään nyt kenellekään voi viedä hoitoon ja mieskin tulee töistä vasta illemmalla myöhempään.

Ikää tenavalla on 8v ja hän ollut yksikseen kotona + pärjännyt ihan mukavasti.

( Lähinnä tässä vain hössäilen sitä, että jos lapsi alkaa täällä yksikseen oksentamaan, ettei tukehdu omaan oksennukseensa )

Jos lapsi itse suostuisi jäämään itsekseen ni joo, varmaan menisin. 8-vuotias osaa varmaan jo oksentaa itse vessanpönttöön, jos on tarvis. Ainakin jos ohjeistat niin ja pyydät soittamaan sulle sen jälkeen.
Toisaalta, meidän ippessä ei mitään vanhempainiltoja edes ollut ja hyvin pärjättiin.

vieras, no ei lapsella ole omaa kännykkää millä hän minulle soittaisi. sekin tässä on vielä. ja mietin sitä, että pohtiiko ip-täti että uskaltaapa tuo yksi noin pienen lapsen jättää kotiin yksinään?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27214074:
vieras, no ei lapsella ole omaa kännykkää millä hän minulle soittaisi. sekin tässä on vielä. ja mietin sitä, että pohtiiko ip-täti että uskaltaapa tuo yksi noin pienen lapsen jättää kotiin yksinään?

Mistä se ip-täti tietää että lapsi on yksin? Mitä helvetin väliä sillä on mitä hän ajattelee? Ja 8-vuotias ei nyt enää niin pieni ole, ennen ei edes ollut ip-kerhoja jolloin suurin osa 7-vuotiaista ekaluokkalaisista oli yksin kotona joka iltapäivä.

Jos lasta ei pelota jäädä kotiin yksin niin jättäisin kyllä. Entä jos jätät vaikka oman puhelimesi kotiin ja pyydät saada soittaa jonkun tuttusi puhelimesta varmistuspuhelun vanhempainillasta?

Jos tyttöä itseään pelottaa tai ei muuten halua jäädä yksin, niin en lähtisi.