uskaltaako tyhjiöpakatua savulohta syödä raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
tuollaista apetit savustettu kirjolohifile kalaa olisi tarjolla mutta tohtiiko syödä?
ei lue onko kylmä vai lämmin savustettua mutta näyttää sellaiselta mikä on ihan kunnolla kypsennetty. vähän niinkuin uunikalakin sen näköistä on.

Ei sillä ole merkitystä onko se kypsää vai ei. Noissa vakuumipakatuissa on pienoinen listerian riski. Listeria on just sellainen mikä lisääntyy hapettomissa oloissa = vakuumipakkauksessa. S eon sikilööe vaarallinen. Listeria kuolee 70 asteessa, eli jos haluat varman pääle pelata niin lämmitä se esim mikrossa. Tosin en ole varma miten vaikuttaa makuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Rv 22:
Ei mitään vakuumijuttuja saa syödä! Oli se sitten raakaa tai kypsää.

Ei mitään vai ei mitään kalaa???

Nykyäänhän vakuumissa on jauhelihat ja broilerit ja kaikki. Ja turvallisempina niitä olen pitänyt kuin esim. kaupassa pakattua jauhelihaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Nykyäänhän vakuumissa on jauhelihat ja broilerit ja kaikki. Ja turvallisempina niitä olen pitänyt kuin esim. kaupassa pakattua jauhelihaa.

Ei ne ole vakuumipakkauksia, ne on pakattu suojakaasuun. S eon eri asia. Vakuumissa en ole kyl nähnyt juuuri muuta kuin kalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja No mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Ei ne ole vakuumipakkauksia, ne on pakattu suojakaasuun. S eon eri asia. Vakuumissa en ole kyl nähnyt juuuri muuta kuin kalaa.

Ahaa. Siis vain ne tyhjäksi imetyt on kiellettyjä? Taisin sekoittaa :laugh:

Yhteistyössä