**uskaltaisinkohan aloittaa sen karppauksen** lukekaa ja auttakaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja norsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

norsu

Vieras
oon laihduttanut mitensattuu ja nyt rupee näyttään siltä että en uskalla syödä juurikaan mitään ja päivittäinen kalorimäärä voi hyvinkin olla alle 500kcal vuorokaudessa. sairasta,tiedän sen itsekkin.
mutta kun ruoka lihottaa jne.
uskoisin että jos jättäisin kaikki hiilihydraatit pois (tiedän ettei ole täysin hiilihydraatiton dieetti ja aluksi se raja on n.20g)
voisin syödä enemmän ja voida paremmin.
mä koitin yöllä selata noita karppisivuja,mutta tahtoisin teiltä ystävät vastaukset näihin kysymyksiin:
-kuinkapaljon rasvaa vuorokaudessa ja mitä rasvaa?
-kuinkapaljon proteiinia on hyvämäärä?
-saako mitä nakkeja esim. syödä?
-mitens se pekoni?
-munien määrä vuorokaudessa?
ajattelin ekat 2vko pitää sitä 20g rajaa ja siitä sitten nostaa viikottain 5g

jos vain pystyn. voi olla shokki syödä paljon!
ja mä tiedän että syöminen on mulle iso ongelma,mutta voisin kuvitella pääseväni siitä edes osittain yli tämän ruokavalion avulla.

Sä et voi syödä juurikaan mitään, mutta sitten aloitat karppaamaan vetämällä kitaas nakkeja, pekonia ja munia ja odotat, että laihtuisit? Et oo sitten ajatellut aluksi vaikka ihan sellasta tavallista keventämistä ruokavaliossasi? Vaikka vaalea leipä ruisleiväksi, kalkkunaleikettä, broileria, rasvattomat maitotuotteet, täysjyväviljat jne.

mä karppailen, mutta en laske kyllä protskuja ja hiilareita.
Aamuisin saatan syödä 2-3 munan munakkaan jossa tonnikalaa, nykyään syön myös ruisleipää, nytkin leivän päällä paksu kerros voita ja meetvurstia.
Karppiruokavalio täyttää tosi hyvin joten enempäänsä sitä ei jaksa syödä.
Ja aloittelijalle voi hiilareiden poisjättö olla uskomattoman vaikeaa, itse ainakin olin ekan kerran kuin junan alle jäänyt, päätä särki ja joka paikkaa kuumotti ja kolotti, nykyään aloittaminen sujuu jo ihan leikiten.
'Muista juoda!!!

Sinuna keskittyisin nyt siihen, että syöt mahdollisimman usein ja vältät turhia, nopeita hiilareita, mutta älä rupea laskemaan mitään. Sun täytyy nyt tehdä syömisestä normaali juttu itsellesi, ei turhia rajoituksia. Jos aloitat liian tiukalla dietillä, se kaatuu viimeistään epämukaviin oireisiin.
Nyt kehosi on säästöliekillä ja ainut keino saada kiloja tippumaan on normaali, säännöllinen ruokavalio.
Munia ja pekonia voi syödä melkeempä niin usein kuin maistuu, ellei kolesteroliarvoissa ole ennestään jotain sanomista. Itse tein niin, että kävin mittauttamassa puolen vuoden karppaamisen jälkeen ja hyvät olivat tulokset. Munia syön jokapäivä.
Nakkia saa myös täyslihaisena ilman säilöntäaineita, itse syön niitä, jos nakkia tekee mieli.
Tsemppiä karppaamiseen! :hug:

Kunhan syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu. Jos tämä ei toimi, mene lekuriin, jotta selviää onko kilpirauhasongelmia tai insuliinin kanssa häikkää tms. Ihmedieetit eivät toimi. Kaveri lihoi karppauksella. Alkoi laihtua vasta, kun alkoi syödä ihan kaikkea, mutta vain silloin kun oikeasti nälkä ja vain sen verran, että masu täys. Jätti myös alkon kokonaan pois ja lisäsi liikuntaa. Peruna ja leipä eivät lihota, vaan ne soosit ja päällysteet. Liikuntaa vähintään 5 tuntia viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja möf:
Kunhan syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu. Jos tämä ei toimi, mene lekuriin, jotta selviää onko kilpirauhasongelmia tai insuliinin kanssa häikkää tms. Ihmedieetit eivät toimi. Kaveri lihoi karppauksella. Alkoi laihtua vasta, kun alkoi syödä ihan kaikkea, mutta vain silloin kun oikeasti nälkä ja vain sen verran, että masu täys. Jätti myös alkon kokonaan pois ja lisäsi liikuntaa. Peruna ja leipä eivät lihota, vaan ne soosit ja päällysteet. Liikuntaa vähintään 5 tuntia viikossa.

Ei karppaus ole ihmedieetti vaan elämäntapa.
Tutustu paremmin kys. aiheeseen ennen kuin lauot luulojasi.

joku veti taas säästöliekin mukaan..!
säästöliekki,väärinymmärretty säästöliekki.
se ei estä laihtumista vaan hidastaa sitä. koska laihtumisen seurauksena kulutus pienenee. jo hyvin nopeesti tapahtuu näin.
on siis hyvin virheellistä luulla että kroppa ei luopuisi rasvoistaan ja lihaksistaan jos ihminen ei syö! ei,näin ei ole. kyllä ihminen laihtuu jos on syömättä tai syö vain vähän. terveellistä se ei ole,sitä en väitä mutta kyllä sillä laihtuu.niinkun kehitysmaan asukkaista voimme todeta. ja anoreksiaa sairastavista.
parempi se on syödä vaikka karppaamalla kun niin ettei syö mitään. onhan tuo ruokavalio paljon vapaampi,kun esim. vähärasvainen.
neuvoa en osaa kuitenkaan noissa kysymyksissä.

Karpata voi järkevästikin, esim. pitää yhden aamupalavoileivän ja suomalaiset sokeroimattomat marjat ruokavaliossa. Monelle karppaus on oikeasti hyvä ja toimiva vaihtoehto.

Ja karpatessa rasvaa on mukana niin paljon, että siinä ei paljon säästöliekistä kannata puhua. Jumi voi tulla parin kuukauden jälkeen, ja siitäkin pääsee kahdella mässypäivällä eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
joku veti taas säästöliekin mukaan..!
säästöliekki,väärinymmärretty säästöliekki.
se ei estä laihtumista vaan hidastaa sitä. koska laihtumisen seurauksena kulutus pienenee. jo hyvin nopeesti tapahtuu näin.
on siis hyvin virheellistä luulla että kroppa ei luopuisi rasvoistaan ja lihaksistaan jos ihminen ei syö! ei,näin ei ole. kyllä ihminen laihtuu jos on syömättä tai syö vain vähän. terveellistä se ei ole,sitä en väitä mutta kyllä sillä laihtuu.niinkun kehitysmaan asukkaista voimme todeta. ja anoreksiaa sairastavista.
parempi se on syödä vaikka karppaamalla kun niin ettei syö mitään. onhan tuo ruokavalio paljon vapaampi,kun esim. vähärasvainen.
neuvoa en osaa kuitenkaan noissa kysymyksissä.

Aivan, ihminen laihtuu, jos energiansaanti on pienempi kuin kulutus.
Pelkät toistuvat laihdutuskuurit elimistömme mieltää nälänhädäksi ja siirtyy kuluttamaan ravintoa säästöliekillä. Kuurin on päätyttyä, elimistö varastoi ravintoa rasvakerrokseensa entistä tehokkaamin, seuraavaan nälänhätään varautuen.
Tätä varmasti tarkoititkin, mutta monelle ihmiselle tämä ei ole itsestäänselvyys. Monet jojolaihduttajat ihmettelevät, missä vika, kun en laihdu vaikka kaloreita tulee päivässä vain 200kcal.

voisko joku ystävällisesti laittaa mulle tuotteet mitä käyn ostaan kaupasta..en löytäny sellaista foorumilta.
semmoisia mitä jokainen vhh tarvitsee..tai on hyvä olla. saas nähdä miten käy.

Hyvänen aika! Mistä me tiedetään mistä sinä pidät?

Minä en syö lihaa ja minulla on karpatessani kaapissa kaalia, sipuleita, tomaattipyrettä, kermaa, useampaa laatua kalaa, suolakurkkuja, oliiveja, porkkanaa, kananmunia, pähkinöitä, manteleita, tummaa suklaata, pinaattia, kukkakaalia, juustoja, parsakaalia, paprikaa, oliiviöljyä, partajogua, kainuun juustoleipää, marjoja pakastimesta, sieniä, kesäkurpitsaa, munakoisoa, valkosipulia, purjoa. Ja joskus jopa papuja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voisko joku ystävällisesti laittaa mulle tuotteet mitä käyn ostaan kaupasta..en löytäny sellaista foorumilta.

Eihän kukaan voi sulle kauppalistaa kirjottaa... :o
Riippuu mistä sä tykkäät.

Mulla on aina kaapissa kananmunia,tonnikalaa,kasviksia (kotimaisia jos mahd. )
hyvää öljyä,voita,pakastimessa itsepoimittuja marjoja,partaäijää...

pointtina ny olikin hyviä vhh tuotteita listata. esim. nopeeta syötävää jne. kai te kokeneemmat tiiätte?
osaa sit itse miettiä siitä mistä voin pitää..en mä ittelleni kauppalistaa pyytänytkään kirjottaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voita, kermaa, pekonia, munia, kasviksia (pakasteesta kukka-ja parsakaalisekoitukset ovat hyviä! niistä saa esim. kukkakaalimuusia tehtyä joka on namia vaikka pihvin kanssa), tonnikalaa (hyvää munakkaaseen)... Sitten lihoista mitä tahansa, possua nautaa... Mahd. naturellia ja maustat sitten itse. Muistat vaan että et osta kevyt tuotteita, et sokerisia juttuja, et mitään missä on vehnää jne...

Ja einekset jätät kaupan hyllylle :)

Yhteistyössä