Uskaltaisitko harrastaa suojattua seksiä hiv-positiivisen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itsetutkiskelua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itsetutkiskelua

Vieras
Veikkaanpa, että aika harva uskaltaa, jos tietää partnerin olevan hiv-positiivinen.

Silti moni uskaltaa harrastaa suojaamatonta seksiä tuntemattoman kanssa. En ymmärrä mikä järki tässä on. Onko tuntemattomalta saatu hiv vähemmän vaarallinen kuin hiv-positiiviseksi tiedetyltä?

Veikkaanpa, että aika harva uskaltaa, jos tietää partnerin olevan hiv-positiivinen.

Silti moni uskaltaa harrastaa suojaamatonta seksiä tuntemattoman kanssa. En ymmärrä mikä järki tässä on. Onko tuntemattomalta saatu hiv vähemmän vaarallinen kuin hiv-positiiviseksi tiedetyltä?

Olen törmännyt usein siihen että varatuilla on salarakkaita mutta ei mietitä kun miehet käy Venäjällä, Virossa tai Thaimaassa. Rouvat voi käydä Gambiassa, Italiassa tai Ranskassa samalla tavalla. Tyttöjen/poikien reissuja ihan muuten vain. Nämä sitten tartuttavat kumppaninsa ja omat verkostonsa. Suosittelisin suomalaisille kansallista sukupuolitestauspäivää, voisi olla yhtä yllättävää kuin se miten monen perheessä lapsen isä onkin joku toinen kuin kuviteltu "biologinen isä". Aikamoista...

Viimeksi muokattu:

Keijo, en tietenkään. Ottaisin eron puolisosta/partnerista asap.

Viimeksi muokattu:
Onko tuntemattomalta saatu hiv vähemmän vaarallinen kuin hiv-positiiviseksi tiedetyltä?

Ei, mutta porukka ei vain usko että se voisi sattua omalle kohdalle ennen kuin se sattuu omalle kohdalle. Ihmistä, jonka tietää hiv-positiiviseksi, osaa ns. varoa, mutta ei jotain tuntematonta, koska "eihän sellaista tapahtu minulle, se tapahtuu jollekin toiselle".

Itse en harrastaisi sen enempää suojattua seksiä tutun hiv-positiivisen kanssa kuin suojaamatonta tuntemattomankaan kanssa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä