Uskaltaisitko jättää lapsesi esim. MLL-lastenhoitajan hoiviin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielikuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mielikuva

Jäsen
29.12.2008
746
0
16
Finland
maijuvuutta.vuodatus.net
..tai muun tuntemattoman ihmisen? MLL:n hoitajathan ovat käyneet kurssit ym. mutta sielläkin taitaa nuorimmat olla jotain 15v..
En ole itse jättämässä, mutta tulipa vaan mieleeni kun näin ilmotuksen että 19v tyttö haluaisi hoitaa välillä lapsia. Ajattelin heti "19v! Hah, niin nuori, ei ikinä!" , vaikka olen itsekkin 19v... :)

Itse voisin varmaan jättää muutamaksi tunniksi jos hoitajalla olisi ennestään lapsia tai olisin vakuuttunut että hän osaa hoitaa. Tai en tiedä. Paha!

Mll:ään saa antaa toivomuksen siitä millaisen hoitajan tahtoo vaikka iän perusteella. Paljon on myös hoitajina ihan aikuisia ja jopa eläkeläisiä, joilla ei enää ole pieniä lapsia, joita paapoa :)

Kyllä uskallan. On ollut jopa pakko.

Meilläpäin hoitajia oli kyllä ihan sinne 60 ikävuoteen saakka, ja pyysinkin vähintään täysi-ikäistä hoitajaa jolla kokemusta pienistä vauvoista sillä tarvitsin 2kk ikäiselle vauvalle hoitajaa 5 vuorokaudeksi putkeen. Vaihtoehtoisesti olisin voinut viedä vauvan pienten lasten vastaanottokotiin mutta katsoin että on vauvalle eduksi olla edes kotona jossa vieraat hoitajat, kuin että vieraassa paikassa, vieraiden hoitajien luona.

MLL:än kautta onnistuttiin saamaan kahden hoitajan rinki, jotka hoitivat vauvaa vuorotellen. Toinen hoitaja oli 18v lähihhoitajaopiskelija ja toinen vähän vajaa 30v pitkäli linjan MLL hoitaja. Tapasin vain tämän 30v hoitajan kun hän tuli lasta hoitamaan ja vasta hoitorupeaman jälkeen tämän nuoremman.

Molemmat hoitajat olivat äärimmäisen mukavia ja kaikki sujui ongelmitta.

MLL:n kurssille on alaikärajana 16 vuoden ikä. Eli ihan 15-vuotiaita siellä ei sentään ole. Kun itse kävin tuon kurssin, siellä oli alaikäisiä vain vähän, suurella osalla oli omia lapsia tai olivat lastenhoitoa liippaavan alan opiskelijoita.

olemme käyttäneet kerran MLL palvelua ja hyvin meni. Itseäni vähän nuorempi, itsekin äiti.

itse olen alkanut kulkea perheissä lastenhoitajana 13-vuotiaasta alkaen, silti en voisi kuvitellakaan ottavani samanikäistä hoitajaa lapselleni :D

Annan tämän palautteen MLL:n lastenhoitajan näkökulmasta. Eli olen 18 vuotias ja minulla on hoitokokemusta jo 7 vuotta, sillän olen hoitanut veljen lapsia alusta alkaen, MLL:n hoitorinkiin menin 16 vuotiaana, oma kokemus on se, että monent hoitajat kyselevät hoitokokemuksia, ja yleensä ennen hoidon alkua vanhemmat ovat "haastatelleet" minua. Myös osa vanhemmista ovat halunneet tavata minut esim. päivää aikasemmin ja tutustuttaneet lapsiinsa ja olen tehnyt tällä tavalla yhden hoito kerran. Jok'ikinen perhe on ollut tyytyväisiä minuun lastenhoitajana. Eli MLL:n lastenhoitajiin voi luottaa ja kannattaa kysellä lastenhoitokokemuksia yms..