Uskomatonta käytöstä silmälasiliikkeessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pampolina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pampolina

Vieras
Kävin kolmisen viikkoa sitten silmälääkärillä ja lasini uusimassa. Pari viikkoa sanottiin lasien toimitusajaksi. Nyt kun kolme viikkoa mennyt, ajattelin asiaa tiedustella ja soitin liikkeeseen.
Siellä myyjä vastasi, eikä laseja löytynyt, eikä kuulemma tänään enää lähetystä tule. No hän lupaili asiaa selvittää, kun lasien tulo kestää. Lupasi kohta soittaa.
Odottelin pari tuntia ja soitin takaisin, kun ei mitään kuulu. Töksäytti heti, että tekstiviesti laitettu ja lasit ovat siellä. Sanoin, ettei minulle ainakaan tekstiviestiä ole tullut ja olen hänen kohta soittoaan odotellut tuon pari tuntia. Hän sanoi laittaneensa viestin annettuun numeroon ja luetteli minun neljä vuotta sitten käytöstä poistetun kännykkäni numeron. Sanoin vielä suht ystävällisesti, että vast. otolla ollessani esitietojen ottaja korjasi numeron ajantasalle ja optikkokin vielä otti erikseen numeron, johonka tekstiviesti laitetaan lasien tultua.
Hän sanoi, että olen ilmeisesti antanut väärän numeron vahingossa!!! Mä, että mitä .....joo, olen antanut teille vahingossa kaksi kertaa, 4 vuotta sitten käytöstä poistetun numeron.
Sanoin, että virheet on inhimillisiä, mutta nuo hänen väitteensä ovat jo asiattomia ja järjettömiä. Hän vain tiuskaisi, että on laittanut viestin minun antamaani numeroon. Odotan mielenkiinnolla huomenna, minkälainen ihminen minulla on vastassa, koska hänen kanssaan tahdon jutella.
Lisäyksenä vielä, että kummasti ne lasitkin löytyi.
Halusimpa jakaa tämän kokemuksen teidän kanssa, sen verran uskomatonta oli.

No huh, saisi kyllä multakin 'pienen' palautteen asiakaspalvelusta. Oikeasti kaikki asiakaspalvelualalla työskentelevistä ihmisistä saa ja pitääkin antaa palautetta, sekä suullista, että kirjallista(ylemmälle taholle). Myös voi joskus antaa positiivista palautetta. Jos jaksaa ja viitsii vaivautua. :D

Kaverille kävi vastaava tapaus matkahuollossa. Lähetyksen päällä oli hänen nykyinen numeronsa, mutta olivat katsoneet numeron heidän omasta järjestelmästään, jossa oli ylhäällä joku käytöstä poistunut numero. Oli jäänyt sitten joululahjapaketit matkahuoltoon joulun yli, kun ei ollut tullut tieto perille. :/

Inhimilliset virheet ymmärtää. Johonkin oli vielä jäänyt vanha nro. Tuo myyjän käytös vaan pomppasi kyllä kovasti ja tuo naurettava uhittelu ja väittely, että minä olen antanut numeron.

Alkuperäinen kirjoittaja too:
Ois voinu ihan yksinkertaisesti pahoitella tapahtunutta,nii ei ois turhaan tullut pahamieli,kun ei kuitenkaan ollut tuon isompi asia.

Lähinnä mä kiukustun tuollaisesta, en pahoita mieltäni. Myyjä vaan oli päättänyt olla tuota mieltä ja on sitä mieltä varmasti huomennakin. Minä homepää olen antanut 4 vuotta vanhan numeroni. Vaikka sitä lasit tartteekin. Alzheimer ei vielä onneksi ole iskenyt.
Saa nähdä miten käyttätyy tämä myyjä huomenna vai pitääkö mun todella viedä asiaa eteenpäin. :kieh:

Miehelleni taas kävi nii, että silmälääkäri katsoi hänen näkönsä huonontuneen enemmän kuin oli tai merkkasi väärin muutoin.
Sitten intettiin virkailijoiden kanssa näkeekö mies vain ei! Heidän mukaansa näkee laseilla kun lääkäri niin sanoo!! Oikeasti näki ilman paremmin...
Lopulta uusinta näöntark. ja oltiinpa oikeassa. Vielä yrittivät tarjouksen evätä korjattavista linsseistä vaikka syy oli heillä!! Ja usein käytiin sanomassa tarjousaikana, että halutaan se uusinta tarkastus.

Just. Olis se nainen vaan nielly kiukkusa virheestä ja pahoitellut mokaansa. Käsittämätöntä et aikanen ihminen alkaa inttään noinkin ''mitättömästä'' asiasta.
Melkein sama ku meillä soittaa tk.hon aikaa lapselle niin siellä suurinpiirtein sanotaan et sä kuvittelet vaan et lapsi olis sairas. Anna vaan särkylääkettä ni helpottaa....

Anteeksi, asian sivusta menee. Itse olen alalla töissä ja yleisin virhekäsitys on ihmisillä se, että pakko päästä silmälääkärille. Arvostetaan optikkoa enemmän. (?) Silmälääkäri on silmän sairauksia vaeten ja käyvät lyhyen kurssin lasimääräyksiä varten. Optikot lukevat samaa vuosia. Toki on paljon tapauksia, joiden täytyy käydä silmälääkärillä ja paljon huippulääkäreitä. Pointti on se, että laseja varten optikolle aina ellei erikseen tarvitse silmälääkäriä. Silmien kunto on tietysti hyvä kontrolloida säännöllisesti.

Ap, en tarkoita tässä nyt sinun tapausta. Anna ihmeessä huomenna palautetta. Olkoon ala mikä vaan täytyy asikaspalvelijan myöntää virheensä ja osata pahoitella.

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Anteeksi, asian sivusta menee. Itse olen alalla töissä ja yleisin virhekäsitys on ihmisillä se, että pakko päästä silmälääkärille. Arvostetaan optikkoa enemmän. (?) Silmälääkäri on silmän sairauksia vaeten ja käyvät lyhyen kurssin lasimääräyksiä varten. Optikot lukevat samaa vuosia. Toki on paljon tapauksia, joiden täytyy käydä silmälääkärillä ja paljon huippulääkäreitä. Pointti on se, että laseja varten optikolle aina ellei erikseen tarvitse silmälääkäriä. Silmien kunto on tietysti hyvä kontrolloida säännöllisesti.

Ap, en tarkoita tässä nyt sinun tapausta. Anna ihmeessä huomenna palautetta. Olkoon ala mikä vaan täytyy asikaspalvelijan myöntää virheensä ja osata pahoitella.

Tiedän. Mut meidän perheessä ei voi laseja saada ilman lääkärillä käyntiä :/ ja se ei johdu meidän mielipiteistä vaan ihan määräyksistä.

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:

Tiedän. Mut meidän perheessä ei voi laseja saada ilman lääkärillä käyntiä :/ ja se ei johdu meidän mielipiteistä vaan ihan määräyksistä.

Juuri näin se menee... Kuitenkin, monet kokeneemmat silmälääkärit harvoin tekee vääriä voimakkuusmäärityksiä. :)

Yhteistyössä