Uskonko lääkäriä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Enpä taida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26959486]Nimenomaan, se on lääkäri, joka hoidon kulusta päättää, ei potilas. Vaatia voi kukin mitä lystää, mutta lääkäri on se ammattilainen ja siten päättää mitä tehdään. Toki yksityisellä varmasti saa rahalla melkein mitä tutkimuksia tahansa. Ja kuule, kun niska-hartia-seutu on tarpeeksi jumissa, aiheuttaa se hyvinkin monille tunnetta, että hengittäminen on hankalaa.[/QUOTE]

Tämä oli kyllä ihan uutta. No oppia ikä kaikki. En ole ikinä tainnut kohdata potilasta jonka niska-hartia-kipuihin liittyisi hengenahdistus. Ehkä täsä syy, miksi olen hoitsu en lääkäri. :)

Itse en enää usko. Eräällä keskussairaalan polilla sain erikoislääkäriltä erinäisten mutkien jälkeen "avun": juo karpalomehua ja syö buranaa. Tuosta hetkestä meni yli 1.5v, kun sain diagnoosini ja ne tutkimukset sain vain ja ainoastaan oman aktiivisuuteni tähden. Monen monta kertaa tuli kyllä rivien välistä ymmärrettyä jos jonkinlaista..totuus oli se, että lääkärit eivät tienneet, mutta kukaan sitä ei ääneen voinut myöntää. No yksi herra sitten sen diagnoosin antoi vihdosta viimein.

Eli ap, jos sinusta yhtään tuntuu, ettet ole ok, niin sulla on oikeus saada se patti tutkitettua paremmin. Eivät ne lääkäritkään mitään jumalia ole, eivät tiedä kaikkea. Joku on aina se, jolla on joku harvinaisempi vaiva tai sairaus, mikä ei heti selviä. Ja jos mitään ei löydy, niin parempi se tietty+mielenrauha.

Rasvapatit ovat yleisiä, ei niitä läheskään aina poisteta, arpi voi olla isompi ongelma. Joskus voidaan ultrata jos diagnoosi on epävarma mutta kyllä normaalin rasvapatin käteen tunnistaa. En ota millään lailla kantaa onko ap:n patti rasvapatti vai ei kun en ole itse tutkinut.

Tämä oli kyllä ihan uutta. No oppia ikä kaikki. En ole ikinä tainnut kohdata potilasta jonka niska-hartia-kipuihin liittyisi hengenahdistus. Ehkä täsä syy, miksi olen hoitsu en lääkäri. :)

Et taida kovin kokenut hoitsu olla, jos noin perusoireeseen et ole törmännyt. Itselläni ainakin oireilee lihasjumi sellaisena tunteena ettei saa hengitettyä syvään ja on kuin joku istuisi rinnan päällä.

Taannoin minulla oli oireena tinnitusta, keinuvaa tunnetta (ei huimausta) etenkin makuulla ja korvat oli lukossa. Työterveyslääkäri heitteli menieren tautia ilmaan ja laittoi lähetteen audiogrammaan. Kävin yksityisellä korvalääkärillä, joka kysyi että teenkö päätetyötä ja kokeili hartioiden lihaksia ja ohjasi fysioterapiaan lihasjumin vuoksi. Ja kas kummaa, 5 hoitokerran jälkeen nuo oireet oli poissa. Enkä käynyt siinä audiogrammassa.

Et taida kovin kokenut hoitsu olla, jos noin perusoireeseen et ole törmännyt. Itselläni ainakin oireilee lihasjumi sellaisena tunteena ettei saa hengitettyä syvään ja on kuin joku istuisi rinnan päällä.

Taannoin minulla oli oireena tinnitusta, keinuvaa tunnetta (ei huimausta) etenkin makuulla ja korvat oli lukossa. Työterveyslääkäri heitteli menieren tautia ilmaan ja laittoi lähetteen audiogrammaan. Kävin yksityisellä korvalääkärillä, joka kysyi että teenkö päätetyötä ja kokeili hartioiden lihaksia ja ohjasi fysioterapiaan lihasjumin vuoksi. Ja kas kummaa, 5 hoitokerran jälkeen nuo oireet oli poissa. Enkä käynyt siinä audiogrammassa.

Enpä taida niin, olenkohan vale-hoitaja? :laugh::hug:

Todettu selässä skolioosi joka aiheuttaa melkosia nikamajumeja niskaan sekä selkään jotka voivat hyvin pahassa lukko tilanteessa vaikeuttaa hengittämistä ja tän on todennu yksityislääkäri ja fysioterapeutti terveystalossa että turhaan nyt joku kotona mukamas oppinut hieman telkkarista teho-osastoo seuranneena tulla tänne päteen

Yhteistyössä