Uskonnottomuudesta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ateisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ateisti

Vieras
Miksi ateismia on niin vaikea hyväksyä suomessa? Niin monet kastaa lapsensa ja menee naimisiin kirkossa vaan koska se on "tapana" ei sen takia että uskoisivat. Mä ainakin meen maistraatissa naimisiin ja pidän lapsille nimiäiset. Ja varmasti tulee suvulta sanomista. Koulussa tietenkiin mutkin aivopestiin ja menin rippikoulun sen takia että saisin sitten mennä kirkossa naimisiin, mutta aikuisena tulin sitten järkiini. Ja tulihan sitä aivopesua myös vanhemmilta.

Miksi uskonnottomuutta ei hyväksytä samanlailla kuten esimerkiksi erilaisia uskontoja niinku islam? Ärsyttää vaan et niin paljo meiän yhteiskunnassa perustuu raamattuun johon en edes usko.

Onko joku muute pitäny nimiäiset, voiko silloin valita myös "kummit"? Kertokaa vähän kokemuksia ja reaktioita!

Nimiäiset on pidetty, ja kummit valittu. Ei kristilliset kummit, vaan tärkeät aikuiset lasten elämään.

Uskonnottomuutta ei tunnuta hyväksyvän. Ihmeen monia pännii se, etteivät kaikkien lapset osallistu kirkkokäynneille yms päiväkodissa/koulussa. Ateisteja taas harvemmin pännii se, että jonkun muun lapsi osallistuu kirkkokäynnille :)

Suvulle asia on ok, tai ainakaan kukaan ei ole siitä mitään mutissut. Ei mun uskovaiset (kristityt) sukulaiset, eikä miehen islaminuskoinen suku.

Me pidettiin tytölle ristiäiset, tyttö kastettiin ja on kummit jne. Osallistuu uskonnonopetukseen koulussa niinku muutki jne. Mutta mihinkään uskontoon sen kummemmin tyttöä ei kasvateta.

Mä lasken itteni yhensortin pakanaksi mutta tytön oon halunnu silti kastaa jne. Mun vanhemmat oli Jehovan Todistajia joten mua ei kastettu enkä osallistunu uskonnonopetukseen. Mä kärsin siitä erilaisuudesta niin paljon, olin kyllä muutenkin arka, tää oli sitten hyvä aihe ottaa silmätikuks. Ja tää on ainut syy että mun lapsi on kastettu.

Mä tulen itte kertomaan eri uskonnoista, myös pakanuudesta tytölle. Mutta yhtään uskontoa en nosta korkeammalle kuin toista. Saa tyttö sitten ajallaan valita oman polkunsa.

Yhteistyössä