Uskontoa tuputetaan yhä vain! :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Besserwisser
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kirs:
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Voi, uskonto ei ole todellakaan yliluonnollista, vaan ihan luonnollinen asia! Turhaan pelkäät =)

Yliluonnollista se on. Piste.

Ainoastaan tuollaiselle besserwisserille, joka luulee tietävänsä kaikesta kaiken. Mutta katsos, tiedekin on erehtyväistä ja nykyajan "totuudet" voivat olla sadan vuoden päästä naurettavia. Näinhän se menee. Mutta se mikä säilyy ikuisesti, on usko!
Järki pelasti minut Jeesukselta. ja kaikelta muultakin hihhuloinnilta :)

Eikä muuten oo kristinuskoakaan ollut ikuisesti, vaan se on vasta 2000 vuotta näkemys...

Sanotko "vasta 2000 vuotta". Mikä tieteen teoria on ollut olemassa 200 vuotta tai edes 1000? :D Jumala on ollut AINA olemassa.

On olemassa vanhempiakin uskontoja kuin kristinusko. Että ihan sama onko kristitty vai muslimi. "Uusia" uskontoja molemmat.

Pitääkö sinulle rautalangasta vääntää? Jeesus syntyi noin 2000 vuotta sitten. Siitä alkoi kristinusko. Jumala on silti ollut aina olemassa.

Uskontoja voi olla maailmassa vaikka 1000 000, mutta Jumala on yksi ja sama.

Kristinusko ei kyllä syntynyt silloin kuin Jeesus vaan vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Ensimmäinen kirkolliskokouskin jossa päätettiin mm. uskontunnustuksesta oli vasta muutama sata vuotta Jeeesuksen kuoleman jälkeen. Jeesushan ei olut mikään kristitty eikä ollut perustamassa uutta uskontoa. Jeesus oli juutalainen.

Kirjoitin NOIN 2000 vuotta sitten. Tahallaan haluat vääntää tätä asiaa. Jeesuksen syntymän johdosta syntyi kristinusko.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Jos vielä kerrot että mistä Jumala on tullut, niin sit päästään asiaan. Ja pliis, joku parempi selitys kuin Jumala ON, kiitos.

Ei ole tullut mistään. Fysikaalisen todellisuuden, jossa aika on yksi ulottuvuus, ulkopuolella. Aika on ollut vasta (kai nykykäsityksen mukaan) n. 14 mrd vuotta.

Ja tämän todistat miten?

No jos käsitellään sellaista mikroskoopin alle mahtumatonta käsitettä kuin kaikkivaltias Luoja, niin jos sellainen on olemassa, niin kaiken järjen mukaan sellaisen täytyy olla jossain määrin fysikaalisesta todellisuudesta riippumaton.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Pitääkö sinulle rautalangasta vääntää? Jeesus syntyi noin 2000 vuotta sitten. Siitä alkoi kristinusko. Jumala on silti ollut aina olemassa.

Outo tyyppi... ei saa ruotuun edes yhtä ihmiskuntaa, että tietäisivät TOTUUDEN ja löytäisivät yhden jumalan. Vapaa tahto ei riitä selitykseksi, sillä eihän sitä ole.

Vapaan tahdon (pienikin) olemassaolo on itselleni oleellinen asia kristinuskon järkevyydessä. Miten perustelet sen, että sellaista ei lainkaan olisi?

Väitättekö todellakin, että kymmenen käskyä ei ole teidän elämässä minkäänlainen ohjenuora. Kyllä mä luulen että meidän kaikkien moraali ja omatunto perustuu niihin. Meillä ne vaan on kotoisin kristinuskosta. Joillain muuhun uskovilla tietenkin sieltä.

Olet vielä niin nuori ja ehdoton asenteissasi (heijastuu muissakin osa-alueissa)ymmärtämään tällaisia asioita.
KAikkea hyvää silti sinulle! :)

o.O

Mä nimenomaan en ole ehdoton, vaa suuri kohtuuden kannattaja. Sen takia olenkin agnostikko, en ateisti :D

Mutta siis totuus on, että on ihan samantekevää onko jotain korkeampaa voimaa olemassa vai ei. Kristinuskolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Ihan samaa hömppää se on ku joulupukki, pääsiäispupu ja cargocult.

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Täällä nämä palstan "viisaat" taas väittelevät :D

Näytä minulle radioaalto! Ei sellaista ole, kun en sitä näe! ÖÖÖ...olen suuri filosofi :D

Mutta radioaaltoja kyetään havaitsemaan :xmas: Jumalaa ei havaitse ellei se puhu sulle... Ja yleensä ihminen, joka kuulee ääniä, ollaan luokiteltu hulluksi tässä nyky-yhteiskunnassamme :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Väitättekö todellakin, että kymmenen käskyä ei ole teidän elämässä minkäänlainen ohjenuora. Kyllä mä luulen että meidän kaikkien moraali ja omatunto perustuu niihin. Meillä ne vaan on kotoisin kristinuskosta. Joillain muuhun uskovilla tietenkin sieltä.

Miksi pikkulapsille pitää kertoa jeesuksesta jumalanpoikana jos halutaan opettaa, että toista ei saa lyödä? Miksi ruveta sekoittamaan todellisuutta ja fantasiaa ku asiat voi opettaa paremmin ja turvallisemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Mutta siis totuus on, että on ihan samantekevää onko jotain korkeampaa voimaa olemassa vai ei. Kristinuskolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Ihan samaa hömppää se on ku joulupukki, pääsiäispupu ja cargocult.

Eihän korkeammalla voimalla ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

Miten sinä todistat tämän?

Perusteluksi ei riitä, ettei tiede voi todistaa Jumalan olemassaoloa. Vai onko tiede mielestäsi täydellinen ja sen teoriat muuttumattomia? Ilmeisesti... :D

Alkuperäinen kirjoittaja ei uskovainen kirkkoon kuuluva.:
mitä pahaa on koulun uskontotunneissa? Tai siinä että lapset kävisi seurakunnankerhoissa tehdäänhän siellä paljon muutakin kuin puhutaan jostain jeesuksista tai jumalista!

Ei varmaan paljoakaan pahaa (mitä nyt niitä raamatun tarinoiden väkivaltaisuuksia), mutta me halutaan suoda lapsillemme oikeus valita eri uskontojen ja uskonnottomuuden väliltä itsenäisesti.

Enkä kyllä muista että koulussa tai tarhassa olis juurikaan käsitelty mitään raamatun väkivaltaisuuksia, muuta kuin Jeesuksen ristiinnaulitseminen.
Monet antaa lastensa katsoa telkkarista paljon pahempaa ja monet joutuvat jopa kodeissaan kohtaamaan kaikkea pahaa.

Ap:n mummusta tulee mieleen exän täti, jonka tajuntaan ei kertakaikkiaan mahtunut, että hänen ilosanomansa ei kaikkia kiinnostanut. Silmät hurmoksesta palaen tuputti uskoaan kaikissa tilaisuuksissa jokaiselle, joka vain hetkenkään kohteliaisuudesta viitsi kuunnella. Jopa eräälle aivan toista uskontoa edustavalle, mikä oli jo melko törkeää...

Meidän jälkikasvulle ei tarvitse kenenkään tulla tunnustuksellisessa mielessä minkäänlaisista jumalista kertomaan. Tiedon antaminen eri uskonnoista ja niihin liittyvistä tavoista on sitten eri asia...

Voi, uskonto ei ole todellakaan yliluonnollista, vaan ihan luonnollinen asia! Turhaan pelkäät =)

Yliluonnollista se on. Piste.

Ainoastaan tuollaiselle besserwisserille, joka luulee tietävänsä kaikesta kaiken. Mutta katsos, tiedekin on erehtyväistä ja nykyajan "totuudet" voivat olla sadan vuoden päästä naurettavia. Näinhän se menee. Mutta se mikä säilyy ikuisesti, on usko!
Järki pelasti minut Jeesukselta. ja kaikelta muultakin hihhuloinnilta :)

Eikä muuten oo kristinuskoakaan ollut ikuisesti, vaan se on vasta 2000 vuotta näkemys...

Sanotko "vasta 2000 vuotta". Mikä tieteen teoria on ollut olemassa 200 vuotta tai edes 1000? :D Jumala on ollut AINA olemassa.

On olemassa vanhempiakin uskontoja kuin kristinusko. Että ihan sama onko kristitty vai muslimi. "Uusia" uskontoja molemmat.

Kristinusko ei kyllä syntynyt silloin kuin Jeesus vaan vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen. Ensimmäinen kirkolliskokouskin jossa päätettiin mm. uskontunnustuksesta oli vasta muutama sata vuotta Jeeesuksen kuoleman jälkeen. Jeesushan ei olut mikään kristitty eikä ollut perustamassa uutta uskontoa. Jeesus oli juutalainen.

Kirjoitin NOIN 2000 vuotta sitten. Tahallaan haluat vääntää tätä asiaa. Jeesuksen syntymän johdosta syntyi kristinusko.

Meidän erona on se että minä pystyn suhtautumaan uskontoon /uskontoihin ilman mitään tunnekuohuja joka on sinulle selvästikin vaikeaa. Olen ollut hereillä uskontotunneilla ja lukenut Raamatun ja muutakin kristinuskoon liittyvää kirjallisutta. Paras ystäväni on ev.lut pappi.

Kristinuskoa vanhemmat uskonnot eivät ole monoteistisiä joten siinä menee pipariksi teoriasi vain yhdestä Jumalasta. Itse vedit tuon aikakortin keskusteluun. Sanoit että uskonto kestää ikuisesti. Niin varmaan kestääkin. Ainakin ne uskonnot jotka ovat olleet olemassa ennen Jeesuksen syntymää.

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Täällä nämä palstan "viisaat" taas väittelevät :D

Näytä minulle radioaalto! Ei sellaista ole, kun en sitä näe! ÖÖÖ...olen suuri filosofi :D

Mutta radioaaltoja kyetään havaitsemaan :xmas: Jumalaa ei havaitse ellei se puhu sulle... Ja yleensä ihminen, joka kuulee ääniä, ollaan luokiteltu hulluksi tässä nyky-yhteiskunnassamme :D

Lähetä kuva radioaallosta niin uskon! En usko, ellen näe ;)
Jumalan ääni on omatunto.

Miksi pikkulapsille pitää kertoa jeesuksesta jumalanpoikana jos halutaan opettaa, että toista ei saa lyödä? Miksi ruveta sekoittamaan todellisuutta ja fantasiaa ku asiat voi opettaa paremmin ja turvallisemmin?

Koska se menee paremmin perille.

Perusteluksi ei riitä, ettei tiede voi todistaa Jumalan olemassaoloa. Vai onko tiede mielestäsi täydellinen ja sen teoriat muuttumattomia? Ilmeisesti... :D

Mun ei pitäny enää sekaantua tähän ketjuun, (vaikka omani alunperin olikin) mutta sen vielä sanon, että mun mielestäni todistustaakka on sillä, joka esittää väitteen jonkin asian olemassaolosta.

Tiede ei koskaan ole muuttumaton, se siitä tekee niin mahtavaa.

Uskovaiset taas pysyisivät kannassaan vaikka miljoona kertaa todistettaisiin toisin.

Tiede ei voi todistaa jumalan olemassaoloa eikä voi mikään muukaan. Se tarkoittaa sitä, että on täysin hyödytöntä yrittää koko elämänsä saada siitä selvyyttä.

JOS joku korkeampi voima on olemassa, miks helvetissä se välittäis mitä mieltä me ollaan? Maapallo, pieni pölyhiukkanen yhden pienen aurinkokunnan osana, keskivertogalaksin ulkoreunoilla... Joo. Tosi järkevää.

Kaikissa uskonnoissa löytyy samat periaatteet tappamisesta jne, ei ole kristinusko tuossa asiassa mitenkään ainutlaatuinen.

1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Mulla ei ole jumalaa
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Voi jeesus sentään
3. Pyhitä lepopäivä.
aina kun muistan.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
he ovat kunnioituksensa ansainneet, ei tule automaattisesti.
5. Älä tapa.
Ihmistä en ole tappanut.
6. Älä tee aviorikosta.
Moniko oikeasti menee naimisiin nykyään ilman "koeajoa"?
7. Älä varasta.
Harvemmin, joskus nuorempana on tullut jotain pientä pöllittyä
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
En puhu paskaa, vaan toistan tosiasioita.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
En ole kateellinen
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Eikö tämä ole aika pitkälle sama kuin ysi?
Eikö tämän voi myös ymmärtää, että ihmisen on tarkoitus omistaa työntekijöitä? Eli orjia?

:o

Siis lapsia tulis kannustaa uskomaan sängyn alla oleviin mörköihin jne? Mä en suostu siihen, että mun lapselle valehdellaan ja valehdellaan koska se muka ehkä saattaa käyttäytyä paremmin jos valehdellaan.

Mieluummin opetan lapselleni empatiaa ja inhimillisyyttä.

Pakko nyt sanoa etten mäkään noin toimi, mutta tarkoitan vaan sitä että se että ei saa lyödä on osa meidän kristillistä perimää.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Outo tyyppi... ei saa ruotuun edes yhtä ihmiskuntaa, että tietäisivät TOTUUDEN ja löytäisivät yhden jumalan. Vapaa tahto ei riitä selitykseksi, sillä eihän sitä ole.

Vapaan tahdon (pienikin) olemassaolo on itselleni oleellinen asia kristinuskon järkevyydessä. Miten perustelet sen, että sellaista ei lainkaan olisi?

Jos synnyt tiheimpää Papuan viidakkoon, voitko valita ryhtyväsi kristityksi? Et voi, jos et ole kuullut uskonnosta. Jos valitset, että lennät, et voi silti lentää. Eli vapaata tahtoa ei ole, on vain illuusio siitä ja monen seikan summa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, eli ei voi olla täysin vapaata, riippumatonta tahtoa.

Ja jos olisi jumala, joka olisi luonut ihmisen omaksi kuvakseen ja antanut mahtipontisesti tälle vapaan tahdon, olisi kyseessä maailman kaikkeuden suurin narsisti ja sadisti.

prbus.jpg

mitä pahaa on koulun uskontotunneissa? Tai siinä että lapset kävisi seurakunnankerhoissa tehdäänhän siellä paljon muutakin kuin puhutaan jostain jeesuksista tai jumalista!

Ei varmaan paljoakaan pahaa (mitä nyt niitä raamatun tarinoiden väkivaltaisuuksia), mutta me halutaan suoda lapsillemme oikeus valita eri uskontojen ja uskonnottomuuden väliltä itsenäisesti.

Millain ne pystyy jos ei kerta saa osallistua mihinkään? Enkä mä muista ainakaan mitään tuommoista väkivaltaista opetusta asioista.

Kaikissa uskonnoissa löytyy samat periaatteet tappamisesta jne, ei ole kristinusko tuossa asiassa mitenkään ainutlaatuinen.

1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Mulla ei ole jumalaa
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Voi jeesus sentään
3. Pyhitä lepopäivä.
aina kun muistan.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
he ovat kunnioituksensa ansainneet, ei tule automaattisesti.
5. Älä tapa.
Ihmistä en ole tappanut.
6. Älä tee aviorikosta.
Moniko oikeasti menee naimisiin nykyään ilman "koeajoa"?
7. Älä varasta.
Harvemmin, joskus nuorempana on tullut jotain pientä pöllittyä
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
En puhu paskaa, vaan toistan tosiasioita.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
En ole kateellinen
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Eikö tämä ole aika pitkälle sama kuin ysi?
Eikö tämän voi myös ymmärtää, että ihmisen on tarkoitus omistaa työntekijöitä? Eli orjia?

No mähän vaan sanoinkin, että meillä ne tulee kristinuskosta.

Millain ne pystyy jos ei kerta saa osallistua mihinkään? Enkä mä muista ainakaan mitään tuommoista väkivaltaista opetusta asioista.

ET-tunneilla käydään maailman uskontojen pääkohtia läpi. Ollos siis huoleton. :D

Uusimmat

Yhteistyössä