Uskoontullut mamu on suomalaisempi kuin ei-uskova kantis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jumalako ei olekaan kaikkivoipa? Tarkoitan ihan kaikkea täysin tarpeetonta ihmisen kärsimystä.
Jumala on kiduttaja.
Jumala antoi rakkaudessaan ihmisille vapaan tahdon ja vapauden valita, koska täydellinen rakkaus on vapautta.jos kaikki ihmisey eläis jumalan tahdon mukaista elämää eli noudattais kymmentä käskyä mikä kieltää esim. Tappamisen niin tää maailma olis hyvä paikka elää. Valitettavasti tää maailma on valinnut toisin.

• Tykkää
Reactions: Echo
En kuulu kirkkoon tai mihinkään muuhunkaan lahkoon, joten en ole varma näistä uskoon tulleista mamuista. Näin yleisellä tasolla kuitenkin olen huomannut, että ulkomaalaistaustaiset ovat kantasuomalaisia paljon ystävällisempiä ja kohteliaampia. Löytyyhän näitä helmiä meidän suomalaistenkin joukosta, mutta harvoin se on suomalainen, joka esim. ruuhkabussissa antaa tilaa sisään tuleville ilman, että pitää omaa olemassaoloa heille jollain tapaa ilmoittaa. Eihän tuo mikään iso juttu ole, mutta pienet teot ja eleet luovat melkosen vahvoja kuvia ihmisistä.
No, mulla taas sama kokemus että kyllä ne päällisin puolin kohteliaita on, mut sit kun pintaa raaputtaa nii joistakin on paljastunut aika kovia huijareita.

• Tykkää
Reactions: päätön
Mun mielestä nämä uskovaisen määritelmät ovat ihan yhtä huttua ja hölynpölyä. Siis kyseessähän on vain ihminen. Joka o n erehtyväinen. Joten totta ihmeessä aivan varmasti uskovainen= ihminen saa olla kipakkaluontoinen, hän saa kadehtia ja hölmöillä ja tuntea katkeruuttakin sekä muistella närkästyneenä aikaisemmin kokemiaan vääryyksiään. Totta kai! Mutta - siihen ei pidä jäädä asumaan. Ja siihen tulee se Armo. Kaikella kun on aikansa ja paikkansa. Tarpeeksi itsessään kärsiessään ihminen on valmis, herkempi ottamaan vastaan anteeksiantoa ja armoa itselleen.

Jos ihminen ei olisi ihminen eli virheitä tekevä niin eihän sen armon löytäminen, saaminen ja ymmärtäminen tuntuisikaan missään. Jos kaikki olisimme uskovaisia, rikkeettömiä, niin olisipa paljon jäänyt oppimatta.

Ihmisen tehtävä on elää. Juuri siten miten se on ennaltamäärätysti jokaiselle kirjoitettu.
Tavallaan kirjoitit ihmisenä olemisesta just oikein. Mut uskovainen ei ole täydellinen (paitsi se osio mikä hänessä on Jeesus, joka uskovassa majailee) ja uskovakin on raadollinenkin ihminen.
Eikä nuo käskyt tarkoita sitä että jos uskova esim.kadehtii, nii pitää sekunnissa pystyä pääsemään siitä pois, vaan kadehtimisesta poispääsy voi olla uskovallakin pitkä prosessi.

Mutta, ihan huoletonna ei käskyjen rikkomiseen pidä suhtautua. Jos ajat kännissä niin voit ajaa jonkun yli, jos haukut jonkun niin se voi muistaa sen loppuikänsä jne.

Ja pitää muistaa yliluonnollinen maailma: aina kun me tehdään syntiä, ollaan persoonallisen pahan kanssa tekemisissä.

Kyllä tuo sen verran rankka lista on että joka kohta vuotaa mulla. Edelleen olen varmasti rehellisempi kuin keskiverto somali tai irakki, mutta herkästi lähtee mulla homma lapasesta.
Tässä sitä sun uskovaisuutta taas nähdään, uskovainen ei sanoisi näin.
Epäilen kovasti että olet trolli joka yrittää häpäistä kristillisyyden.
Sinunkaltaisesi ei ole uskossa, olen seurannut kirjoitteluasi, näen että et julista Jumalan edessä Kristusta palvellen.

mihin uskoon tullut, uskontoja riittää varsinkin kaikki lähi-idän ovat samaa abrahanismia. onko islamin uskoon tullut yhtä suomalainen kuin luterilaiseksi tullut?
nuo on molemmat Abrahanismi-uskontoa. Silti väitän että luterilainen on suomalaisempi kuin muslimi arvoiltaan. ihonväri ei määritä suomalaisuutta mutta se miten arvot sopii suomalaiseen persutuslakiin määrittää. esim lestadiolaiset ei minusta edusta mitään suomalaisia arvoja tai kulttuuripohjaa, vaikka he itseään pitävät suomalaisina.

Tässä sitä sun uskovaisuutta taas nähdään, uskovainen ei sanoisi näin.
Epäilen kovasti että olet trolli joka yrittää häpäistä kristillisyyden.
Sinunkaltaisesi ei ole uskossa, olen seurannut kirjoitteluasi, näen että et julista Jumalan edessä Kristusta palvellen.
Sä et uskonasioista taida tietää paljoakaan. Muistatko mitä sulle viimeksi sanoin?

Jopa Paavali sanoi että hänessä on 2 voimaa jotka kamppailee. "Sitä mitä minä en halua, minä teen."

mihin uskoon tullut, uskontoja riittää varsinkin kaikki lähi-idän ovat samaa abrahanismia. onko islamin uskoon tullut yhtä suomalainen kuin luterilaiseksi tullut?
nuo on molemmat Abrahanismi-uskontoa. Silti väitän että luterilainen on suomalaisempi kuin muslimi arvoiltaan. ihonväri ei määritä suomalaisuutta mutta se miten arvot sopii suomalaiseen persutuslakiin määrittää. esim lestadiolaiset ei minusta edusta mitään suomalaisia arvoja tai kulttuuripohjaa, vaikka he itseään pitävät suomalaisina.
Kyllä lestadiolaisuus on osa suomalaisuutta. Ahkeruus jne.

Sä et uskonasioista taida tietää paljoakaan. Muistatko mitä sulle viimeksi sanoin?

Jopa Paavali sanoi että hänessä on 2 voimaa jotka kamppailee. "Sitä mitä minä en halua, minä teen."
En muista, koska et ole sanonut mulle vielä koskaan mitään. Mutta minä olen lukenut muutaman ketjusi ajatuksella, etkä sinä ole oikea Kristitty sen perusteella mitä olen lukenut. Oikea Kristitty ihminen joka seuraa Herraa, ei puhu kuten puhut.

Rukoilen puolestasi.

Jumala antoi rakkaudessaan ihmisille vapaan tahdon ja vapauden valita, koska täydellinen rakkaus on vapautta.jos kaikki ihmisey eläis jumalan tahdon mukaista elämää eli noudattais kymmentä käskyä mikä kieltää esim. Tappamisen niin tää maailma olis hyvä paikka elää. Valitettavasti tää maailma on valinnut toisin.

Tää onkin just mun ongelma. Kaikki kärsimys ei ole itse valittua eikä edes ihmisen aiheuttamaa. Joten miksi viattomien ihmisten jotka eivät ole edes ehtineet eivätkä edes osaa ajatella vielä syntiä tulee jumalan mielestä kuolla äärimmäisen tuskallisesti?

Kyllä lestadiolaisuus on osa suomalaisuutta. Ahkeruus jne.
Pedofilia ja naisten asema tuossa kultissa ei todellakaan viittaa suomalaisuuteen. Lestoille kuten useille muillekin kulteille tässä maassa, tasa-arvo on vieras käsite. Suomi on ylpeä siitä, että meillä on aina pyrkimys tasa-arvoon, ja naisten asema on lain mukaan sama kuin m iestenkin. Käytännössä toki on vielä matkaa, mutta lakiemme mukaan näin on, ja arvoiltamme tähän aina pyrimme. Uskovaiset harvoin ovat aervoiltaan kovin suomalaisia, pahimpia esimerkkejä juuri lestat, jehovat, ja muslimit.

• Tykkää
Reactions: pakana
Jatkan vielä tasa-arvosta, sukupuolten lisäksi Suomen tasa-arvopyrkimykset pitävät sisällään sen, että ketään ei tuomita sen perusteella mihin perheeseen hän syntyy. Myös lapsilla naisten ja miesten lisäksi, on ihmisarvo ja oikeus esim samaan koulutukseen perheestä tai ihonväristä ym. riippumatta.
Tämäkin taitaa uskovaisten piirissä (ainakin mainitsemissani) kovasti aina unohtua, ovat sisäänpäin lämpiäviä pienet uskon-yhteisöt, jossa tuskin hyvällä katsotaan jos olet erilainen etkä tule menestyvästä perheestä.
Tämän sanon ihan vaistolla ja mitä olen asioita tutkaillut, omakohtaista kokemusta ei ole.

En muista, koska et ole sanonut mulle vielä koskaan mitään. Mutta minä olen lukenut muutaman ketjusi ajatuksella, etkä sinä ole oikea Kristitty sen perusteella mitä olen lukenut. Oikea Kristitty ihminen joka seuraa Herraa, ei puhu kuten puhut.

Rukoilen puolestasi.
Eli mitkä ketjut?

Olen 100 % kristitty, uudestisyntynyt, omakohtaisessa uskossa oleva. Mutta jos olisit lukenut Raamattua niin siellä uskossa olevatkin tekivät syntiä, mutta säilyttivät silti pelastuksensa.

Daavid on koko Raamatun päähenkilöitä, mutta ihastui sotamiehensä vaimoon ja tapatti sen miehen, ja otti sen muijan itselleen. Silti sillä säilyi pelastus sydämessä.
Pelastus ei lähde uskovasta ihan helpolla, ainut milloin voi uskova menettää jos hyvin tarkoituksellisesti sanoutuu kristinuskosta irti.

Tietystikään tuo Daavidin keissi ei oikeuta uskovaa tekemään syntiä. Jos hän ei olisi tehnyt parannusta, ei olisi todennäköisesti päässyt Taivaaseen.

Echon kaltaisia vastaan Jeesus taisteli.

Niinpäniin, murhaajajesse

TrinityTruths.jpg

Tää onkin just mun ongelma. Kaikki kärsimys ei ole itse valittua eikä edes ihmisen aiheuttamaa. Joten miksi viattomien ihmisten jotka eivät ole edes ehtineet eivätkä edes osaa ajatella vielä syntiä tulee jumalan mielestä kuolla äärimmäisen tuskallisesti?
Jos tarkoitat jotain vauvoja tai pikkulapsia jotka on kuolleet, niin ne on Taivaassa automaattisesti. Niillä on nyt mahtava olla Jumalan luona, ihanammat oltavat kuin kellään maan päällä.
(aborttia tai syntyneen lapsen tappamista tuo ei oikeuta)

Yhteistyössä