uskotko yliluonnolliseen ja mikähän tämä kokemus sitten oli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
viimeyönä n. Kolmen aikaan heräsin ahdistavaan tunteeseen, oli raskas olla ja tuntui että happi loppuu. Kaksi lasta nukkui vieressä. Rappusista kuului askeleet ja luulin et kolmas lapsista, joka isänsä kanssa nukkui yläkerrassa, kömpii viereen. Ketään ei kuitenkaan tullut joten ajattelin miehen käyneen juomassa tms. Kunnes aamulla...

Mies kertoi nähneensä painajaista vaikka mielestään oli hereillä. Kuului askeleet rappusista, poika nukkui vierellä, joku napautti 3 kertaa vasempaan kylkeen eikä hän kuulemma pystynyt liikkumaan enää. Tunsi, etttä joku seisoo takana ja tunsi hengityksen. Kuulemma oli ahdistava olo. Sitten taas tuntui 3 naputusta samaan kohtaan ja pystyi liikkumaan taas. Ketään ei näkynyt. Katsoi kelloa ja se oli saman verran omien sanojensa mukaan kuin silloin itse kuulin askeleet.

Kummitteleeko meillä vai onko tämä joku joukkoharha? En kertonut omastani miehelle koska se oli ahdistunut omasta kokemuksestaan ja aivan kananlihalla. Mutta kukaan meistä ei ole siihen aikaan ollut sängystä pois.

• Tykkää
Reactions: sciurus vulgaris
Hui... : /
Onneksi ei moisia kokemuksia ole... en varmaan tohtisi enää kotiin yksin jäädä jos tuollaista tapahtuisi. Sais mies visusti nukkua mun vieressä ;) Mörönsyöttinä :D

mulla meni kylmän väreet ku kirjoitin tota, samoin sillon ku mies kertoi tosta unesta. Samassa huoneessa mäkin näen usein yliluonnolliselta tuotuvia ja "todellisia" unia, siksi en itse siellä nuku enää. Ja ihanaa, se on meidän lasten huone...

Joukkoharha - ts joku ääni talosta joka on kuulostanut askelilta on saanut teidät molemmat ajattelemaan askelia. Mies on ollut puoliunessa jolloin mielikuvitus on sekoittunut todellisuuteen (mulla käy noin todella usein, se on aiheesta riippuen pelottavaa, huvittavaa tai ahdistavaa).

En usko yliluonnolliseen, kyllä kaikki on luonnollista ja kaikelle on joku maailmankaikkeuden lakeihin perustuva syy ja selitys, vaikkemme sitä aina itse tietäisi tai osaisi kertoa.

• Tykkää
Reactions: rtee
askeleet ne oli, kyseessä vanha talo joten putkien kolinan ja ns. Talon elämisen äänet erottaa selvästi. Mutta saattaa olla että nähtiin saman tyylistä painajaista :( inhottavaa se silti oli.

No hyi :| aika pelottavaa.
No en tiiä uskonko vai en.
Jaaha, monta vuotta sitten ku asuin yksin ja sisko oli yötä miun luona.
Oli kesäilta, sytytettiin kynttilöitä ja sammutettiin valot, katsottiin telkkaria ja höpistiin.
Äkkiä alkoi sellainen raskas puinen kattolamppu pyöriä, vähän aikaa sitä katsottiin ja
sitten oli pakko laittaa valot päälle ja sammuttaa kynttilät.
Heti kun laitettiin valot päälle, loppui lampun pyöriminen, meillä oli kaikki ikkunat ja
luukut kiini, ettei ainakaan tuuli voinut heiluttaa ja pyörittää kattolamppua, tiiä sitten
mikä tuon aiheutti. :D

Toinen on etiäinen ollu, olin vanhempien luona yötä, samoin veljeni.
Isoveljeni oli kaupungilla käymässä viellä iltamyöhään, muut oli nukkumas ja mie katsoin telkkaria.
Äkkiä kuulin auton tulevan pihaan ja auton ovi paiskattiinn kiini.
Oletin veljeni tulleen kotiin, kuulin kun ulko- ovi aukaistaan, ootin veljeni astuvan eteisestä
sisään, mutta ei, vähän aikaa ihmettelin mihin veli jäi, mutta ei siellä ketään tullu.
Meni n 10 minuuttia kun auto oikeasti ajoi pihaan ja veli tuli kotiin. :)

tää poika, joka nukkui isänsä kanssa, on kaksi kertaa pelastanut meidät pahalta kolarilta. Yksi kerta oli sellainen, et ajettiin mummulaan, vähän ennen mutkaa poika huutaa et varo äiti hirvi! No mä jarrutam katselen, missään ei hirveä. Edessä jyrkkä mutka ja metsässä ajetaan. Pysäytin auton ja sätin pojan. Poika vaan inttää et kyllä äiti siellä hirvi on. No, jatkettiin matkaa ja heti mutkan takana oli iso hirvi tiellä. Sitä ei voinut nähdä siitä missä oltiin, ei millään. Mutta tämä pysähdys pelasti meidän ja hirven elämän... Sattumaa tai ei, silti.

Uskon siihen mitä näen ja kerta olen itse kokenut yliluonnollista, joten kyllä uskon. Ei voi sanoa enää, ettei usko, kun kaveri ollut mukana todistamassa kaiken. En tuu sitä ikin unohtamaan ja kaikki jotka sen asian kuulee, pitää sitä vain "kauhutarinana" mutta olisipa se joo... Olisi ihanaa, jos vois unohtaa tollasen pelottavan ja selittämättömän tapahtuman, mut se tulee loppuelämän olemaan muistissas. Toivottavasti teillä ei asu mtn henkiä, siltä toi nimittäin kuulosti (näin ei tietenkään aina ole)... Henget (varsinkin pahat, tosin Suomessa niitä tuntuu olevan aika hitsin harvassa) voivat päästää mm. askeleen ääniä. Itse menettäisin yöunet kokonaan, jos joutuisin nukkumaan talos mis kuuluu askeleen ääniä. :s

Uskon siihen mitä näen ja kerta olen itse kokenut yliluonnollista, joten kyllä uskon. Ei voi sanoa enää, ettei usko, kun kaveri ollut mukana todistamassa kaiken. En tuu sitä ikin unohtamaan ja kaikki jotka sen asian kuulee, pitää sitä vain "kauhutarinana" mutta olisipa se joo... Olisi ihanaa, jos vois unohtaa tollasen pelottavan ja selittämättömän tapahtuman, mut se tulee loppuelämän olemaan muistissas. Toivottavasti teillä ei asu mtn henkiä, siltä toi nimittäin kuulosti (näin ei tietenkään aina ole)... Henget (varsinkin pahat, tosin Suomessa niitä tuntuu olevan aika hitsin harvassa) voivat päästää mm. askeleen ääniä. Itse menettäisin yöunet kokonaan, jos joutuisin nukkumaan talos mis kuuluu askeleen ääniä. :s

Jos uskoo kaiken minkä itse kokee, kannattaa tutustua hieman aistien ja aivojen toimintaan ja siihen kuinka paljon ne meitä "huijaavat".

luvlucy, mä kyl uskoo nähneeni painajaista ja toi miehen juttu saattoi olla se puoliunes koettu juttu, virallista nimeä en tiedä sille. Vaikka on toi sama mies nähny viikate miehenki meidän sängyn pääs samas huonees... Mitä sä oot kokenu?

Jos uskoo kaiken minkä itse kokee, kannattaa tutustua hieman aistien ja aivojen toimintaan ja siihen kuinka paljon ne meitä "huijaavat".

Että oikeen kahdella ihmisillä ihan yhtäkkiä alkaa hallunisoimaan yks asia? Ihan out of the blue? Ei oltu vedetty huumeita, ei juotu alkoholia jne niin sit yhtäkkiä aivot pistää eteen asian, molemmilla yhtäaikaa, ihan ei ilman mitään syytä, niinkö?

[QUOTE="...";25842119]luvlucy, mä kyl uskoo nähneeni painajaista ja toi miehen juttu saattoi olla se puoliunes koettu juttu, virallista nimeä en tiedä sille. Vaikka on toi sama mies nähny viikate miehenki meidän sängyn pääs samas huonees... Mitä sä oot kokenu?[/QUOTE]

En oo kokenu mtn kotona kummittelua (onneks), toisin kuin ystäväni.
Se mitä minä koin oli vieläkin kammottavampaa ja selittämätöntä.
Olen katsonut kaiken maailman jaksot kummituksista ja aina siihenkin on ollut looginen syy, siis esim. ihminen x kuolee asunnossa ja voi sen takia jäädä samaan asuntoon kummittelemaan. Tässä tapauksessa oli kyse ihan jostain muusta, siis vielä tänäkin päivänä etsin juur "kummitus loogista syytä", mutta ei ole syytä, ei minkäänlaista loogista syytä, jonka vuoksi tulee aina kylmät väreet kun mietin asiaa.

Kuulostaa oudolta "yhteensattumalta". Oletteko asuneet kauan talossa? Tiedättekö mitään sen historiasta, onko siellä tapahtunut jotain aikaisemmin, kuollut tm. vastaavaa?
Uskon että talossanne saattaa asua henki/henkiä.

Tuo pojan hirvikokemus oli aika jännä myös. Oletko koskaan seurannut sarjaa Yliluonnolliset lapset??

Että oikeen kahdella ihmisillä ihan yhtäkkiä alkaa hallunisoimaan yks asia? Ihan out of the blue? Ei oltu vedetty huumeita, ei juotu alkoholia jne niin sit yhtäkkiä aivot pistää eteen asian, molemmilla yhtäaikaa, ihan ei ilman mitään syytä, niinkö?

Kannattaisi oikeasti tutkia asiaa kun kyse on niin paljon muustakin kuin hallusinaatioista. Esimerkiksi ennakkokäsityksemme vaikuttavat todella vahvasti siihen mitä näemme ja mihin uskomme, aistimme ovat todella rajalliset jne.

Niinpä.
Skeptikoilla aina näitä selityksiä löytyy.

Ja ymmärrän hyvin että on, en minäkään ennen uskonut, mutta toi tapahtuma muutti kyllä sen asian kertaheitolla. Jos olisin ollut yksin, eikä minulla olisi ollut todistajia, silloin en voisi vannoa, että oliko toi totta. Mutta se tässä juur pelottavaa onkin, sillä ystäväni on mukana ja hänkin näki saman kuin minä. Hän on myös kertonut tämän "tarinan" mm. työkavereilleen, jotka eivät tietenkään häntä usko. Miksi uskoisivat? Eiväthän he olekkaan ikinä kokeneet mitään selittämätöntä. Vain ne ihmiset uskovat, jotka oikeasti ovat kokeneet jotain mitä ei pysty selittämään.

Kannattaisi oikeasti tutkia asiaa kun kyse on niin paljon muustakin kuin hallusinaatioista. Esimerkiksi ennakkokäsityksemme vaikuttavat todella vahvasti siihen mitä näemme ja mihin uskomme, aistimme ovat todella rajalliset jne.

Mitkä ennakkokäsitykset? Missä tilanteessa? Ai siis jos sinä oletat näkeväsi kauriin pihalla niin voit sen nähdä vai? Entäs tilanne, missä sinä et odota näkeväsi mitään erikoista, mutta silti näet? Ja kaiken lisäksi ystäväsi näkee myös? Ja se ei katoo minnekkään, ei vaikka kuinka pistät silmät kii ja avaat uusiks. Se on siinä ja pysyy. Miten selität tämän?

Ja ymmärrän hyvin että on, en minäkään ennen uskonut, mutta toi tapahtuma muutti kyllä sen asian kertaheitolla. Jos olisin ollut yksin, eikä minulla olisi ollut todistajia, silloin en voisi vannoa, että oliko toi totta. Mutta se tässä juur pelottavaa onkin, sillä ystäväni on mukana ja hänkin näki saman kuin minä. Hän on myös kertonut tämän "tarinan" mm. työkavereilleen, jotka eivät tietenkään häntä usko. Miksi uskoisivat? Eiväthän he olekkaan ikinä kokeneet mitään selittämätöntä. Vain ne ihmiset uskovat, jotka oikeasti ovat kokeneet jotain mitä ei pysty selittämään.

Tosin joskus nämä asiat pystytään selittämään kun asiaan perehdytään, mutta ihmisillä on taipumus mielummin uskoa yliluonnolliseen.

Mitkä ennakkokäsitykset? Missä tilanteessa? Ai siis jos sinä oletat näkeväsi kauriin pihalla niin voit sen nähdä vai? Entäs tilanne, missä sinä et odota näkeväsi mitään erikoista, mutta silti näet? Ja kaiken lisäksi ystäväsi näkee myös? Ja se ei katoo minnekkään, ei vaikka kuinka pistät silmät kii ja avaat uusiks. Se on siinä ja pysyy. Miten selität tämän?

Vaikkapa niin, että kun minä skeptikkona näen oudon varjon, minulle se on outo varjo kun taas yliluonnolliseen uskovalle se on enkeli. Tai vaikkapa kun olet raskaana yhtäkkiä näet joka puolella raskaana olevia ihmisiä. Kokemuksemme, uskomuksemme, kulttuurimme jne. vaikuttavat paljon siihen mitä näemme.

Yhteistyössä