uskotko yliluonnolliseen ja mikähän tämä kokemus sitten oli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kun olin teini & asuin vielä lapsuuskodissani, isän edellä kulki usein etiäinen. totuin ilmiöön, en ihmetellyt enkä pelännyt sitä. se sensijaan pelästytti kun aikuisiällä näin yöllä jonkin kaaputyypin seisomassa seinän vierustalla ja myöhemmin varjomaisen hahmon lentävän oviaukon ohi. ..
nuo ovat kuitenkin eri asia kuin miulekkin hyvin tuttu aivojen sekoilu nukkumaan mennessä/herätessä, jossa ei ole mitään yliluonnollista vaikka spookyja juttuja ovatkin ! kerran ihmettelin kaunista, mutta surullista urkumusiikkia kerrostalossa yhdeltä yöllä ja yhdessä vaiheessa näin hämähäkkejä, jos olin herätessä selälläni...

toisaalta en haluaisi uskoa yliluonnolliseen mutta jos uskoo Jumalaan, on pakko uskoa saatanaan myös... Olen itsekin saanut usein etiäisiä kuten tuo poika sen hirven kanssa. Yksi esimerkki; uutena vuotena raketteja lähetettäessä kaikki meni hyvin. Viimeisen raketin ollessa vuorossa minulle tuli ahdistava ja inhottava olo. Seisoin 30m päässä raketista, talon seinällä, ei tuullut ei mitään. Raketti oli suunnattu pellolle päin. Vaihdoin paikkaa talon nurkalle. Kun raketti lähti, se oli viallinen. Se singahti talon seinään, kohtaan jossa minä seisoin. Tikku putosi lumeen pystyyn, minun kengänjälkien väliin. Se oli aika pelottavaa!

Minusta tuo koko "yliluonnollinen" on jo käsiteenä hassu. Uskon yliluonnollisen olevan täysin luonnollista, mutta jotain, jota ihmiskunta ei vielä tiedä.

Olihan maapallokin litteä vaikka kuinka kauan ja ihmisiä, jotka sanoivat sen olevan pyöreä pidettiin idiootteina.

Itselläni on ollut useita kokemuksia siitä maailmasta, jota me emme näe. Ja niitä kokemuksia on ympäri maailman niin paljon, että nykytiedon valossa en lähtisi niitä kokeneita leimaamaan höpöhöpöiksi.

Kannattaa muuten katsoa Yle Areenasta Mielen salattu voima -dokumentteja, mikäli aihe kiinnostaa. Olivat todella mielenkiintoisia.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Onko kellään tietoa siitä, mikä tuo aiemmin mainittu salamantyyppinen välähdys tuossa intiimissä kohtaamisessa miehen kanssa oli? Siis kuten kerroin, ennen eikä sen jälkeen ole ollut vastaavaa. Muutoinkin minulla oli häneen erityinen yhteys ja tiesin asioita hänestä etukäteen, myös sen että rakkautensa oli feikkiä vaikka en halunnut uskoa sitä. Se ihminen oli sielultaan hyvin rikkinäinen. Jotenkin tuli vain sellainen olo, että jos olemme eläneet ennenkin, olen tuntenut hänet edellisessä elämässäni. Tässä elämässä ikään kuin vain kohtasin hänet.

No hyi :| aika pelottavaa.
No en tiiä uskonko vai en.
Jaaha, monta vuotta sitten ku asuin yksin ja sisko oli yötä miun luona.
Oli kesäilta, sytytettiin kynttilöitä ja sammutettiin valot, katsottiin telkkaria ja höpistiin.
Äkkiä alkoi sellainen raskas puinen kattolamppu pyöriä, vähän aikaa sitä katsottiin ja
sitten oli pakko laittaa valot päälle ja sammuttaa kynttilät.
Heti kun laitettiin valot päälle, loppui lampun pyöriminen, meillä oli kaikki ikkunat ja
luukut kiini, ettei ainakaan tuuli voinut heiluttaa ja pyörittää kattolamppua, tiiä sitten
mikä tuon aiheutti. :D

Toinen on etiäinen ollu, olin vanhempien luona yötä, samoin veljeni.
Isoveljeni oli kaupungilla käymässä viellä iltamyöhään, muut oli nukkumas ja mie katsoin telkkaria.
Äkkiä kuulin auton tulevan pihaan ja auton ovi paiskattiinn kiini.
Oletin veljeni tulleen kotiin, kuulin kun ulko- ovi aukaistaan, ootin veljeni astuvan eteisestä
sisään, mutta ei, vähän aikaa ihmettelin mihin veli jäi, mutta ei siellä ketään tullu.
Meni n 10 minuuttia kun auto oikeasti ajoi pihaan ja veli tuli kotiin. :)

Itse en kiellä yliluonnolisen mahdollista olemassaoloa, jotain kummia juttuja on sattunut minullekin (ei isoja), mutta tuolle kattolampulle tuli heti mieleen selitys. Kynttilät tuottavat paljon lämpöenergiaa, joka on voinut saada lampun pyörimään. Siihenhän perustuvat sellaiset "hyrrät" tai miksi niitä kutsutaankaan, eli sellaisen alle laitetaan kynttilä ja sitten se alkaa pyörimään itsekseen. Jos kynttilöitä on ollut paljon ja ilmavirrat sopivasti (jokaisessa talossa on ilmanvaihtoa vaikkei sitä itse edes huomaa) en yhtään ihmettele, että lamppu on alkanut pyörimään. Kun sammutitte kynttilät ei lamppukaan tietenkään enää pyörinyt. :) Vähän vastaava on se, että esim. kesähelteillä voi nähdä asfaltin päällä olevan ilman väreilevän.

Itse en kiellä yliluonnolisen mahdollista olemassaoloa, jotain kummia juttuja on sattunut minullekin (ei isoja), mutta tuolle kattolampulle tuli heti mieleen selitys. Kynttilät tuottavat paljon lämpöenergiaa, joka on voinut saada lampun pyörimään. Siihenhän perustuvat sellaiset "hyrrät" tai miksi niitä kutsutaankaan, eli sellaisen alle laitetaan kynttilä ja sitten se alkaa pyörimään itsekseen. Jos kynttilöitä on ollut paljon ja ilmavirrat sopivasti (jokaisessa talossa on ilmanvaihtoa vaikkei sitä itse edes huomaa) en yhtään ihmettele, että lamppu on alkanut pyörimään. Kun sammutitte kynttilät ei lamppukaan tietenkään enää pyörinyt. :) Vähän vastaava on se, että esim. kesähelteillä voi nähdä asfaltin päällä olevan ilman väreilevän.

Niin no, mie en kiellä myöskään yliluonollista, mutta en ehkä täysin myöskään usko. Tuo siun selitys on kyllä uskottava lampun pyörimiseen.
Tosin kynttilöitä oli vain muutama ja ei ihan lähellä lamppua.
Joka tapauksessa vaikka selitys on luonollinen, niin aika karmivaa oli nähdä lampun
pyörivän. :D

Äitini jouduttua sairaalaan yöllä kaikki jouluvalot ikkunassa syttyivät samaan aikaan klo 03.15
ja äitini oli nukkunut pois ja kuolinaika oli 03.15
äiti kävi jättämässä jäähyväiset..hmmm eli kyllä mää uskon osin kaikkiin tuollaisiin

Minulle sattui tämmöistä nuorena..
Oltiin serkun kanssa mansikanpoimijoina suonenjoella, meidät oli majoitettu asuntovaunuun, jossa oli toisesta päästä valot rikki. Samassa paikassa oli myös paljon venäläisiä ja yksi heistä "ennusti" meille, tämän jälkeen menimme vaunulle tarkoituksena mennä nukkumaan. Kun laitoimme oven kiinni ,rikki olleet valot syttyivät, eivätkä enää suostuneet sammumaan. Pieni juttu, mutta kyllä pelkäsin niin että maha meni sekaisin enkä saanut koko yönä nukuttua..

Niin no, mie en kiellä myöskään yliluonollista, mutta en ehkä täysin myöskään usko. Tuo siun selitys on kyllä uskottava lampun pyörimiseen.
Tosin kynttilöitä oli vain muutama ja ei ihan lähellä lamppua.
Joka tapauksessa vaikka selitys on luonollinen, niin aika karmivaa oli nähdä lampun
pyörivän. :D

Voin oikeasti kuvitella, että jos sama tapahtuisi itselleni niin varmasti kuitenkin ainakin vähän säikäyttäisi vaikka kuinka yrittäisi ajatella jotain muuta. :D

[QUOTE="Ajatar";25843567]Onko kellään tietoa siitä, mikä tuo aiemmin mainittu salamantyyppinen välähdys tuossa intiimissä kohtaamisessa miehen kanssa oli? Siis kuten kerroin, ennen eikä sen jälkeen ole ollut vastaavaa. Muutoinkin minulla oli häneen erityinen yhteys ja tiesin asioita hänestä etukäteen, myös sen että rakkautensa oli feikkiä vaikka en halunnut uskoa sitä. Se ihminen oli sielultaan hyvin rikkinäinen. Jotenkin tuli vain sellainen olo, että jos olemme eläneet ennenkin, olen tuntenut hänet edellisessä elämässäni. Tässä elämässä ikään kuin vain kohtasin hänet.[/QUOTE]

Mulla samanlaisessa tilanteessa mutta hiukan erinlainen kokemus,eli sängyssä ollessamme näin käärmeiden piirtyvän seiniin ja kattoon,myös nukkuessani tämän miehen kotona unissani oli käärmeitä jatkuvasti.
Suhteemme katkesi lähinnä minun vaikeaan elämäntilanteeseen ( oli laastarisuhde pitkään lestäneen suhteen jälkeen ),mutta jälkikäteen sain tietooni että tämä kyseinen mies oli tappanut kaksi naisystäväänsä minun jälkeeni.
Itse uskon noiden käärmeiden olleen minulle varoituksena.

[QUOTE="vieras";25845382]Mulla samanlaisessa tilanteessa mutta hiukan erinlainen kokemus,eli sängyssä ollessamme näin käärmeiden piirtyvän seiniin ja kattoon,myös nukkuessani tämän miehen kotona unissani oli käärmeitä jatkuvasti.
Suhteemme katkesi lähinnä minun vaikeaan elämäntilanteeseen ( oli laastarisuhde pitkään lestäneen suhteen jälkeen ),mutta jälkikäteen sain tietooni että tämä kyseinen mies oli tappanut kaksi naisystäväänsä minun jälkeeni.
Itse uskon noiden käärmeiden olleen minulle varoituksena.[/QUOTE]

Kiitos kun jaoit tämän. Itse en edelleenkään tiedä, mitä valon välähdykset olivat (kulkivat nopeasti vaakatasossa kuin salama joskus ja huoneet valaistuivat) mutta kun olen kertonut esim. uskoville ystäville tuosta, sanoivat että se olisi ollut suojelusenkeli varoittamassa jostain. Kun minä en pelästynyt niitä, vaan mies meni levottomaksi ne nähdessään. Tiedä sitten tuosta :)

[QUOTE="Ajatar";25845426]Kiitos kun jaoit tämän. Itse en edelleenkään tiedä, mitä valon välähdykset olivat (kulkivat nopeasti vaakatasossa kuin salama joskus ja huoneet valaistuivat) mutta kun olen kertonut esim. uskoville ystäville tuosta, sanoivat että se olisi ollut suojelusenkeli varoittamassa jostain. Kun minä en pelästynyt niitä, vaan mies meni levottomaksi ne nähdessään. Tiedä sitten tuosta :)[/QUOTE]

Ehkä ne tosiaan oli varoitukseksi sinulle.

http://www.iltasanomat.fi/tiede/tutkija-totuus-yliluonnollisista-ilmioista-piilee-ihmisen-sisalla/art-1288454256984.html

Tuon hyvä artikkeli! Suosittelen lukemaan.

Ns. yliluonnollinen on täysin luonnollista. On asioita, joita emme tiedä - tai emme tiedä tietävämme ja asioita, joita kaikki eivät ole nähneet tai eivät kykene näkemään.

Yhteistyössä