En viitsi lukea kaikkia näitä tarinoita, koska skeptisyydestäni huolimatta nämä pirun jutut tulee minun uniini

. Olen ollut aina herkkä kummitusjutuille ja pelkään kaikkea typerää vaikka tiedän että siinä pelkäämisessä ei ole mitään järkeä. Jotain neuroosijuttuja...
Mutta siis kuitenkin, aloitusviestissä on tosiaan mitä luultavammin kyse unihalvauksesta ja suurin osa näistä muistakin "yliluonnollisista" jutuista on aika yksinkertaisia kun niihin tietää ne "oikeat syyt". Todella iso osa kaikista oudoista tuntemuksista ja kokemuksista, dejà vusta jne. johtuu tosiaan siitä kun aivot tekee temppujaan. Ja ne kyllä tekee, aivot eivät toimi täydellisesti - toisaalta taas ne
pyrkivät selittämään kaiken täydellisesti, minkä takia ne monesti antavat täysin väärää tietoa. Optiset harhat esimerkiksi, ihmisen tapa nähdä kasvot aina kuperina koska ihmisaivot eivät ymmärrä koveria kasvoja, magentaväri jota "ei ole olemassa" jne. Nämä on oikeastaan mielenkiintoisia juttuja, ja olisi ikävä jos noita asioita ei tutkittaisi, vaan uskottaisiin vaan "kummitusjuttuihin".
Sen kyllä uskon, että kaikkea ei vielä pystytä selittämään, mutta kaikki asiat varmasti ovat
selitettävissä, jos meillä vain olisi tarvittavat välineet siihen.
En kuitenkaan halua tyrmätä kaikkien hurjia kokemuksia. Myönnän kyllä, että vaikea olisi olla uskomattakin joihinkin juttuihin, jos oikeasti kokisin todella vaikeita ja selittämättömiä asioita - jotka eivät ole pelkästään aistiharhoja. Nimittäin olen kyllä lapsena nähnyt ja kuullut ihmisiä, joita ei ole, löydän kuvioita ja kummallisia yksityiskohtia vieläkin (näitä neuroosijuttuja) ja tykkään kovasti sci-fistä ja fantasiasta
viihteenä ja yhteiskunnan peilaajana.