Uskotteko että ajan myötä kirkkoa ei alettaisi painostaa vihkimään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
samaa sukupuolta olevia? Silloin kun rekisteröity parisuhde tuli niin siihen oltiin niin tyytyväisiä ja luvattiin sen riittävän ja nyt huudetaan avioliiton perään. Ja samalla sanotaan että kirkkoon ei vaadita muutoksia.

[QUOTE="vieras";28124924]Varmasti aletaan. Ja niin kauan kuin kirkko elää valtion rahoilla ja nauttii erioikeuksia valtionkirkkona saa luvan vihkiäkin.[/QUOTE]

Näinpä.

Heti kun lakkaavat nauttimasta erityisasemastaan ja hoitavat rahoituksensa ihan itse, voivat ruveta myös valikoimaan ja syrjimään. Valtiokirkko ei voi syrjiä ketään.Tuskin kukaan on vaatimassa jehovantodistajiakaan hyväksymään homoja..

Tosin itse en ymmärrä sitä, miksi kukaan haluaisi kuulua kirkkoon jonka jäsenenä ei ole tasa-arvoinen muiden kanssa.

Lähinnä kai painostus, mikä asiaan vaikuttaisi, tulisi kirkonjäseniltä ei ulkopuolelta. Kirkon varmasti pitää muutenkin tulevaisuudessa tarkistaa arvojaan, haluaako se pitää mahdollisimman paljon jäseniä vai onko arvot sittenkin jossain muualla.

Uskon kyllä, että painostusta tulisi tapahtumaan jostain suuntaa. Enkä katso sitä oikeastaan hyvällä. Minä ajan tasa-arvoista avioliittolakia, mutta en sitä että kirkkojen tai uskontokuntien täytyisi vihkiä avioliittoon. sitä paitsi uskon, että mitä useamman kirkko käännyttää ovella, sen parempi. Ehkä ihmiset alkaa oikeasti miettimään sitä kannattaako uskoa tai yleensäkin kannattaako enää uskontoja.

• Tykkää
Reactions: ruutiukko
jos evlut kirkkoa aletaan yhteiskunnan taholta painostaa niin tasapuolisuuden nimissä saman määräyksen pitää koskea sitten kaikkia uskontokuntia

jos suvikset saa muslimit uskomaan homoavioliittojen tarpeellisuuden niin kaitpa ne sitten olivat oikeassa

Tai siis kaikkia niitä uskontokuntia, joilla on oikeus vihkiä ihmisiä laillisesti sitovaan avioliittoon. Tasapuolisuuden nimissä olisi hyvä ottaa tämä oikeus pois aivan kaikilta uskontokunnilta.

Mä en ymmärrä minkä takia homojen pitää sinne kirkkoon tunkea. Iän kaiken kirkko on kieltänyt homoseksuaalisuuden, minkä takia seksuaalivähemmistö haluaa 'klubiin' joka kieltää heidät. Vähän sama kun minä menisin vaatimaan jonkun golf-klubin jäsenyyttä vaikken edes pelaa golfia.

• Tykkää
Reactions: fifiia ja Phoebsi
Kyllä se nyt vaan on niin, että kirkon ja muu valtaväki on suostuttava homojen avioliittoihin. Kaikkihan täällä on päin peetä. Kataiset ja muu jengi nuolee häpeämättä mitään EU:n persettä, ja syvältä lipovatkin. Se nyt vasta moraalitonta ja sairasta onkin.
Ja vastoin sitä ylivanhaa lakikirjaa.

Mä en ymmärrä minkä takia homojen pitää sinne kirkkoon tunkea. Iän kaiken kirkko on kieltänyt homoseksuaalisuuden, minkä takia seksuaalivähemmistö haluaa 'klubiin' joka kieltää heidät. Vähän sama kun minä menisin vaatimaan jonkun golf-klubin jäsenyyttä vaikken edes pelaa golfia.

Uskova homo ei saa käydä enää kirkossakaan? Hienoja ihmisiä olette. Uskova menee kirkkoon Jumalan takia, ei kirkon. Jumala ei kiellä ketään kuulumasta Hänen "klubiinsa".

• Tykkää
Reactions: Zucchini
[QUOTE="vieras";28125169]Uskova homo ei saa käydä enää kirkossakaan? Hienoja ihmisiä olette. Uskova menee kirkkoon Jumalan takia, ei kirkon. Jumala ei kiellä ketään kuulumasta Hänen "klubiinsa".[/QUOTE]

Joo ei kiellä kirkkoon menemistä, mutta kirjoituksen joihin tää meidänkin ev.lut. uskonto kuuluu kuitenkin kieltää homouden harjoittamisen ja yhtymisen samaa sukupuolta olevaan. Kirkollisessa vihkimisessä pyydetään siunausta avioliitolle, ei uskonto voi siunata sellaista jonka se kieltää.

Mun mielestä tässä avioliittoon siunaamisessa on seksuaalivähemmistöt vetäneet överiksi, kun sen parisuhteen voi rekisteröidä siviilisti niin minkä ihmeen takia heillä on niin kova hinku tunkea sinne kirkkoon jonka uskonto heidät kieltää?

Joo ei kiellä kirkkoon menemistä, mutta kirjoituksen joihin tää meidänkin ev.lut. uskonto kuuluu kuitenkin kieltää homouden harjoittamisen ja yhtymisen samaa sukupuolta olevaan. Kirkollisessa vihkimisessä pyydetään siunausta avioliitolle, ei uskonto voi siunata sellaista jonka se kieltää.

Mun mielestä tässä avioliittoon siunaamisessa on seksuaalivähemmistöt vetäneet överiksi, kun sen parisuhteen voi rekisteröidä siviilisti niin minkä ihmeen takia heillä on niin kova hinku tunkea sinne kirkkoon jonka uskonto heidät kieltää?

Missä kohtaa tätä uutta lakia on puhuttu kirkosta mitään? Avioliitto on juridinen sopimus, kirkko ei siihen liity.

Vihkimisoikeuden voisi mielestäni poistaa uskonnollisilta instituutioilta kokonaan. Selvää pässinlihaa, avioliitto solmittakoon tiettyjen valtion virkamiesten toimesta. Tällaisen uudistuksen jälkeen ev. lut. Seurakuntien rivit harvenisivat entisestään enkä osaa tuota pitää valitettavana kehityksenä...

Onhan niitä uskoviakin homoja. Ecce homo. Muistan yhdenkin partaisen kaverin, joka tykkäsi kulkea ympäriinsä kahdentoista miehen kanssa.

images

Miksi kirkon pitäisi siunata synti?

Minulla on kiusaus joskus juoruilla ikävään sävyyn muista ihmisistä. Sensijaan, että pyytäisin kirkkoa siunaamaan tämän asian, rukoilen siitä vapautusta ja anteeksiantoa.

On jotenkin hassua, että ihmisillä jotka eivät oikeasti ole milläänlailla kiinnostuneita uskosta, on voimakkaat mielipiteet siitä miten kirkko toimii tai miten sen pitäisi toimia.

Todellako kirkon pitäisi muuttaa Raamattuun perustuvaa, uskonnollista oppiaan vain siksi, että "se olisi nykypäivää"???

Miettikää hyvänen aika, on kyse kirkon opista, ei sitä voi muuttaa siksi, että homot kokevat sen syrjiväksi. Kyllä se on niin, että homouden harjoittaminen on Raamatun mukaan syntiä, niin miksi homot edes haluavat Jumalan siunauksen synnilleen, kun eivät Jumalan opin mukaan halua elää??? Ei uskonoppia muuteta trendien ja ihmisten mukaan, vaan ihminen joko haluaa elää Raamatun ja kirkon opin munaan ja uskoa Jumalaan, tai sitten ei.

Huoh. Ei kaikkea vaan voi muuttaa muodin mukaan.

Jos/kun kirkko alkaa vihkimään homopareja niin minä eroan kirkosta. Jokainen saa tykätä kenestä haluaa, mutta kirkkollinen vihkiminen on mulle "pyhä" ja kuuluu vain hetero-pareille.

miksi kirkko ei viskaa homoseksuaaleja pihalle? erottaisivat sit jos eivät kerran hyväksy. (jäseneksi kelpaa vaikkei muuten kelpaakkaan? )

Keppälerttu, minä ajattelen niin, että kirkko hyväksyy kaikenlaiset ihmiset, minutkin synteineni.
Tähän keskustelunaloitukseen viitaten kuitenkin näen sen niin, että syntiä ei pidä siunata.
Kuten aiemmmin esimerkinomaisesti totesin, minussakin on syntisiä taipumuksia, joista pyydän vapautusta ja armoa.

Minusta olisi mielenkiintoista keskustella elävässä uskossa olevan homoseksuaaliksi itsensä kokevan kanssa ja kuulla mitä hän sisimmässään oikeasti ajattelee tästä asiasta.

Usein etenkin nuorten ihmisten kanssa tästä aiheesta keskustellessa tulee usein ikävä asetelma siitä, että halutaan kapinoida perinteisiä arvoja vastaan. Tällöin mielestäni vaikuttimet ovat väärät.
Halutaan kohahduttaa tekemällä repäiseviä juttuja, joilla saadaan huomiota, oli se sitten millaista huomiota vain.

Minä en ole täydellinen ihminen, kaukana siitä.
Yritän kertoa näistä omista näkemyksistäni neutraalisti, en halua riidellä.

On jotenkin omituista se, että sanaa "kirkko" käytetään koskemaan jotain kaukaista ryhmää - ehkä sitten meitä työntekijöitä. Ja oletetaan meidän olevan asiasta jotain mieltä. Totuus on kuitenkin paljon värikkäämpi.

Kirkko on kaikki sen jäsenet ja jäsenet voivat vaikuttaa siihen, mihin suuntaan mennään. Monet meistä työntekijöistä olisivat valmiita siunaamaan/vihkimään samaa sukupuolta olevia.

Yhteistyössä