Uskotteko, että ihminen voi tuntea/tietää, että on kuolemassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sailaway
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sailaway

Vieras
Monesti olen kuullut, etä vanhat ihmiset ovat viimeisillä hetkillään tienneet niiden olevan viimeisiä.

Oletteko koskaan kuulleet nuorista ihmisistä, jotka on tunteneet samoin?

Minä olen vasta 26, mutta viime aikoina minulla on ollut kaikenlaisia oireita ja tuntuu, että kehoni on luovuttamassa. Tunnen, että kohta kuolen. Iltaisin tulee kyyneleet silmiin, kun ajattelen omia hautajaisiani ja sitä, että lasteni pitää kasvaa ilman äitiään...

Jos menisin näine tuntemuksineni ruinaamaan lääkäriaikaa, mitä luulette, joko ne vihdoin ottais minut päivystykseen? Olen ollut jo jonkin aikaa jonossa lääkärille, mutta ei sieltä ole mitään kuulunut... :( Minusta alkaa tuntumaan, että minusta tulee yksi uhri lisää kuntien typeryydelle, kun ne säästää terveyskeskuspalveluissa, että saavat rahaa jonnekin muualle.. Ei toi meidän tk ois mitään remppoja tarvinu, perhana..

Ajattelen minäkin elämästäni paljon positiivisia asioita. Nostalgisella mielellä olen ollut. Surettaa vain kamalasti ajatus, että lapset joutuisivat kasvamaan ilman äitiään ja kuinka meidän perhe menee rikki... Hyvähän se niillä mummeleilla kuolla iloisena kun niiltä ei jää keskenkasvuisia lapsia suremaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Sailaway:
Arvasin, että masennusta alatte tyrkyttämään. Tiedän, että sitäkin on. Tuskin siitä kuitenkaan ihan näin rankkoja fyysisiä oireita tulee.

Kyllä muuten tulee! Mulla on kokemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sailaway:
Ajattelen minäkin elämästäni paljon positiivisia asioita. Nostalgisella mielellä olen ollut. Surettaa vain kamalasti ajatus, että lapset joutuisivat kasvamaan ilman äitiään ja kuinka meidän perhe menee rikki... Hyvähän se niillä mummeleilla kuolla iloisena kun niiltä ei jää keskenkasvuisia lapsia suremaan...

Kun nuorilla ihmisillä ei ole tapana vaan kuolla tuosta noin, saappaat jalassa. Minusta ei ole normaalia nuoren ihmisen suunnitella kuolemaansa tai hautajaisiaan, ellei ole joku sairaus josta tietää, että nyt ei ole oikeasti elinaikaa jäljellä. Minä en usko, että voisit vain hiipua pois. Paitsi jos olet erittäin masentunut, voit vaipua vaikka katatoniseen tilaan ja tiedän, että sen seurauksena on kuollut nuorenakin ihmisiä.
Edelleenkin, mene lääkäriin ja selvitä mikä sinulla on.

Jos sinulla on tuollaisia tuntemuksia, niin totta kai sinä menet lääkäriin, olipa oireiden takana mikä tahansa. Lääkärit kyllä tietävät, millä testeillä sairaudet selvitetään.

Yhteistyössä