Uskotteko, että voi olla joku korkeampi yhteys ihmisten välillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muistoissa ain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muistoissa ain

Vieras
Mietin vieläkin yhtä ihmistä, jota kohtaan koin aikanaan mielettömän voimakkaita tunteita. Ensi silmäyksestä (joka tapahtui aikuisena, ei teini-ikäisenä) lähtien tunsin kokonaisvaltaisesti, että tuossa ihmisessä on jotain hyvin erikoista. Ja kun myöhemmin oikeasti tapasin tämän ihmisen, tunne vain voimistui, tuossa ihmisessä tuntui olevan kaikki kohdallaan, juuri se ainoa oikea, vaikka en häntä mitenkään erityisen hyvin tuntenutkaan. Hänellä oli jo elämänkumppani eikä ollut mahdollista tutustua sen paremmin.

Edelleen muistan elävästi kaikki tilanteet (melkein 10 vuoden jälkeen!), joissa tämän ihmisen kohtasin. Ja jos näen vaikka vilaukselta kaupungilla, niin voimakkaat tunteet nousee edelleen pintaan.

Kyse ei ole siitä, että elättelisin jotain toiveita tämän ihmisen suhteen. Mietin vaan, että voiko olla jokin erikoinen yhteys tuntemattomien ihmisten välillä? Olen tietenkin tuntenut muita ihmisiä kohtaan tämän jälkeen enemmän tai vähemmän voimakkaita tunteita, mutta tämä on kuitenkin lajissaan ainutkertainen kokemus, en usko, että tulisin vastaavaa koskaan kokemaan.

Joskus olen jopa ajatellet, että tunsiko tämä ihminen kenties jotain minua kohtaan. Hän tavallaan "kiersi" asian vaan sillä, että ei voi olla mitään tunteita, koska hänellä on jo kumppani (mikä on siis tieteysti aivan oikein toimittu). Mutta silti rivien välistä jäi sellainen tunne, että ehkä ei ollutkaan aivan täysin yksipuoleista tämä.

Onkos mitään kommentteja tällaisesta?

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Samoja tuntemuksia kokeneena uskon kyllä johonkin suurempaa yhteyteen. Mutta mä nyt satun uskomaan jälleensyntymään, joka selittää sen miksi jotkut ihmiset herättää kuvailemiasi tuntemuksia.

Itsekin olen tätä (kun olen yrittänyt keksi kaikkia mahdollisia selityksiä kokemalleni) teoriaa miettinyt, että voisiko olla, että olemme edellisessä elämässä olleet läheisiä?

Ja sitäkin olen miettinyt, että onko kyse vain ulkonäöstä, joka herättää tunteet. Kysyin ystävältäni kommenttia, hänen mielestään henkilön ulkonäkö on "ok, ihan tavallinen".

Mulla on myös vastaava kokemus. Sillä erotuksella, että ollaan tunnettu lapsesta saakka ja vaikka ei yhteyksissä ollakkaan, aina tormätään silloin tällöin. Mä tunnen hyvin voimakkaasti tätä miestä kohtaan, tuntuu että hänestä oikein huokuu lämpöä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta kun hän on lähelläni. En ole koskaan tuntenut ketään muuta kohtaan samalla tavalla. Tunteiden voimakkuudesta johtuen emme voi olla tekemisissä (olen pitkässä parisuhteessa). Mitään ei ole välillämme koskaan tapahtunut, mutta tunteista on puhuttu ja mies tuntee samalla tavalla. Tuo tunne ei koskaan sammu, vuosienkaan aikana, se roihahtaa taas heti kun olen tekemisissä tuon miehen kanssa. Outoa...

Yhteistyössä