Uskoville rukousaihe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja potilas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

potilas

Vieras
Minulla oli terveyskeskuksessa lääkäri joka lähti sieltä pois ja minulle jäi ikävä sitä lääkäriä. Se lääkäri oli taitavampi kuin moni muu lääkäri. Hoiti minua hyvin ja hellästi, oli lempeä ja sydämellinen minulle. Minua on aiemmin monet lääkärit hoitaneet huonosti ja väheksyneet, mutta tämä ei väheksynyt. Siksi arvostan erityisen paljon hyvää lääkäriä. Minua aina moititaan siitä, kun kiinnyn eri ihmisiin. Ei ymmärretä, että tottakai sitä silloin kiintyy herkemmin ja tulee valikoivammaksi ihmisten suhteen, jos on koko ikänsä ollut kiusattu. Minua on kiusattu koko elämäni ajan monin tavoin. Voitteko rukoilla sen puolesta että Jumala vaikuttaa tuossa lääkärissä ja myös muissa jotka asiasta päättävät sitä, että tuo lääkäri ei jättäisi minun hoitamista kesken vaan hoitas loppuun asti ja saisin säännöllisesti käydä hänen vastaanotollaan kerran kuukaudessa tai kerran kolmessa kuukaudessa. Ja että hän huolehtisi minusta kokonaisvaltaisesti ja antaisi minulle sitä turvaa ja hoivaa ja sitä hyväksyntää, jota olen liian vähän elämäni aikana saanut. Kiitos muistamisesta. Rukoilkaa myös tuon lääkärin puolesta että hän ymmärtäisi eikä väheksyisi tai kauhistuisi tästä asiasta vaan että tekisi jotakin että tämä onnistuu.

No kuule ehkä se on Jumalan tahto että lääkäri vaihtuu kohdallasi ettet liikaa vaadi siltä lääkäriltä. Oisko kuule ollut Raamatussa kehoitus ettei ihminen luota ihmiseen vaan Jumalaan joka tietää ja osaa kaiken. Että sinuna en kyllä vaatis tutulta lääkäriltä liikoja vaan ihan luottaisit Jumalaan. Sama se kuka lääkäri kyseessä kun saat olla taivaallisen Isän kantavissa käsissä, eiks niin?

Kurjaa kun sua on kiusattu. Mutta en mä sitä rukoile että se sama lääkäri tulisi takaisin, vaan että sä saisit niin paljon rakkautta ja huomiota sua lähempänä olevilta ihmisiltä (perheenjäsenet, sukulaiset, tutut), että sua ei sen jälkeen haittaa että kuka sua tk:ssa hoitaa.
Tärkeintä on että tk-lääkäri osaa asiansa, vaikka tietty onhan se hyvä että jos hän kaiken lisäksi on mukava ja ymmärtäväinenkin. Mutta tk ei ole se paikka josta haetaan huomiota, heillä on siihen aivan liian kiire. Tk:ssa kuuntelijat löytyvät sieltä psykologien puolelta, enkä sano tätä nyt ilkeästi, vaan kannustan siellä käymään. :)

Jotenkin tuntuu että sulle on oltu niin kovia, että otat pienestäkin, tavallisesta, ammatin hoitamiseen liittyvästä ystävällisyyden murusista kaiken ilon irti? Ja joskus käy niin, että lapsena ja nuorena huomiota vaille jääneen ihmisen se huomiontarve on pohjaton kaivo, sitä ei edes voi toinen ihminen täyttää, vaan sitä pitää tämän ihmisen täyttää vähän itsekin, eli pitää itse rakentaa semmoista tervettä itseriittoisuutta.
Mutta, oli miten oli, niin mä ruksaan että sun sydämes täyttyisi (Jumalan rakkauden kokemuksen lisäksi) lääkäreitä läheisempien ihmisten antamasta rakkaudesta. Jaksamisia sulle!