Uudelleen naimisiin menosta (Raamattu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jännä ku raamatusta löytyy joka tilanteeseen aina joku slogan. ja nehän on vain nuitten kirjoittajien mielipiteitä aiheesta. niin, miten ap se anteeksianto-puoli?

Annan anteeksi, mutta Jumala ei välttämättä. Siksi tahdon varoittaa, auttaakseni teitä.

vittu miten pelottava jumala sulla on. en taho samanlaista. tai sitten kuvittelet ite olevas parempi ku me muut? eikös me raamatun mukaan kaikki olla syntisiä ja yhtä huonoja? eli jumalan kuvia. confused.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
jännä ku raamatusta löytyy joka tilanteeseen aina joku slogan. ja nehän on vain nuitten kirjoittajien mielipiteitä aiheesta. niin, miten ap se anteeksianto-puoli?

Annan anteeksi, mutta Jumala ei välttämättä. Siksi tahdon varoittaa, auttaakseni teitä.

vittu miten pelottava jumala sulla on. en taho samanlaista. tai sitten kuvittelet ite olevas parempi ku me muut? eikös me raamatun mukaan kaikki olla syntisiä ja yhtä huonoja? eli jumalan kuvia. confused.

Ei minun Jumalani ole pelottava. Enkä ole parempi. Minä olen tuomittu toiseen kuolemaan.

on siis ap:n mukaan paljon parempaa olla naimisissa hakkaavan ja juopottelevan miehen kanssa, koska muuten palaa roviolla. muistakaa tämä, jos ajattelette lastenne parasta äidit. erota ei siis saa, vaikka mies pieksää teitä ja juo lapsilta ruokarahat.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
no jo on, että jos mies pettää ja eroaa niin naisen tulis elää loppuelämä yksin :o no on tääkin.. onneksi en kyseiseen tarinaan usko.. *puree hammasta ettei sanoisi koko mielipidettään tuosta kirjasta*

Ei, vaan pettäjän tulee olla yksin. Petetty voi mennä uusiin naimisiin.

joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

eli joka nai hyljätyn tekee huorin, eli jos joutuu petetyksi ja jätetyksi niin silloinhan on hylätty ja hylättyä ei kukaan muu saa naida koska silloin tekee huorin... siinä ei puhuttu mitään siitä että toimis vaan siinä tilanteessa että hylätty olis se pettäjä...

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Ei minun Jumalani ole pelottava. Enkä ole parempi. Minä olen tuomittu toiseen kuolemaan.

no lopeta sitten täällä toisten ihmisten päätösten arvosteleminen, kun et missään asemassa ole niitä tuomitsemaan.

Herää pahvi ja laskeudu 2000-luvulle! Raamatun kertomukset ovat aina aikaansa sidottuja, niitä ei tule soveltaa nykypäivään. Pitää muistaa että ihminen on kirjoittanut raamatun, se ei ole mitään suoraa Jumalan sanaa niinkuin jotkut väittävät. Kannattaisi lukea teologiaa edes senverran että ymmärtää tämän eikä kuunnella sinisilmäisesti evankelistojen opetuksia. Mitä homouteen tulee, Raamattu kieltää miehen yhtymisen mieheen, koska siihen aikaan moista pidettiin patrialkaalisessa kulttuurissa alistamisen eleenä, eikä se siksi ollut sopivaa. Eli ota selvää historiallisesta perspektiivistä ennenkuin lauot typeriä kommenttejasi! Eivätköhän homoseksuaalit ole jo kärsineet tarpeeksi kaltaistesi ihmisten tuomitsevista asenteista.

Miten voit sanoa, ettei Jumala anna anteeksi?
Jumalahan itse kehoittaa anteeksi antamukseen, hän on itsekin armollinen.
Mun Jumala ainakin antaa anteeksi, jos oikeasti katuvana pyydän anteeksi. Kukaan ei voi mennä sanomaan tuollaista Jumalasta, häpeäisit!
Miten sä voit kuvitella tietäväsi mitä Jumala mahdollisesti ajattelee?
Missä kohdassa Raamatussa sanotaan, ettei Jumala anna anteeksi?

Markus 3

28 Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. [3:28,29: Matt. 12:31,32; Luuk. 12:10]
29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."

1. Korinttolaiskirje 4

5 Älkää siis tuomitko ennenaikaisesti, ennen kuin Herra tulee. Hän valaisee pimeyden kätköt ja tuo esiin sydänten ajatukset, ja silloin itse kukin saa kiitoksen Jumalalta.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1.+Kor.+4%3A1&rnd=1233222421379

Miten voit sanoa, ettei Jumala anna anteeksi?
Jumalahan itse kehoittaa anteeksi antamukseen, hän on itsekin armollinen.
Mun Jumala ainakin antaa anteeksi, jos oikeasti katuvana pyydän anteeksi. Kukaan ei voi mennä sanomaan tuollaista Jumalasta, häpeäisit!
Miten sä voit kuvitella tietäväsi mitä Jumala mahdollisesti ajattelee?
Missä kohdassa Raamatussa sanotaan, ettei Jumala anna anteeksi?

Markus 3

28 Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. [3:28,29: Matt. 12:31,32; Luuk. 12:10]
29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Mark.+3%3A1&rnd=1233222279114

on siis ap:n mukaan paljon parempaa olla naimisissa hakkaavan ja juopottelevan miehen kanssa, koska muuten palaa roviolla. muistakaa tämä, jos ajattelette lastenne parasta äidit. erota ei siis saa, vaikka mies pieksää teitä ja juo lapsilta ruokarahat.

Asumusero on sallittu.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
no lopeta sitten täällä toisten ihmisten päätösten arvosteleminen, kun et missään asemassa ole niitä tuomitsemaan.

En tuomitse, vaan varoitan. Jos ette elä Sanan mukaan, niin miksi uskotte ollenkaan.

Elätkö itse sanan mukaan? Tuomitset ja uhkailet anteeksiantamattomalla Jumalalla, vaikka Raamatussa selvästi sanotaan, että ainut asia, mitä ei saa anteeksi, on Pyhän Hengen pilkkaaminen.
(edellyttää tietysti niissä muissakin asioissa, että anteeksi pyydetään oikeasti katuvana)
Mutta sellainenkaan ihminen, joka elää kirjaimellisesti sanan mukaan, mutta vain teoissa, ei pääse taivaaseen.
Tarvitaan myös sydämen usko, pelkkä ulkokultaisuus ei riitä.

En tuomitse, vaan varoitan. Jos ette elä Sanan mukaan, niin miksi uskotte ollenkaan.

Elätkö itse sanan mukaan? Tuomitset ja uhkailet anteeksiantamattomalla Jumalalla, vaikka Raamatussa selvästi sanotaan, että ainut asia, mitä ei saa anteeksi, on Pyhän Hengen pilkkaaminen.
(edellyttää tietysti niissä muissakin asioissa, että anteeksi pyydetään oikeasti katuvana)
Mutta sellainenkaan ihminen, joka elää kirjaimellisesti sanan mukaan, mutta vain teoissa, ei pääse taivaaseen.

En tietenkään elä. Juuri noiden sääntöjen takia. Mutta ihmettelen ihmisten tapaa noukkia uskosta parhaat palat. Se on joko tai.

En tietenkään elä. Juuri noiden sääntöjen takia. Mutta ihmettelen ihmisten tapaa noukkia uskosta parhaat palat. Se on joko tai.

Niin? Joko tai?
Miksi sitten sanot näin:
Jos ette elä Sanan mukaan, niin miksi uskotte ollenkaan
Ja silti kerrot, ettet itsekään elä.
Kukaan ei ole toista parempi ja jokainen vastaa lopulta omista teoistaan.
On hyvä, että ihmisille kerrotaan Jumalasta ja heitä kutsutaan Jumalan luo, mutta luuletko oikeasti, että uhkailemalla saat ihmiset kiinnostumaan?

Joh. 14:27
"Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.

Jes. 59:8
Rauhan tietä he eivät tunne, oikeus ei johda heidän askeliaan. He astelevat mutkaisia polkuja -- joka niitä kulkee, ei saavuta rauhaa

kysyisin miten tämä vaikuttaa nykyaikaan kun on niin paljon irtosuhteita? eli sen kanssa jolle annat neitsyytesi tai poikuutesi on sinun aviopuolisosi?
kun raamatussahan ei puhuta avioliitosta vaan silloin oli naimisissa kun oli yhdeksi lihaksi muuttunut.
ei silloin käsittääkseni ollut avioliitto lupauksia ja juhlia vaan kun ihmiset rakastelivat ensimmäisen kerran heistä tuli mies ja vaimo?
olenko käsittänyt jotain väärin?

Ymmärrän kyllä, että jumala on hyvä ja anteeksi antavainen. hän antoi minulle luvan mennä avioliittoon mieheni kanssa. vaikka minulla oli exän kanssa yhteinen lapsi.
exä petti ja minä petin exää mutta silloin ei usko ollut niin vahvoilla kuin se on nyt.

Ja Raamattu tuo pyhä kirja on Jumalan puhetta jonka ihmiset ovat kirjoittaneet kirjaksi.
Käyttäähän Jumala esimerkiksi lääkäreitäkin välikäsinä niin miksei sitten myös olisi käyttänyt "sihteerinään" saadakseen Pyhän kirjan kirjoitetuksi.