Uuden miesystävän pahe...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tupakaton89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tupakaton89

Vieras
Olen alkanut seurustelemaan tapaamani miehen kanssa, olemme olleet yhdessä 2 kuukautta. Suunnitelmissa olis kesäksi muuttaa yhteen. Olen todella rakastunut ja mies on juuri minun makuuni: koulutettu, sivistynyt, komea, huumorintajuinen jne... Hänellä on vain yksi pieni pahe. Hän polttaa aika ajoin tupakkaa. Yleensä iltaisin 1-2. Sanoo, että on polttanut joskus 20-25 vuotiaana (Nyt on 32) enemmän ja vähemmän, mutta ei esim. koskaan töissä ole polttanut. Viihteellä kyllä polttaa enemmänkin.

Mä olen aika suuri tupakan vastustaja. Siis kunnon smoker olisi täysi turn-off, mutta kun ei hän ole sellainen. Tämä "tupakointi" ei haittaisi minua oikeastaan yhtään, koska käsittääkseni moisesta polttamisesta ei ole oikein terveydellistä haittaakaan. Mutta jotenkin mun aivojen sopukasta tulee viestejä, että jos on joskus polttanut ja nykyään polttaa tuon 1-2 illassa, niin helposti alkaa polttamaan enemmän.

Mitä mieltä? Suhde ei ole tästä kiinni todellakaan. Mutta olisko parempi antaa vaan olla vai sanoa, että miten tupakoinnista ajattelen. Toisaalta mieskin kun ilmoitti, että hänellä on tämmönen tapa, niin sanoi jotenkin, että "onhan se tyhmää jne.". Hän on kuitenkin 7 vuotta ollut oikeesti polttamatta.

Minä ilmaisin miehelleni heti tavattuamme, mitä mieltä olen tupakoinnista. Mies lopetti tupakoinnin saman tien. Sinuna rohkaisisin miestä lopettamaan kokonaan. Miehen on helpompi lopettaa nyt seurustelun alun aikana. Myöhemmin on vaikeampi motivoitua. Jos mies lopettaa, niin se on etu teille molemmille.

Jos mies polttaa 1-2 illassa ja se on oikeesti tota tasoa koko ajan, etkä (tai hän) ei vähättele polttamistaan. No kaipa sä oot sen nähnyt, että miten hän polttaa. Eikö siis koskaan aamuisin tai päivisin.

En sanoisi mitään vaan antaisin miehen pitää paheensa. Tuommoisesta asiasta kontrollointi pilaa vaan tunnelmaa. Pitää luottaa toiseen osapuoleen.

Minä tein aikoinaan sen virheen, etten vaatinut miestä lopettamaan tupakointia. Nyt 30 vuotta myöhemmin se on mahdotonta ja tapa vituttaa ja ällöttää minua. En alkaisi ikinä enää tupakoitsijan kanssa suhteeseen. Se todella häiritsee perhe-elämää. Varsinkin, kun molemmilla lapsilla on ollut infektioastma, niin miehen itsekkyys korostuu, kun polttaa heidänkin lähellään tai tulee autoon heti poltettuaan tupakan. Eikä huvita suudellakaan ällöltä tupakalta haisevaa miestä.

Mun mielestä ei ole rehellistä, jos jätät kertomatta, ettet pidä tupakoinnista. Tupakoinnin lopettamista ei tarvitse vaatia (koska pystyt hyväksymään tupakoinnin) , mutta miehellä on oikeus tietää, mitä mieltä olet tupakoinnista. Ehkä sinun mielipiteesi on se motivaatio, joka saa miehen lopettamaan tupakoinnin. Näin oli meillä ja mies on varmasti tyytyväinen, kun ollut jo reilut 20 v polttamatta.

Nykyään ei mies saa vetää edes yhtä ainutta tupakkia päivässä ilman, että nainen on heti internetin uusfeministipalstalla kyselemässä keittiöjyrien kannanottoja ja mielipiteitä kyseisestä toiminnasta. Ihan kuin kyseessä olisi lapsi tai koira.

Ei jumaliste, sääliksi käy kundia. Toivottavasti tajuaa paeta moisesta suhteesta helvetin pian, taakseen katsomatta.

• Tykkää
Reactions: epek ja päätön
Nykyään ei mies saa vetää edes yhtä ainutta tupakkia päivässä ilman, että nainen on heti internetin uusfeministipalstalla kyselemässä keittiöjyrien kannanottoja ja mielipiteitä kyseisestä toiminnasta. Ihan kuin kyseessä olisi lapsi tai koira.

Ei jumaliste, sääliksi käy kundia. Toivottavasti tajuaa paeta moisesta suhteesta helvetin pian, taakseen katsomatta.
On miehen oma valinta, tupakoiko hän vai ei. Kuitenkin kaikki tuntemani tupakoivat yli 40-vuotiaat haluaisivat päästä tupakasta eroon. Moni on yrittänyt useita kertoja onnistumatta. Tiedän vain yhden poikkeuksen, joka kertoi, ettei aio koskaan lopettaa tupakointia. Hän kuoli alle 50-vuotiaana.

Eikös se ole miehen etu, jos pääsee tupakasta eroon helposti luonnollisin keinoin ilman pillereitä.

Turha sitten anella sääliä, kun kuusikymppisenä kannat happipulloja ja hengität kuin pillin läpi loppuelämäsi keuhkoahtaumataudin kourissa. Mikäli olet säästynyt keuhkosyövältä.

Minä haluan, että lapsillani on terve isä ja lapsenlapset saavat nauttia isoisänsä seurasta mahdollisimman pitkään.

On miehen oma valinta, tupakoiko hän vai ei. Kuitenkin kaikki tuntemani tupakoivat yli 40-vuotiaat haluaisivat päästä tupakasta eroon. Moni on yrittänyt useita kertoja onnistumatta. Tiedän vain yhden poikkeuksen, joka kertoi, ettei aio koskaan lopettaa tupakointia. Hän kuoli alle 50-vuotiaana.

Eikös se ole miehen etu, jos pääsee tupakasta eroon helposti luonnollisin keinoin ilman pillereitä.

Näin se on. Mieheni on yrittänyt kaikki konstit päästäkseen tupakasta eroon, mutta ei vain ole onnistunut. Nyt viidenkympin lähestyessä alkaa seuraukset näkymään. Iho on eloton ja ryppyinen, sängyssä ei enää pelitä kunnolla, jatkuva yskä päällä, mikä enteilee jo keuhkojen vaurioituneen, hermot kireällä jatkuvasti, rahat menevät hukkaan.

Nyt viidenkympin lähestyessä alkaa seuraukset näkymään. sängyssä ei enää pelitä kunnolla, hermot kireällä jatkuvasti, rahat menevät hukkaan.
Nuo asiat johtuvat miehillä viidenkympin lähestyessä vain siitä, että oma puoliso on rupsahtanut ja ämmääntynyt. Ongelmat voi poistaa helposti vaihtamalla nuorempaan naiseen, tupakointia ei tarvitse välttämättä lopettaa.

Tomi kannattaa kertoa miehellesi mita mielta on tupakoinnista. Mutta jollei se ole elamaa suurempi ongelma sinulle, ei kannatan vaatia lopettamista. Tupakoinnista suhteennon ihan sama kuin alkoholismin ja huumeiden kanssa, muut voivat pyytaa ja kaskea, mutta loppua ei tule ennen kuin itse haluaa lopettaa.

Jos rookia menee pari paivassa, maara tuskin tulee siita ylospain nousemaan. Pain vastoin, loppuu tupakoinnista pian itsestaan muutenkin. Mutta jos partneri alkaa lopettamista vaatimaan, saattaa kayda pain vastoin, tai jopa jaada pysyva juopa suhteeseen.

Mieheni lopetti tupakoin kanssani kun aloin odottamaan esikoistamme. Vauvan synnyttya, ja imetyksen loputtua aloin jalkeen polttamaan, en paljoa, muutaman paivassa ja olen miehelleni kiitollinen ettei han ole siita alkanut natisemaan vaikka on itse edelleen polttamatta.

Nuo asiat johtuvat miehillä viidenkympin lähestyessä vain siitä, että oma puoliso on rupsahtanut ja ämmääntynyt. Ongelmat voi poistaa helposti vaihtamalla nuorempaan naiseen, tupakointia ei tarvitse välttämättä lopettaa.

Ei kukaan nuori nainen tuollaista eltaantunutta haisevaa ukkoa huoli. Sen sijaan tällaisella nelikymppiellä simpsakalla, treenatulla, seksuaalisuutensa huippukautta elävällä naisella riittäisi vientiä nuorempien miesten keskuudessa vaikka kuinka paljon.

Oon nainen ja mun on pakko kyllä olla sun kanssa samaa mieltä. Oon kyl huomannu, että teki mies mitä tahansa ja miten tahansa niin aina naisten mielestä päin persettä ja sit valitetaan, takerrutaan pieniin asioihin jne. kun mies tekee saman naiselle niin hirvee poru alkaa ja miestä ollaan jättämässä, kun lapset saa traumoja, niitten mieli järkkyy ja tulee sitä sun tätä niille. Miks aloit suhteeseen miehen kanssa joka polttaa ja jos kerran et kestä, että mies nyt sattuu polttamaan?

Jos noin kovin häirittee jo nyt tuo miehen pahe, niin kuinka paljon mahtaa haitata tulevaisuudessa? Kannattaisko nyt oikeesti miettiä jo tässä vaiheessa, että mitä oikeen haluut? Mies tuskin lopettaa tupakointia sun käskystä ja sä et tykkää tupakoinnista, joten erotkaa ajoissa.

Se hetki kun saa vetää henkoset. :p Tuntuu ihanalta kurkussa ja se rentouden tunne. Oi!

Mä en jättäisi väliin yhdenkää miehen tai naisen takia. Paitsi jos ois kyse hengestä. Eikä sitä, että on kyse hengestä, usko ennenko lääkäri niin kertoo.

Minä en tuollaistakaan tupakointia katselisi, sen verran turn-off se tupakointi on vähäisessäkin määrin.

Mutta kerro tuolle miehelle mielipiteesi tupakoinnista. Se tulee kuitenkin jossain vaiheessa kaivertamaan. Parempi olla rehellinen heti alkuunsa. En sano, että sinun pitää vaatia häntä lopettamaan, mutta kerrot hänelle todellisen mielipiteesi tupakoinnista.

Turha sitten anella sääliä, kun kuusikymppisenä kannat happipulloja ja hengität kuin pillin läpi loppuelämäsi keuhkoahtaumataudin kourissa. Mikäli olet säästynyt keuhkosyövältä.

Minä haluan, että lapsillani on terve isä ja lapsenlapset saavat nauttia isoisänsä seurasta mahdollisimman pitkään.
Niin se vain on!
Pakotin aikoinaan lopettamaan - onnistui heti! --- eikä pappa ole valittanut:-) t.paula

Mulla se olisi kynnyskysymys. En tykkää pussata tupakalle haisevaa ihmistä, ja jos koti, vaatteet tai auto vähänkään tuoksahtaa tupakalle niin vedän pulttia.

Olen ajanut autolla jonka edellinen omistaja poltti tupakkaa. Yäk sitä hajua joka oli piintynyt siihen. Muistan lapsuudessani ärsyyntyneeni kirjastokirjoihin jotka oli olleet tupakoijan kodissa. Ym.ym.

Ostat sille sähkötupakan. Problem solved!! Hän saa pitää paheensa ja sinä et tunne enää ällötystä. Kaikki voittavat.

Ei kestä kiittää :)
Sähkötupakointi altistaa ns. popcorn keuhkolle ja tappaa nopeammin kuin oikea tupakka.

Yhteistyössä