Uudenvuoden menyy? Mitä teillä syödään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tulee 4 vierasta. Meitä on sitten 10.

Teen varmaan näitä, olen suunnitellut vähän:
Nakkeja
Perunasalaattia
Raikasta salaattia
Juustokakun
Suklaatäytekakun (lapsi haluaa kolmekerroksisen mutta missä minä sitä säilytän?)
Alkupaloja (täytettyjä munia, rapuleipäsiä)
Makaronia ja lampaanlihaa
Suklaakonvehteja

Sitten juomia kaikkea erilaista

Ei tule vieraita.
Meillä syödään todennäköisesti sitä perinteistä "perunasalaattia" ja itse tehtyjä lihapullia.
Ei meillä ole vuoden vaihde ollut yleensä isossa asemassa. Vasta saatu joulumässyt yms. mässäiltyä, niin todennäköisesti itse paastoilen. Tänä vuonna on poikkeus, kun mun sairasloma päättyy vasta 1.1.2020

Oikian poron paistia eli yli 70+ kilosen raavaan poron paistia.
Son vissi ero normi teurasporon eli vasaan ko se on vain max 20kg.

• Rakkaus
Reactions: Lispetti
Sitkeä ja maistuu urealle
Ei ole sitkeä koska poroa ei edes tarvitse mureuttaa riiputtamalla viikkokausia niin kuin nautaa. Eikä maistu urealle, luulen että sen YHDEN kerran kun olet poroa syönyt niin se ns. "paras kaveri" on vaan kussut sun lautasellesi.

Mut hei!
Paremapaa tsydeemiä ens kerralla! Eix vaan!

• Haha
Reactions: Lispetti
Ei jaksais syödä enää yhtään mitään!

Mutta, lapset toivoivat votkulia, samppakaljaa ja evästä, niin, mama hoitaa. Lähtevät sitten omille teilleen uuvven vuuen hibbaloihin hillumaan.
Kerrankin saa olla muutaman tunnin rauhassa kun bileet ovat muualla!🤗
Tulkoon vieraineen sitten taksilla takas kotiin jos ovat tullakseen.

Teen venäläisen perunasalaatin ja ostan kunnon nakkeja kylkeen.
Lisäks saaristolaisleipää, savumuikkuja, mätiä, juustoja, venäläisiä suolakurkkuja smetanalla (koska votkuli). Ja nyt alkoi tehdä mieli pelmenejä niin laitetaanpa niitäkin - smetanasydämellä tietenkin.

Ei ole meidän urheilijoilla mitkään karnivorepöperöt juhla-aikoina!😁

Ei jaksais syödä enää yhtään mitään!

Mutta, lapset toivoivat votkulia, samppakaljaa ja evästä, niin, mama hoitaa. Lähtevät sitten omille teilleen uuvven vuuen hibbaloihin hillumaan.
Kerrankin saa olla muutaman tunnin rauhassa kun bileet ovat muualla!🤗
Tulkoon vieraineen sitten taksilla takas kotiin jos ovat tullakseen.

Teen venäläisen perunasalaatin ja ostan kunnon nakkeja kylkeen.
Lisäks saaristolaisleipää, savumuikkuja, mätiä, juustoja, venäläisiä suolakurkkuja smetanalla (koska votkuli). Ja nyt alkoi tehdä mieli pelmenejä niin laitetaanpa niitäkin - smetanasydämellä tietenkin.

Ei ole meidän urheilijoilla mitkään karnivorepöperöt juhla-aikoina!😁
Miten teet votkulin?

Ei tykkää.
Eipä oo minullekaan maistunut. Jos en väärin muista niin viime vuonna, eikä tänä vuonnakaan tullut juotua alkoa ollenkaan!😱 Nyt pikkujouluissa otettiin tyttölöissä vähän rommitotia siinä jouluruokien valmistuksen ohessa.
En olis nyt uutena vuotena tuota votkulia muuten laittanut, mutta kun poika toivoi votkulia niin mitäpä mama muuta voi kuin iskeä pullon pöytään ja juua seurana.😁 Yhdet shotit riittänee, ei oo poika ennen votkulia juonut!😁 Taitaa hänellä olla hieman liian hyvät kuvitelmat votkulin mausta.😏 - En minä ainakaan ensimmäisellä kerralla votkulista tykännyt!
Nykyään itsellä menis vain tumma rommi tai hyvä likööri.

Täällä keittelen just lihaa, perunoita ja porkkanoita huomiseen pottusalaattiin. Aamulla alkaakin sitten kuorimistalkoot. Salaatin täytyy levätä valmiina jääkaapissa useita tunteja.