Uudet kuulustelut paljastavat: Auer uhkaili lapsiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Debra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Debra

Aktiivinen jäsen
27.01.2006
2 181
1
36
Mä olin jotenkin kallistunut ajattelemaan, että se oli sittenkin syytön, mutta nyt taas näyttäisi siltä, että syyllinen:

IL:
"Lasten oli kerrottava viranomaisille ulkopuolisesta tekijästä.

Syyttäjien valituslupahakemuksesta ilmenee, että elokuussa lisätutkinnan aikana tehdyissä uusissa kuulemisissa on tullut esiin merkillepantavia tietoja.

Kuulemisissa on tullut ilmi, että Anneli Auer on uhannut omia lapsiaan ja kieltänyt heitä useaan eri kertaan kertomasta psykologeille, sosiaalityöntekijöille ja poliisille siitä mitä he olivat havainneet.

Sen sijaan lasten oli kerrottava muun muassa ulkopuolisesta tekijästä ja Auerin soittamasta hätäpuhelusta.

Auerin toiseksi vanhin lapsi, perheen poika, on kuunnellut surmayönä tilannetta huoneensa oven takaa eikä hän ole kuullut kenenkään ulkopuolisen ääniä. Pojan kertomien kuulohavaintojen mukaan ketään ulkopuolista ei tilanteessa ole voinut olla.

Auerin kolmea nuorinta lasta on kuultu jo elokuussa, mutta syyttäjien mukaan kuulemiset ovat vielä kesken. Korkein oikeus saa lasten kertomukset myöhemmin. Niitä ei vielä julkisteta. "

Uudet kuulustelut paljastavat: Auer uhkaili lapsiaan | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

IS:

"MTV3:n mukaan Anneli Auerin veli otti elokuun alussa yhteyttä syyttäjään "ja kertoi sen, mitä Anneli Auerin kaksi lasta olivat kertoneet hänelle murhaillan tapahtumien kulusta".

Syyttäjät katsovat hakemuksessa todistelun sulkevan pois sen, että paikalla olisi ollut joku perheen ulkopuolinen henkilö.

"Syyttäjien mukaan lasten elokuussa järjestetyissä kuulemisissa on tullut ilmi, että murhasyytteistä vapautettu Anneli Auer on uhannut lapsia ja kieltänyt heitä useaan eri kertaan kertomasta psykologeille, sosiaalityöntekijöille ja poliisille havainnoistaan", MTV3 kirjoittaa."

Ulvilan surmajutussa j

Alusta asti olen ollut varma, että nainen on syyllinen. Tuli mitta täyteen miehensä suhteen. Erittäin älykäs ja manipuloiva täytyy myös olla, kun/jos pystyy surman tekemään ja jatkosta selviämään näyttäen syyttömältä.

Toivottavasti asia ratkeaa. Lapsia käy sääliksi, oli äiti syytön tai syyllinen...

oon ollu koko ajan sitä mieltä et tää vaimo on se syyllinen, mut poliisit on ryssiny alkututkinnassa niin pahasti et sitä on vaikee näyttää toteen. oon kyllä sitäkin mieltä et ilman tarvittavaa näyttöä ketään ei pidä linnaan laittaa et ihan oikein jos eivät saa tarpeeks todisteita ni vapauteen vaan. Mut syyllinen luultavasti on.

kiva vaan niiden lasten vaikka 20 vuoden päästä jos niille tulee takautuvasti muistikuvia tapahtuneesta, nehän sen totuuden tietää, mut onko ne nyt sit aivopesty, lapsethan kans suojelee vanhempiaan loppuun asti.

Mielenkiintoinen juttu.

Minun korviini on kuulostanutkin jotenkin alentavalta ja manipuloivalta Annelin kommentit mm. "Lasten saduille en antaisi painoarvoa" Vanhempien valta on todella suuri lapsiin....

[QUOTE="mää";24564547]Alusta asti olen ollut varma, että nainen on syyllinen. Tuli mitta täyteen miehensä suhteen. Erittäin älykäs ja manipuloiva täytyy myös olla, kun/jos pystyy surman tekemään ja jatkosta selviämään näyttäen syyttömältä.

Toivottavasti asia ratkeaa. Lapsia käy sääliksi, oli äiti syytön tai syyllinen...[/QUOTE]

Mulla on jotenkin ollut sama tunne myös koko ajan, että hän on syyllinen..

Lapsi raukat, kuinka paljon kaikki tuo onkaan vaikuttanut ja vaikeuttanut heidän elämäänsä.
Syyllisyyteen en voi esittää kuin mutu-arvioita, mutta olipa syyllinen sitten joko Auer itse
tai joku ulkopuolinen, on koko tapahtumasarja kokonaisuudessaan lasten kannalta ihan järkyttävä.

Lapsi raukat, kuinka paljon kaikki tuo onkaan vaikuttanut ja vaikeuttanut heidän elämäänsä.
Syyllisyyteen en voi esittää kuin mutu-arvioita, mutta olipa syyllinen sitten joko Auer itse
tai joku ulkopuolinen, on koko tapahtumasarja kokonaisuudessaan lasten kannalta ihan järkyttävä.

Aika karmeaa, jos on vielä oma äiti uhkaillut ja pahoinpidellyt (jossain jutussa mainittiin lapsiin kohdistunut väkivalta).

Ikävä kyllä lapsia on voitu manipuloida paljon muiltakin tahoilta (media, kaverit, sukulaiset, sijaisvanhemmat), ei pelkästään äidin taholta. Näin ollen lasten kertomukset tässä vaiheessa ovat, ikävä kyllä, todellakin vähintääkin arveluttavia. :/ Siitähän on jotain tutkimuksiakin, kuinka epäluotettavia todistajien kertomukset ovat. Ei ihmiset siis tietoisesti valehtele, mutta tunteet, myöhemmin kuultu, jne värittävät muistikuvia todella paljon.

[QUOTE="minä";24565072]Ikävä kyllä lapsia on voitu manipuloida paljon muiltakin tahoilta (media, kaverit, sukulaiset, sijaisvanhemmat), ei pelkästään äidin taholta. Näin ollen lasten kertomukset tässä vaiheessa ovat, ikävä kyllä, todellakin vähintääkin arveluttavia. :/ Siitähän on jotain tutkimuksiakin, kuinka epäluotettavia todistajien kertomukset ovat. Ei ihmiset siis tietoisesti valehtele, mutta tunteet, myöhemmin kuultu, jne värittävät muistikuvia todella paljon.[/QUOTE]

Tuo on kyllä totta.

Yhteistyössä