Uunikysymys....

27.02.2012
394
0
16
Pizzaa suunnittelin tehdä (mikä sinänsä on sivuseikka, mutta siitä tuli mieleeni) ja parhaan pohjan saa jos laittaa uunin 300 asteeseen.

Mutta mulla ei ainakaan ole koskaan ollut uunia minkä sais noin kuumalle lämpötilalle? Aina se 250 ollut maksimi.
Onko se joku "erityisominaisuus" uunissa vai onko sellaset ihan yleisiä mitkä saa 3sataan? :xmas:

(Ja monessa ohjeessa tarkoitetaan ihan tavallista uunia, ei ole kyse esim.leivinuunista..)

Ei tavallisia uunia saakaan minnekään 300 asteeseen kun harvoin. Pizzanpohjasta tulee vaan parempaa ja rapeampaa kun lämmöt on mahdollisimman kovalla, siksi pizzerioissa onkin omat uuninsa joilla pääsee ainakin sinne 300 asteeseen ja ylikin.

Kyllä meillä on ainakin kaikissa uuneissa saanut lämmön 300 asteeseen...

Miten pohjasta saa parhaan 300 asteessa, en ole kuullutkaan moista??

Siis sitä rapeempi ja herkullisempi siitä tulee =)
Kyllä toi 250 on riittänyt kun on uunin laittanu lämpeneen ja jättäny pellin uuniin, sit pohja kuumalle pellille ja nams :)

Muuten vaan nyt pohdin kun mulla ei tosiaan koskaan oo ykskään uuni lämmenny kun sen 250.. :D

[QUOTE="joo";26289685]No meillä menee 500 asteeseen saakka, mut se ei oo enää ruuan laittoo varten :D
300 on korkein paistolämpötila meidän uunissa.[/QUOTE]

Meidän uuni menee yhteentoista!

Tuo on ominaisuus, jonka kanssa pitää olla tarkkana uutta liettä ostaessa. Kaupassa nimittäin oli valikoimissa tasan yksi riittävän leveä malli, jossa uuni lämpeää 300 asteeseen. Otin sitten sen. Muissa maksimilämpötila vain 225-250 asteta.

Meidän vanha uuni lämpesi 300 asteiseksi. Uudessa uunissa numerot loppuvat 250 asteeseen ja sen jälkeen tulee jotain outoja symboleita. Olen itse ajatellut, että niillä aukeaa portti toiseen ulottuvuuteen :)

[QUOTE="Huom";26290799]Tuo on ominaisuus, jonka kanssa pitää olla tarkkana uutta liettä ostaessa. Kaupassa nimittäin oli valikoimissa tasan yksi riittävän leveä malli, jossa uuni lämpeää 300 asteeseen. Otin sitten sen. Muissa maksimilämpötila vain 225-250 asteta.[/QUOTE]

Mihin sinä tarvitset sitä 300 astetta? Piti käydä oikein tsekkaamassa oma uuni ja juu, ainakin nappulassa on 300 suurin asteluku. EN ole mihinkään tarvinnut. Ekaa kertaa kuulin pizzastakin. Minkä verran aikaa pizzaa noilla lukemilla paistetaan?
Tossa uunissa tosin on erillinen pizzatoiminto, sitä jonkun kerran on tullut kokeiltua. Toimii lähinnä valmiilla ohutpohjaisilla pizzoilla.

[QUOTE="vieras";26291109]Mihin sinä tarvitset sitä 300 astetta? Piti käydä oikein tsekkaamassa oma uuni ja juu, ainakin nappulassa on 300 suurin asteluku. EN ole mihinkään tarvinnut. Ekaa kertaa kuulin pizzastakin. Minkä verran aikaa pizzaa noilla lukemilla paistetaan?
Tossa uunissa tosin on erillinen pizzatoiminto, sitä jonkun kerran on tullut kokeiltua. Toimii lähinnä valmiilla ohutpohjaisilla pizzoilla.[/QUOTE]

5 minuuttia.

Yhteistyössä