Uunoja kysymyksiä Helsinki-Vantaan lentoasemasta... Apuva!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Mun pitäis maanantai-illalla mennä poikaa vastaan lentokentälle ja tällaisena a)maalaistollona b)suuntavaistottomana ja c)stressikoneena mietin että mistä hemmetistä mä sen sieltä löydän.
Kentälle osaan mennä ja jossain siinä on kuulemma pikaparkki minkä varmaan löydän myös suht kivuttomasti (vai minne auto kannattaa jättää?) mutta mistä hemmetistä mä löydän ne saapuvat lennot?
Oon sata (ainakin melkein) kertaa ollut siellä kentällä mutta en oo sillä silmällä koskaan katsellut ympärilleni. Enkä oo koskaan joutunut yksin suunnistamaan siellä minnekään...
Mä en voi mieheltä kysyy kun se kuolis nauruun :D

Kentällä on samanlainen taulu saapuville lennoille kuin lähtevillekin. Siitä katsot poikasi lennon ja sen perässä on tunnus, mihin matkustajat saapuvat. Katossa roikkuu kyltti, joka osoittaa oikean paikan. Jos olet kauempana oikeasta paikasta, siellä on opastekylttejä, joita seuraat. Ja aina voit kysyä joltain. Mutta ei niitä saapumispaikkoja siellä montaa ole. Auton parkista en osaa sanoa mitään.

• Tykkää
Reactions: as if
Pikaparkissa on kyllä tilaa mutta se on ihan sairaan kallis. eka 15 min on maksuttomia mutta sitten 1 euro / 20min. Läheisen huoltsikam pihalle voi jättää auton maksutta riskillä. Suosittelen julkisia kulkuneuvoja, ymmärrät sitten kun kerran maksat tunnin parkkilaskun kentällä.

Nuo kentät on oikeasti suuniteltu niin, että siellä pitäis suunnilleen pärjätä vaikka olis puolisokea lukutaidoton mummu keskeltä ei-mitään. Niistä tauluista löydät sen infon kun tarvitset, katso vaan että tiedät poikasi lennon numeron. Hki-Vantaa ei ole niin suuri kuitenkaan. Parkkipaikkoja on siinä ympärillä runsaasti ja ne on osoitettu ihan selvästi. Hyvin siel pärjää :).

Ai niin..se sun kannattaa katsoa vaikka netistä etukäteen, saapuuko poikasi terminaali 1:een vai terminaali 2:een. Pääsee sieltä toki tallustelemaan terminaalista toiseen, mutta vähemmän kävelyä, jos menet suoraan oikeaan terminaaliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26832404:
Ai niin..se sun kannattaa katsoa vaikka netistä etukäteen, saapuuko poikasi terminaali 1:een vai terminaali 2:een. Pääsee sieltä toki tallustelemaan terminaalista toiseen, mutta vähemmän kävelyä, jos menet suoraan oikeaan terminaaliin.

haloo, samasta putkesta kaikkien saapuvien lentojen matkustajat tulee.

[QUOTE="vieras";26832424]haloo, samasta putkesta kaikkien saapuvien lentojen matkustajat tulee.[/QUOTE]

Ei kyllä tule. Vastikään tulin lennolta, ja ensimmäistä kertaa tultiinkin ulos toisesta terminaalista. Tähän asti aina tultu toisesta.

Ei kyllä tule. Vastikään tulin lennolta, ja ensimmäistä kertaa tultiinkin ulos toisesta terminaalista. Tähän asti aina tultu toisesta.
Se riippuu nykyisin lentoyhtiöstä. Samalla tavalla kuin lähtevät lennotkin. Aiemmin Helsinki-Vantaalla oli kotimaanterminaali ja ulkomaanterminaali, nyt lennot lähtevät ja saapuvat terminaaleihin lentoyhtiön mukaan. Olen itsekin ollut sekä saattamassa että vastaanottamassa ihmisiä molemmista terminaaleista.

[QUOTE="vieras";26832357]Pikaparkissa on kyllä tilaa mutta se on ihan sairaan kallis. eka 15 min on maksuttomia mutta sitten 1 euro / 20min. Läheisen huoltsikam pihalle voi jättää auton maksutta riskillä. Suosittelen julkisia kulkuneuvoja, ymmärrät sitten kun kerran maksat tunnin parkkilaskun kentällä.[/QUOTE]

Onko sulla tässä viestissä joku virhe? Ei nimittäin todellakaan kuulosta kalliilta tuo parkki, jos eka 15 minuuttia ilmaiseksi ja sitten euro per 20 minuuttia. Eihän siellä sen kauemmin edes mene. Jos maksaaa 1-2 euroa parkista niin halvemmaksi se tulee kun maksaa se n.4,50 bussista.

[QUOTE="vieras";26832484]Onko sulla tässä viestissä joku virhe? Ei nimittäin todellakaan kuulosta kalliilta tuo parkki, jos eka 15 minuuttia ilmaiseksi ja sitten euro per 20 minuuttia. Eihän siellä sen kauemmin edes mene. Jos maksaaa 1-2 euroa parkista niin halvemmaksi se tulee kun maksaa se n.4,50 bussista.[/QUOTE]

Aikaa voi mennä yllättävän paljonkin saapuvia odotellessa....jos vaikka lento myöhässä tai matkatavaroita joutuu odottelemaan....tulee äkkiä hintaa niille 20-minuuttisille.

[QUOTE="vieras";26832484]Onko sulla tässä viestissä joku virhe? Ei nimittäin todellakaan kuulosta kalliilta tuo parkki, jos eka 15 minuuttia ilmaiseksi ja sitten euro per 20 minuuttia. Eihän siellä sen kauemmin edes mene. Jos maksaaa 1-2 euroa parkista niin halvemmaksi se tulee kun maksaa se n.4,50 bussista.[/QUOTE]

Ok, oli pakko tarkistaa lentokentän sivuilta, pikaparkin hinta on siis euro/alkava 10min. kokeile joskus mennä kaveria vastaan kentältä ja palaa tänne kertomaan kokemukset selvisitkö parin euron pysäköintilaskulla, ilman että noudettava joutuu seisoskelemaan parkkipaikan vieressä sateessa matkalaukkujen kanssa. :)

[QUOTE="vieras";26832507]Ok, oli pakko tarkistaa lentokentän sivuilta, pikaparkin hinta on siis euro/alkava 10min. kokeile joskus mennä kaveria vastaan kentältä ja palaa tänne kertomaan kokemukset selvisitkö parin euron pysäköintilaskulla, ilman että noudettava joutuu seisoskelemaan parkkipaikan vieressä sateessa matkalaukkujen kanssa. :)[/QUOTE]

Olen aika usein käynyt lentokentällä jonkun hakemassa ja ei siellä ole ikinä puolta tuntia kauempaa mennyt.

[QUOTE="vieras";26832531]Olen aika usein käynyt lentokentällä jonkun hakemassa ja ei siellä ole ikinä puolta tuntia kauempaa mennyt.[/QUOTE]

Joo, no ehkä Enontekiöllä on vähän vähemmän ruuhkaa kuin H-V:lla :)

Aikaa voi mennä yllättävän paljonkin saapuvia odotellessa....jos vaikka lento myöhässä tai matkatavaroita joutuu odottelemaan....tulee äkkiä hintaa niille 20-minuuttisille.

Jos jotain menee pieleen niin sitten voi tietysti kestää. Tosin mä en silti pidä 1 per 20 minuuttia mitenkään kalliina parkkina. Kannattaa muuten tarkistaa netistä onko kone myöhässä. Ja mun kavereilla ei ikinä matkatavaroita ole joten kauaa siinä ei todellakaan mene.

[QUOTE="vieras";26832554]Jos jotain menee pieleen niin sitten voi tietysti kestää. Tosin mä en silti pidä 1 per 20 minuuttia mitenkään kalliina parkkina. Kannattaa muuten tarkistaa netistä onko kone myöhässä. Ja mun kavereilla ei ikinä matkatavaroita ole joten kauaa siinä ei todellakaan mene.[/QUOTE]

Se hinta on 1€/alkava 10 min.

[QUOTE="vieras";26832543]Joo, no ehkä Enontekiöllä on vähän vähemmän ruuhkaa kuin H-V:lla :)[/QUOTE]

En tiedä kun ei ole tullut ikinä Enontekiöllä käytyä. Helsingissä en ole puolta tuntia kauemmin ikinä joutunut odottamaan, mutta koneet on sattuneet olemaan ajoissa ja mä en huvikseen mene sinne kentälle kahta tuntia aikasemmin. Heathrowlla olen joutunut joskus tunnin odottamaan. Munchenissäkin on tainnut yli puoli tuntia mennä, tuntia ei koskaan.

[QUOTE="vieras";26832566]En tiedä kun ei ole tullut ikinä Enontekiöllä käytyä. Helsingissä en ole puolta tuntia kauemmin ikinä joutunut odottamaan, mutta koneet on sattuneet olemaan ajoissa ja mä en huvikseen mene sinne kentälle kahta tuntia aikasemmin. Heathrowlla olen joutunut joskus tunnin odottamaan. Munchenissäkin on tainnut yli puoli tuntia mennä, tuntia ei koskaan.[/QUOTE]
Kentällä joutuu odottamaan, jos lento on myöhässä ja/tai matkatavarat hukassa. Muutoin Helsinki-Vantaalla sujuu saapuminen sutjakkaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26832590:
Kentällä joutuu odottamaan, jos lento on myöhässä ja/tai matkatavarat hukassa. Muutoin Helsinki-Vantaalla sujuu saapuminen sutjakkaasti.

Näin juuri. Mulla on käynyt hyvä tuuri, että ongelmia ei ole tullut.

[QUOTE="vieras";26832595]Näin juuri. Mulla on käynyt hyvä tuuri, että ongelmia ei ole tullut.[/QUOTE]
Mä olen kohdannut molempia ongelmia. Niin ja joo, silloinkin voi kestää, jos sulla on ollut koneen ruumassa lemmikkieläimiä ja varsinkin, jos tulet niiden kanssa EU:n ulkopuolelta. Ne eläinhäkit kun eivät tule sinne matkalaukkuhihnalle vaan ne joutuu hakemaan erikseen. En tiedä, onko yleinen käytäntö Helsinki-Vantaalla vai johtuiko siitä, että kissojen kanssa tultiin Meksikosta, mutta ennen kissojen luovutusta kentällä oli tarkistettu kissojen vointi pitkän lennon jälkeen. Mikä on mielestäni aivan huippuhieno juttu :)

Kiitos kaikille vastaajille! Enköhän mä siellä sit osaa suunnistaa ja löydän omani :D
Tosta pikaparkista vielä, onko kellään tietoa pystyykö sitä maksamaan kortilla vai pitääkö varata iso läjä kolikoita?

Kiitos kaikille vastaajille! Enköhän mä siellä sit osaa suunnistaa ja löydän omani :D
Tosta pikaparkista vielä, onko kellään tietoa pystyykö sitä maksamaan kortilla vai pitääkö varata iso läjä kolikoita?
Autottomana en osaa sanoa kaikista kentän parkeista, mutta ainakin kun viime kuussa vietiin tytön anoppi kentälle, niin faija maksoi kortilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26832614:
Mä olen kohdannut molempia ongelmia. Niin ja joo, silloinkin voi kestää, jos sulla on ollut koneen ruumassa lemmikkieläimiä ja varsinkin, jos tulet niiden kanssa EU:n ulkopuolelta. Ne eläinhäkit kun eivät tule sinne matkalaukkuhihnalle vaan ne joutuu hakemaan erikseen. En tiedä, onko yleinen käytäntö Helsinki-Vantaalla vai johtuiko siitä, että kissojen kanssa tultiin Meksikosta, mutta ennen kissojen luovutusta kentällä oli tarkistettu kissojen vointi pitkän lennon jälkeen. Mikä on mielestäni aivan huippuhieno juttu :)

Mä olen kans kohdannut molempia ja vielä vaikka mitä muita ongelmia kun itse lennän mutta jostain syystä mun kavereiden lennot ja niin siis mun hakureissut menee aina oikein joutuisasti :D

[QUOTE="vieras";26832565]Se hinta on 1€/alkava 10 min.[/QUOTE]

Eli 6€/h. Jos joudut vaikka pari tuntia odottamaan = 12€. Ei kai tuohon kukaan kuole, kun vertaan oman auton mukavuutta ja vaivattomuutta julkisiin?

• Tykkää
Reactions: as if
[QUOTE="sasa";26833040]Eli 6€/h. Jos joudut vaikka pari tuntia odottamaan = 12€. Ei kai tuohon kukaan kuole, kun vertaan oman auton mukavuutta ja vaivattomuutta julkisiin?[/QUOTE]

Ja se julkinen maksaa sen lähemmäs 5 euroa per henkilö eli 10e julkisilla tai 12e omalla autolla.

[QUOTE="vieras";26833059]Ja se julkinen maksaa sen lähemmäs 5 euroa per henkilö eli 10e julkisilla tai 12e omalla autolla.[/QUOTE]

Autoko ei kuluta polttoainetta litraakaan matkalla sinne kentälle?
Seutulippu maksaa muuten €3.47.

Yhteistyössä